Skocz do zawartości

Odcięcie kabiny od dzwieku zewnątrz - materiały


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o wypowiedz jakich materiałów użyc miejąc na celu uzyskanie mozliwie najlepszych efektów tzn. zmniejszenia ilości decybeli docierajacych do wewnatrz z zewnatrz auta.

 

Budzet do 1000zl , przypominam nie chce usztywniac powierzchni , zmniejszac jej rezonansu a przynajmniej nie to jest celem chce miec mozliwie najciszej w aucie. Samochod moze zostac wygluszony w calosci tylko nie wiem jaki material polecacie i dlaczego. Pomiary , testy doswiadczenia , konkretne argumenty...

 

 

Zapraszam do dyskusji , zdaje sobie sprawe ze raczej najlepszy efekt uzyskam stosujac maty bituiczne a nie filcowe , gabki itp. materialy ale wole zapytac....

 

 

 

Nie znam sie zupelnie na tym bo nigdy nie uzywalem lepszego materialu niz smierdzaca dekarka ale czyt mata np. GMS 02 ma tylko na celu unikniecie skrzypienia tapicerki czy tez "pochlania" dzwiek ? czy uzycie dwoch warst takiej maty da lepszy efekt niz jedna warstawa STP ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiadałem się już w innym temacie :) ale powiem i tu :) Pacjentem był Golf III, miał dość głośny wydech, wpieniały mnie też dźwięki dochodzące od nadkoli i szum dość szerokich opon... Na początek poszły maty bitumiczne, wiadomo drzwi, podłoga, bagażnik, klapa. Nie ruszałem dachu. Efekt jak dla mnie był po prostu marny - trochę (dosłownie) się uciszyło, a raczej jakby przydusiło, ale bardzo byłem niezadowolony. Zamówiłem maty filcowe z warstwą bitumu i kleju i od początku - wszyściutkie nadkola, podłoga, bagażnik, tylne słupki i efekt był nadzwyczaj zadowalający, więc zrobiłem tak 4 drzwi pod tapicerką - trochę walczyłem ze spinkami w boczkach, ale efekt końcowy był bardzo fajny. Wydech Supersporta niesłyszalny, z nadkoli cisza, sciankę grodziową poprawiłem i silniczek też ten zabieg wyciszył, miałem jeszcze kupić matę pod maskę, taką jak w dieslu dawali, ale... sprzedałem Gofera :P Działało to w obie strony - muzyka na 90 % głośności a na zwenątrz ledwo słychać, a w środku z głośników wyciskało siódme poty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre efekty można osiągnąć na takiem wynalazku : http://soundproofing.org/infopages/flooring.htm MassLoadedVinyl. Miałem kiedyś pacjenta z tym na podłodze i efekty naprawdę wyśmienite. Nie wiem jak z dostepnościa tego, czy podobnych rzeczy w PL ale na e-bay.de czy .uk czasem się pojawiają. Niestety znikneły mi zakładki a miałem w nich linka do rozwiązania bardzo podobnego ale do zastosowań "przemysłowych" - wyciszania obudów urządzeń i maszyn. Jak znajdę to podam. Tanie to to nie jest, ale myśle że na auto zmieścił byś się w budrzecie.

 

Z własnego podwórka mogę polecić nieśmiertelny podkład pod panele z markietu budowlanego :) Nie przykładałem się do pomiarów, bo i wykonać je jest dośc trudno, ale udało się zarejestrować spadek pewnych częstotliwości szumu danego asfaltu. W aucie na ucho zrobiłe się też ciszej.

 

Miałem spróbować patent podobny do rozwiązania MLV - czyli pianka ( np. ten podkład ) i na to jakaś ciężka, bitumiczna lub gumowa mata - bo tak funkcjonuje właśnie MLV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre efekty można osiągnąć na takiem wynalazku : Soundproofing Mass Loaded Vinyl Barrier, Super Soundproofing Co | Super Soundproofing MassLoadedVinyl.

