Skocz do zawartości

Spadki napięcia. Co zrobić, aby je zminimalizować?


pako22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mój sprzęt:

 

2x JBL 7001 podłączone na 2 omy

2x Hertz HX 380 D

Kondesatory hifonics 1.2 farada, peying 1.2 farada

 

Na odpalonym silniku odpalam muzykę na 3/4 mocy, kondesatory po chwili pokazują poniżej 12 V (najmniejsze wartości to 11.3 V ) Sprawdzałem na aku miernikiem i pokazywało nie mniej niż 12.3 V, gdy trzymałem silnik na obrotach podnosiło się do 13.4 V. Aku mam nowy centry plus 74 Ah, alternator chyba 90A, potrzebuje porady od czego zacząć aby wartości były większe...

 

Zainteresować się kondesatorami około 10 faradów, czy wymienić alternator i większy aku?

 

Przód tez jest zasilany wazmakiem JBL tylko ma osobny kable od aku i bez kondesatora. System hertz HSK Ori, nie te z singapuru.. ;)

 

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondensatory tutaj raczej niewiele dadzą. Podstawa to mocny alternator, aku jest ok, o ile nie będziesz cisnął na wyłączonym silniku. Jakiej grubości masz przewody zasilające? Głośniki mają po 700 RMS, sumarycznie 1,4kW, więc by się przydał sporo mocniejszy altek typu 150/180A. Kable zasilające raczej o przekroju 50mm2, zarówno plus jak i minus. Sprawdź też solidność połączeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam cały czas, ale będę wdzięczny jak ktoś się zainteresuje i mi pomoże. Razem zawsze więcej wymyślimy ;)

 

Kable są dobre 50 mm2 w bagażniku rozdzielacz na 2x25 mm2 stingera każdy wzmak ma swoją mase i ogólnie jest raczej instalacja ok :/ i dlatego się dziwię że jest taki spadek.

 

Tylko od czego taki alternator ogarnę, do octavii raczej da się coś dopasować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to octavia, czyli gupa VW, to może od audi jakiś mocniejszy dobierzesz, typu Audi A6, czy jakiś Q7. Jeszcze dany altek musi pasować mocowaniami i pewnie nie tylko. Co do Twojego zdziwienia, policz sobie ile pobiera Ci prądu instalacja, zrób bilans energetyczny a ile daje Ci Altek i zobaczysz, że prądu jest jednak za mało. Producent nie przewidział, że będzie dodatkowy pobór prądu o mocy około 1400 W :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie, takiego poboru prądu nie przewidzieli. Czyli na początek muszę zainteresować się większym alternatorem, jeszcze przeglądam forum może znajdę kolegę który robił juz taki mod ;D np. w golfie 4 lub audi a 3. Ku mojemu zdziwieniu kolega ode mnie z miasta ma passata b5 fl tdi 130 km 2xalpiny po 700 watt rmsu i wzmak jbl 14001 kondek 10 faradów i napięcie trzyma się rzędu 12.5 - 14.4 V czyli jest akurat do normalnego słuchania. Ale on ma tdi a tam altek jest na pewno większy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że jak altek ogarnę większy to problem się skończy :/

 

Nawet ten kondek hifonicsa 1.2 farada (ma podświetlanie niebiskie) jak bass uderza to, aż przygasa.

 

Wcześniej miałem hertza es 380 też 2 sztuki ale pod 1 JBL zrobine pod 2 omy i nic się nie działo takiego, lecz teraz pobór jest dużo większy ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90 altek jest troszke maławy, do tego daj przewód z aku do altka min 16mm2 i powinno się poprawić

 

Z tego co pytałem się kolegi co robi alternatory, masz opcje 140A a nawet 170A od a4 tdi, taki miał na stole ostatnio, i dopiero ostatnie lata alternatory wpadły w szynę CAN więc nie ma problemu z ich zmianą jak masz starsze auto.

 

Druga sprawa, to pytanie jak dokładne są mierniki w kondkach, bo górnych lotów to one nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

74 wystarcza w zupełności, ja mam altek 130 i akusie 60 i 20 + XXL i 2 x 1F helixa i na postoju przy włączonej muzie i odpalonym aucie napięcie w granicach 12,4V - 12.7V (ciepły) a na zimnym nawet 13.3 a XXL to ssak niesamowity.

Dopiero jak załączą się światła (a trochę ich jest, sam tył 6 żarówek ) + nacisnę stop (6+4 centralny), włącze nawiew, wycieraczki i odpalę klimę, wtedy spada do 11.9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak ma się do tego nauka, bo teorii zapewne będzie wiele, ale ja miałem 25mm2 pomiędzy akumulatorami i 25 na rozdzielacze, oraz 20 dalej na piece, i nic się nie działo, kabel się nie grzał, ale dla spokojnego sumienia zmieniłem na 35mm2.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P

 

90 altek jest troszke maławy, do tego daj przewód z aku do altka min 16mm2 i powinno się poprawić

 

Z tego co pytałem się kolegi co robi alternatory, masz opcje 140A a nawet 170A od a4 tdi, taki miał na stole ostatnio, i dopiero ostatnie lata alternatory wpadły w szynę CAN więc nie ma problemu z ich zmianą jak masz starsze auto.

 

Druga sprawa, to pytanie jak dokładne są mierniki w kondkach, bo górnych lotów to one nie są.

 

mam nadzieję, że aku 74 wystarczy bo go kupiłem 2 tyg temu i wymieniać raczej nie wchodzi w grę. Muszę zobaczyć te altki od a4, ten 140 Ah by już wystarczył i nowe kable bym poprowadził + dodatkowa masa na aku...

Dzięki za pomoc, twój kolega jest pewny że pasują te altki od a4? Ja mam octavie 2000 rok 2.0 benzyniak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/alternator-2-0-8v-skoda-octavia-96-04r-i1926381938.html taki ma teraz a ten 140 Ah wygląda tak http://moto.allegro.pl/alternator-audi-a4-bre-2-0-tdi-valeo-140a-i1963891953.html muszę w tyg się pod pytać kogoś bo wyglądają podobnie te altki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...