pako22 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Witam. Mój sprzęt: 2x JBL 7001 podłączone na 2 omy2x Hertz HX 380 D Kondesatory hifonics 1.2 farada, peying 1.2 farada Na odpalonym silniku odpalam muzykę na 3/4 mocy, kondesatory po chwili pokazują poniżej 12 V (najmniejsze wartości to 11.3 V ) Sprawdzałem na aku miernikiem i pokazywało nie mniej niż 12.3 V, gdy trzymałem silnik na obrotach podnosiło się do 13.4 V. Aku mam nowy centry plus 74 Ah, alternator chyba 90A, potrzebuje porady od czego zacząć aby wartości były większe... Zainteresować się kondesatorami około 10 faradów, czy wymienić alternator i większy aku? Przód tez jest zasilany wazmakiem JBL tylko ma osobny kable od aku i bez kondesatora. System hertz HSK Ori, nie te z singapuru.. ;) Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Po pierwsze poczytaj tu o takich problemach. Jakie masz kabelki? Ta weź poszukaj ze 20F a co tam może pomoże ;P Sprawdź wszystkie łączenia i całą instalkę CA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanec Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Kondensatory tutaj raczej niewiele dadzą. Podstawa to mocny alternator, aku jest ok, o ile nie będziesz cisnął na wyłączonym silniku. Jakiej grubości masz przewody zasilające? Głośniki mają po 700 RMS, sumarycznie 1,4kW, więc by się przydał sporo mocniejszy altek typu 150/180A. Kable zasilające raczej o przekroju 50mm2, zarówno plus jak i minus. Sprawdź też solidność połączeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako22 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Czytam cały czas, ale będę wdzięczny jak ktoś się zainteresuje i mi pomoże. Razem zawsze więcej wymyślimy ;) Kable są dobre 50 mm2 w bagażniku rozdzielacz na 2x25 mm2 stingera każdy wzmak ma swoją mase i ogólnie jest raczej instalacja ok i dlatego się dziwię że jest taki spadek. Tylko od czego taki alternator ogarnę, do octavii raczej da się coś dopasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanec Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Jak to octavia, czyli gupa VW, to może od audi jakiś mocniejszy dobierzesz, typu Audi A6, czy jakiś Q7. Jeszcze dany altek musi pasować mocowaniami i pewnie nie tylko. Co do Twojego zdziwienia, policz sobie ile pobiera Ci prądu instalacja, zrób bilans energetyczny a ile daje Ci Altek i zobaczysz, że prądu jest jednak za mało. Producent nie przewidział, że będzie dodatkowy pobór prądu o mocy około 1400 W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako22 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 No dokładnie, takiego poboru prądu nie przewidzieli. Czyli na początek muszę zainteresować się większym alternatorem, jeszcze przeglądam forum może znajdę kolegę który robił juz taki mod ;D np. w golfie 4 lub audi a 3. Ku mojemu zdziwieniu kolega ode mnie z miasta ma passata b5 fl tdi 130 km 2xalpiny po 700 watt rmsu i wzmak jbl 14001 kondek 10 faradów i napięcie trzyma się rzędu 12.5 - 14.4 V czyli jest akurat do normalnego słuchania. Ale on ma tdi a tam altek jest na pewno większy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 wiekszy altek plus nowe polaczenia altek->aku i dodatkowa masa do aku i powinno sie poprawic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Prundu mało ale i tak mam wrażenie że gdzieś to ucieka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanec Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 W golfie 4, 1,9tdi jest altek 120A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako22 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Mam nadzieję że jak altek ogarnę większy to problem się skończy Nawet ten kondek hifonicsa 1.2 farada (ma podświetlanie niebiskie) jak bass uderza to, aż przygasa. Wcześniej miałem hertza es 380 też 2 sztuki ale pod 1 JBL zrobine pod 2 omy i nic się nie działo takiego, lecz teraz pobór jest dużo większy ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 90 altek jest troszke maławy, do tego daj przewód z aku do altka min 16mm2 i powinno się poprawić Z tego co pytałem się kolegi co robi alternatory, masz opcje 140A a nawet 170A od a4 tdi, taki miał na stole ostatnio, i dopiero ostatnie lata alternatory wpadły w szynę CAN więc nie ma problemu z ich zmianą jak masz starsze auto. Druga sprawa, to pytanie jak