 

 

Wyglada bardzo interesujaco...

 

 

Miałem spróbować patent podobny do rozwiązania MLV - czyli pianka ( np. ten podkład ) i na to jakaś ciężka, bitumiczna lub gumowa mata - bo tak funkcjonuje właśnie MLV.

 

 

U mnie jest podobne rozwiazanie gruba ciezka i malo plastyczna mata gumowa i gruba warstwa filcu tylko ze filc od dolu a guma od gory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

U mnie jest podobne rozwiazanie gruba ciezka i malo plastyczna mata gumowa i gruba warstwa filcu tylko ze filc od dolu a guma od gory.

 

O to właśnie chodzi - pianka czy filc ma "wyłapać" wysokie cześtotliwości a guba i ciężka warstwa ma odbić te nie wyłapane dźwięki i skierować je znów do gąbki oraz zatrzymać niższe czestotliwości. Ja niestety odłożyłem ekperymenty wieć nie wiem jak może się to sprawować. W komercyjnych rozwiązaniach tak to jest właśnie wykonane. W teorii wygląda ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś podobnego widziałem, ale to jeszcze nie to ... nie ta cena ;) http://www.walkazhalasem.pl/cennik Mata wygłuszająca GUM-MAS + Poroso

 

 

I znalazłem - Armasound RD http://www.budujemydom.pl/component/option,com_content/task,specialblogcategory/act,view/id,11451/Itemid,204/ W zastosowaniach przemysłowych jest bardzo często wykozystywana. Miałem w rękach próbki i wygladają bardzo ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co ja mam w aucie to seria , od strony blachy mam filc wydaje mi sie ze gdyby konstruktor uwazal ze to moze chlonac wode by tego nie zastosowal ale sprawdzer po zimie bo to auto ze slonecznej Itali ;)

 

 

I chciałbyś to dodatkowo "doposażyć" czy myślisz o innym rozwiązaniu ?

 

 

Bede robil bagaznik bo w nim mam blache bez tego dywanika o ktorym pisalem i skoro kolega Mares odniusl duzy sukces robias podsufitke to tez podejme probe , co do samej kabiny to raczej drzwi cvhce zrobic czyms co wlasnie bedzie powstrzymywac halastak jak moje maty filcowe bo szczeze mam maty GMS i na nie pianke GMS 02 w drzwiach i zastanawiam sie czy tylne drzwi zrobic dwoma warstwami tej maty GMS 02 czy moze podjac probe alternatywnych rozwiazan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ciekawy temat. Mianowicie interesuje mnie a moze nawet lekko intryguje jak to wygluszenie dane w drzwi bedzie mialo sie do standardowo polecanych wygluszen. Mianowicie wygluszenie blach i otworow mata np stp silwer boczki gms02 a jak te rozwiazania ujete tu? Ktore wiec spelni lepie funkcje w odniesieniu do muzyki... Tym tematem sam zostalem skierowany w te dzialania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na STP SILVER mam położony w drzwiach BTP

 

http://instalacjecaraudio.pl/installs/normal/1_86_123602146218.jpg

 

Tak wyglądają drzwi wewnątrz (oczywiście na fotce to jeszcze nie było dokończone). Mimo tego, że z innych względów u mnie drzwi mogłyby grać lepiej, taka pianka daje bardzo dużo. Nie mówcie o problemie z wilgocią czy wodą w drzwiach bo w praktyce sprawdza się to idealnie - przynajmniej u mnie, a materiał jest odporny, gdy podczas deszczu coś tam wpadnie do środka, a drzwi były robione kilka lat temu. Nie wiem dlaczego standardowo się nie stosuje przy wygłuszaniu drzwi? Widzieliście kiedyś kolumnę, która w środku jest pusta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktore wiec spelni lepie funkcje w odniesieniu do muzyki...

