Skocz do zawartości

płytka sterująca obroty silnika. (projekt silnika do napędu łodzi)


slawa88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam. z racji tego że temat jest zupełnie elektryczny pozwoliłem napisać sobie tu na forum:)

projekt pracy to budowa silnika elektrycznego do malej lodzi wędkarskiej.

z racji tego że wody na które przewidywany jest silnik są stojące w zasłonięciu od wiatru nie potrzebuję szczególnych mocy itp.

silnik opierać się ma na 12v akumulatorze. jednak sam silnik pracuje na 9.6V

zwyczajnie szukam choćby schematu z opisem elementów by zrobić przejście na 9.6V.

wierzę że jest ktoś kto będzie wiedział jakich elementów użyć.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ta wkretarka na 12V bedzie dzialala...

tylko pytanie jak dlugo bez dodatkowego chlodzenia

 

tylko na aku od makity nie popracuje długo więc myślę dać aku 12v z auta mały na jakims właśnie transformatorze.

transformator stosuje sie przy pradzie zmiennym

przy stalym trzeba uzyc duzo bardziej skomplikowanych przetwornic napiecia (w ktorych sklad tez wchodzi trafo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taniej nie byłoby kupić chińską wiertarkę i wtedy przetwornicę na 230V. Zajeździsz, to 35 zł następna;]

230 voltów na małej łodzi ? to chyba nie dobry pomysł.

Kup jakiś najtańszy zasilacz samochodowy do laptopa o dużej mocy z 5-6 A na wyjściu

Będziesz miał tam przełącznik napięcia i można będzie troche regulować obroty ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U kolegi w stolarni śmigają wkrętarki i właśnie 9.6V zasilane ze wspólnego akumulatora 12V od jakiegoś ciężarowego auta i nic się nie dzieje, jedynie ładując akusia nie dobija go do 14.4V tylko ma jakiś ograniczony prostownik do 12V, za 30min i tak już jest 11V i potem stopniowo napięcie spada, jak spadnie do 7 to ładuje przez noc, nawet pytałem się go kiedyś dlaczego pneumatyków nie używa, twierdził że za drogo wychodziło :) a i naprawy łatwiejsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze rozumiem to ma być łódka zdalnie sterowana do zabawy czy faktycznie chcesz nią pływać ??

 

Bo jeśli ta druga opcja to wydaje mi się że taka wkrętarka nie ruszy cie nawet z miejsca. Jeśli to nie ma być eko-łódka to myślałbym nad użyciem silnika spalinowego np z kosy spalinowej. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze rozumiem to ma być łódka zdalnie sterowana do zabawy czy faktycznie chcesz nią pływać ??

 

Masz na samej górze napisane - "mała łódka wędkarska"

 

A może po najmniejszej linii oporu - 4ogniwa 2V, w pełni naładowane 2.4V*4 = 9.6V

 

Jakoś nie widzę tego rozwiązania, chyba że z biletem w jedna stronę :) i to na jeziorze wielkości większej kałuży :D, opór jaki masz przy wierceniu a opór na śrubie napędowej to inna sprawa, może nawet przekładnia nie ruszyć przy takim zasilaniu.

 

kolega korzysta z oryginalnego napędu elektrycznego (12V) do małych łódek wiosłowych i akumulator 60Ah to absolutne minimum jakie stosuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj stabilizatora na 10V , jak nie znajdziesz to może zenerkę o większej mocy na 10V uda się kupić i zrobić stabilizator

pokaz mi stabilizator na taki prad?

ja nie znam mocniejszych niz te 1,5A w TO-220

sa jakies przemyslowe odpowiedniki?

 

no i stabilizator sie nie nada raczej bo jak napiecie siadzie nizej to przestanie dzialac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na aku bedzie poniżej 10V to i tak wiele nie zdziała.

 

nie szukałem jakoś specjalnie czy takie są , ale zenerkę pewno dałoby się dorwać. ewentualnie od biedy 3 krzemowe diody prostownicze w szereg ,

aczkolwiek uważam że na 12-13 ten silnik da radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sam początek proponuję ząłożyć na ten silnik (sam - bez przekładni bo chyba tak go będziesz uzywał) śrubę którą zamierzasz używać. Wsadzić to do beczki z wodą i zobaczyć czy po 2 minutach kręcenia szczotki silnika i w ogóle cały komutator się nie wypali i czy silnik nie będzie miał temperatury wskazującej na szybkie dokonanie żywota.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...