dokładne są mierniki w kondkach, bo górnych lotów to one nie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrobson Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 kondensator niewiele zmieni większy aku na pewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 I co z tego że da większy akumulator jak go potem nigdy nie doładuje, chyba że stać go będzie na jego wymianę co jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrobson Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 I co z tego że da większy akumulator jak go potem nigdy nie doładuje, chyba że stać go będzie na jego wymianę co jakiś czas. miałem na myśli, że oczywiście z większym alternatorem co by wykorzystać jego potencjał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 74 wystarcza w zupełności, ja mam altek 130 i akusie 60 i 20 + XXL i 2 x 1F helixa i na postoju przy włączonej muzie i odpalonym aucie napięcie w granicach 12,4V - 12.7V (ciepły) a na zimnym nawet 13.3 a XXL to ssak niesamowity.Dopiero jak załączą się światła (a trochę ich jest, sam tył 6 żarówek ) + nacisnę stop (6+4 centralny), włącze nawiew, wycieraczki i odpalę klimę, wtedy spada do 11.9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 A ja się podepne z krótkim szybkim pytankiem ;). Czy jeśli mamy 2 aku to mozemy je ze sobą połączyć kablem 20mm2, gdy pobory prądu normalnie wymagałby przewodu 35-50mm2 (przy opcji z 1 aku) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Nie wiem jak ma się do tego nauka, bo teorii zapewne będzie wiele, ale ja miałem 25mm2 pomiędzy akumulatorami i 25 na rozdzielacze, oraz 20 dalej na piece, i nic się nie działo, kabel się nie grzał, ale dla spokojnego sumienia zmieniłem na 35mm2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 mnie wlasnie ciekawi to, najlepsza jest praktyka czyli - ktoś z miernikiem w dłoni puści prądu troche raz cieńszym a drugi raz grubszym między aku i jeśli spadki będą takie same praktycznie to znaczy ze nie ma przeciwwskazań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako22 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 90 altek jest troszke maławy, do tego daj przewód z aku do altka min 16mm2 i powinno się poprawić Z tego co pytałem się kolegi co robi alternatory, masz opcje 140A a nawet 170A od a4 tdi, taki miał na stole ostatnio, i dopiero ostatnie lata alternatory wpadły w szynę CAN więc nie ma problemu z ich zmianą jak masz starsze auto. Druga sprawa, to pytanie jak dokładne są mierniki w kondkach, bo górnych lotów to one nie są. mam nadzieję, że aku 74 wystarczy bo go kupiłem 2 tyg temu i wymieniać raczej nie wchodzi w grę. Muszę zobaczyć te altki od a4, ten 140 Ah by już wystarczył i nowe kable bym poprowadził + dodatkowa masa na aku...Dzięki za pomoc, twój kolega jest pewny że pasują te altki od a4? Ja mam octavie 2000 rok 2.0 benzyniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 w tamtych latach większość była zamienna, a w a4 i a6 też był ten 2.0 montowany, tyle że 140 była w tdi, nie wiem jak benzyna, najlepiej sprawdź allegro, tam masz opisy i fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako22 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 http://moto.allegro.pl/alternator-2-0-8v-skoda-octavia-96-04r-i1926381938.html taki ma teraz a ten 140 Ah wygląda tak http://moto.allegro.pl/alternator-audi-a4-bre-2-0-tdi-valeo-140a-i1963891953.html muszę w tyg się pod pytać kogoś bo wyglądają podobnie te altki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ygrek Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Jakos żabojadom z Valeo nie ufam ;) Polowałbym na boscha mimo wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Bez przesady panowie, 180A valeo spokojnie wyrabiał pod z1, w tu widzę 140A ma nie wyrobić ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako22 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 z wyglądu na zdjęciach te alki raczej niczym się nie różnią, więc w tyg zakupie taki 140 Ah nowe kabelki się poprowadzi i mase z kabla 50mm2 do aku, mam nadzieję że coś się zmieni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Nawet jak go już kupisz, to i tak daj na sprawdzenie, niech wymienią łożyska i szczotki, bo jak nie jest nowy to może być różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.