 

Wyciszenie akurat ma, tak na prawdę, mało wspolnego z muzyką :) Jego głównym zadaniem jest "wyłapać" zewnętrzne hałasy. Najszejściej i najgłosniejsze to - opory toczenia opon ( szum asfaltu ) i szum powietrza. Stosującx same maty bitumiczne ograniczamy jedynie rezozans blach, w który mogą one wpaść przy odpowiedniej częstotliwości dzwięku z głośników. Sama mata wpływa niewiele na eliminację szumów itp. Dopiero połączona z innymi materiałami zacznie działać w obu kierunkach. Większość rozwiązń CA wziętych jest z.. przemysłu właśnie. Tam eliminacja hałasu, wibracji i rezonansów to nie raz kwestia życia lub śmierci ( maszyny a nawet człowieka ) tak więc czasem warto rozglądnąć się za nietypowymi rozwiązaniami ;)

 

Widzieliście kiedyś kolumnę, która w środku jest pusta?

 

A i owszem - nie raz ;) Ale proszę nie mylić i nie porównywać drzwi z kolumną. Tak na prawdę to dwie odmienne kontrukcje i srodowiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W http://www.icmarket.pl/ jes k-flex. Przejrzałem kilka dni temu ich ofertę i brdzo ciekawym materiałem wydaje się być k-fonik st Gk 072, 070 i inne różniące się grubością warstwą kauczuku spienionego. Może źle szukałem ale nie widziałem żeby inny sklep miał ten materiał. Na moje szczęście jest on w bydgoszczy i na jutro mają mi ściągnąć jedną sztukę :) Zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

Najlepiej gdybym jeszcze dorwał absorber dzwięku z oferty k-flexa, w necie nie mają ale się podpytam, jak nie będą mieli to kupie coś podobnego. Zastosuje izolator z absorberem. Coś jak ma sanders na podłodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze. to w takim razie mam jeszcze jedno pytanko. mam zamiar kupic teraz wygluszenie drzwi. wybrałem maty STP SILVER na blachę w środku i całe otwory. do tego na tapicerkę mate(piankę) GMS 02. czy w związku z tym tematem jest to jeszcze za mało czy na drzwi jest to odpowiednia dawka i takie działania potem skierować na resztę auta??może tą pianką posłużyć się jeszcze w środku drzwi??jak tak to z której strony?? na blache czy na blache stp i mata na stp??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trochę boję się o wilgoć w drzwiach i zrobił drzwi całe w stp, a na boczek tapicerki gms 02, tylko za głośnikiem dałem kawałek 02gms, ale chyba to będę zrywał wiosną.

nie mniej jednak różnica jest nie docierają tak szumy do wnętrza pojazdu przez drzwi jak dawniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak planuję. ale jeżeli jest jeszcze lepszy sposób to bym zrobił inaczej lub coś dołożył

pewnie można i dać podwójną warstwę tej pianki na boczek ale to zależy czy nie będzie odstawał od drzwi, dodatkowo można jeszcze zewnętrzne poszycie drzwi wykleić pianką ale taką co nie chłonie wody, nie wiem jak to w przypadku gms 02 jest i jakie to będzie niosło skutki w postaci grania wooferów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniek, czy jesteś pewien, że Armaflex ma takie zastosowanie?

Ja używałem go do izolowania termicznego przewodów o temperaturze sporo poniżej zera. Takie jest jego przeznaczenie, w chłodnictwie, po to dostępny jest m.in w kształcie odpowiednim do nakładania na rury o różnych średnicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego celu raczej korzystałbym z polietylenowowych absorberów dźwięku, które są dedykowane do redukcji hałasu w obudowach maszyn.

Sam jestem po wygłuszaniu całej podłogi, efekt jest, ale dzisiaj zrobiłbym to o wiele lepiej. Najgorsze jest to, że człowiek chciałby zamówić materiał, i dopiero zacząć rozbierać samochód, mając już ten materiał w ręku. Niestety, najlepiej byłoby najpierw rozebrać samochód, żeby wiedzieć na jakiej grubości materiały można sobie pozwolić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...