wryl Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 roznia sie te typy glosnikow jakos? bo kazdy mowi do auta do szybkich bitow 25 lub 30cm a na imprezach techno chyba sa wieksze glosniki i jakos daja rade z szybka muza, wytłumaczycie mi to jakos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ian Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 zauważ że w aucie masz zupełnie inne warunki akustyczne niż na sali czy otwartej przestrzeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lklukasz Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 i graja w zupełnie innych litrażach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 2 ciekawe przykłady:Cerwin Vega Stroker 15", FS - 43HZ, 94dB efektywność i wymagana skrzynia 100l nettoJBL GTI 1200(1500 nigdy nie miałem) - 93dB efektywność, FS - 37Hz, skrzynia 60l nettoOba te głośniki są bardzo szybkie, a do tego grają twardo. Stroker to praktycznie estradówka przeniesiona do samochodu(CV ma doświadczenie na estradzie, nie takie jak JBL, ale ma). Jakbyś się przyjrzał głośnikom estradowym zauważyłbyś, że niskie FS mają dopiero na prawdę duże głośniki(18" i większe, niczym dziwnym nie jest 20-22"). Głośniki te kosztem zejścia mają dużą efektywność, która jest bardzo potrzebna na estradzie. Typowe samochodówki mają efektywność poniżej 90dB, ale pozostałe parametry umożliwiają im wyraźnie niższe zejście(niejedna 10" samochodowa osiąga F3 na poziomie 18" estradowego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 wspolczesne glosniki samochodowe maja zupelnie inna konstrukcje niz estradoweto wlasnie takie 2 przeciwstawne kierunki estrada to lekkie membrany o malym skoku, dzieki ktorym osiagamy wysokie efektywnosci...a samochod to pompowanie duzych ilosci powietrza przy pomocy ciezkich membran... mimo ze glosnik na papierze ma nizsza efektywnosc niz estrada, to cisnienie na basie osiagaja sporo wieksze i tutaj masz swoja odpowiedz dlaczego do szybkiej muzyki nie daje sie duzego samochodowego glosnikawiekszy glosnik = wieksza masa membrany = wolniejsza reakcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.