Skocz do zawartości

przerobienie audio w pickup


zyga
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mój pierwszy post więc witam szanowne grono

jak w złym dziale to proszę o korektę

sprawa ma się tak, że mam zamiar przerobić trochę granie w samochodzie

auto to chevrolet pickup i zbytnio nie ma się na czym wzorować

chłopaki w usa przeróbki robią przez wstawienie suba na pakę

mi ten pomysł jakoś się nie widzi

 

 

na dzień dobry zostało wymienione rado z fabrycznego na INE-S900R

wybór okazał się nie do końca trafiony ale to temat na inną dyskusję

 

im dalej w przebudowę tym więcej jest problemów :)

stąd mój post, żeby dokonać konsultacji i wysłuchać krytyki :)

 

 

z drzwi wyciągnięty będzie głośnik boose a na jego miejsce wejdzie

DLS R6A po rozebraniu drzwi pierwsze co to duże otwory technologiczne

zaślepione przy użyciu kompozytu aluminium/pcv/aluminium

 

na forum czytałem, o różnych sposobach montażu zaślepek, ale zdecydowałem się na nitonakrętki

jak się sprawdzą zobaczymy

 

w drzwiach są jeszcze otwory technologiczne na których jest zawieszona tapicerka i nie bardzo wiem co z tym zrobić jest ich 8 mają różne rozmiary średnio 4x7 cm

takie jak na tej fotce poniżej

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av2.jpg

 

darować je sobie czy też zaślepiać tak aby były jak najmniejsze ?

 

druga sprawa to blacha pod dystansem

głośnik mieści się bez problemów ale pod dystansem zostaje kawałek poszycia drzwi

wyciąć je czy zostawić ?

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av6.jpg

 

dystans będzie przykręcany od zewnątrz tam gdzie wystają uszy

i od wewnątrz po łuku

 

poniżej kilka fotek może komuś wpadną w oko inne błędy i pomysły

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av1.jpg

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av3.jpg

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av4.jpg

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av5.jpg

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av7.jpg

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av8.jpg

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Łukaszu .

Wrzuć jeszcze jeśli możesz fotkę tapicerki od strony wewnętrznej abym mógł wypowiedzieć się co do tych otworów.

Blachy z otworów za głośnikami raczej na razie bym nie ruszał gdyż kierunek rozchodzenia się fali nie jest przy tym głośniku prostopadły do blachy dzięki czemu nastąpi co prawda odbicie części fali przez blachę ale nie bezpośrednio w kierunku membrany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć jeszcze jeśli możesz fotkę tapicerki od strony wewnętrznej abym mógł wypowiedzieć się co do tych otworów.

 

poniżej fotki strony wewnętrznej

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av10.jpg

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av11.jpg

 

jeden pomysł jest taki, by zrobić kieszonki i przyczepić je od tyłu,

zamknie to otwór, i boczek będzie montować choć nie wiem czy się uda tak wszystkie zrobić z uwagi na prowadnicę szyny, drugi taki aby zaczepy od strony tapicerki obłożyć grubszą guma porowatą co po zamontowaniu tapicerki pozwoli na doszczelnienie tych otworów

 

 

Piękne miejsce na komorę:)

 

nie bardzo wiem jak się do tego zabrać, miałem przyjemność poznać K@mila, i jak sam stwierdził auto wielkie a z zabudową kicha, plan jest taki żeby zamocować głośniki, zobaczyć jak gra i zastanowić się co robić dalej

 

 

ten prostokątny otwór pod wooferem nie zaślepiasz?

 

była już zrobiona zaślepka ale przez niego mam dojście do przykręcania dystansu

jak będzie on w formie ostatecznej to zaślepka trafi na swoje miejsce

myślałem, żeby zamiast zaślepki zrobić zagłębioną puszkę i schować tam zwrotnicę

 

zaślepki i wnęka na zwrotnicę wyglądała by mniej więcej tak

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av12.jpg

 

choć nie wiem czy to dobry pomysł, ja z tych co powinni zaczynać w subforum "ośla łączka"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obramowanie tych otworów technologicznych wyciął bym i przykleił do blachy uszczelkę z pianki poliuretanowej ( np. karimata ) to powinno wystarczająco uszczelnić połączenie i umożliwić montaż tapicerki.

Dolny otwór puszka ze zwrotnicą ... OK . Dużo kombinowania ale ....... przecież Ty to lubisz i umiesz :ok: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jakaś wizję tej puszki, i chyba nie będzie z nią tak dużo roboty

to drzwi + - opanowane jak nic nie wyskoczy w między czasie, miedzy fotelami na tunelu pod deską jest coś określane mianem subwoofera, ja swojego jeszcze nie wydłubałem ale ze zdjęć zapożyczonych ebay wygląda to tak :

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/avsub5.jpg

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/avsub3.jpg

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/avsub2.jpg

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/avsub1.jpg

 

 

wg Twojej rady Grzesiu odnajdę 4 kabelki do niego i zobaczę co to robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

Kwestię subwoofera to masakra jakaś!

Auto jest chyba z 5 razy większe od słynnego malucha, a nie ma gdzie wrzucić suba!

A montowanie go za oparciami fotela mija się z celem.

Nie wspomnę o zabudowaniu słupków, które fabrycznie grają w stronę silnika ;-)

 

Co do drzwi:

Są wielgaśne! Komora byłaby dobrym rozwiązaniem, ale trzeba zobaczyć ile jest miejsca między szybą a resztą.

Dodatkowo z tego co wiem zyga ma ograniczony czas...

A wiadomo dla komory trzeba poświęcić go dużo więcej.

 

 

Z tą szufladką zwrotnicy to już ostro!

Moim zdaniem można ją spokojnie dokręcić do blachy, tak aby tapicerka dała się założyć.

Dystans miazga!

No, ale jak ktoś ma możliwości i odpowiedni sprzęt to czemuż nie!

 

Boczek usztywniłbym matą butylową + na to gąbkę GMSa:

http://www.sklep.audiobas.pl/userdata/gfx/8f29eeab86c69f6a18a3b2b9f0fe4438.jpg

http://www.sklep.audiobas.pl/userdata/gfx/4e843e2254e09c74f8606beb7f4da763.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaślepki i wnęka na zwrotnicę wyglądała by mniej więcej tak

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av12.jpg

choć nie wiem czy to dobry pomysł, ja z tych co powinni zaczynać w subforum "ośla łączka"

No jeśli masz możliwości zabawy z takimi puszkami to ja bym poszedł tą stronę. Bedzie szczelnie i bez jakiś przedmuchów, co ważne zwłaszcza w bezpośrednim sąsiedztwie woofera. Tylko bym je wysmarował jeszcze jakąś pastą tłumiącą, zwłaszcza na styku z drzwiami.

Z tą oślą łączką to chyba trochę fałszywa skromność, bo podejście masz bardzo konsekwentne. Wielu starym wyjadaczom w CA takiego brakuje.

 

Auto jest chyba z 5 razy większe od słynnego malucha, a nie ma gdzie wrzucić suba!

A montowanie go za oparciami fotela mija się z celem.

A to jest taki z tylnymi fotelami? Jeśli tak to nie ma pod nimi miejsca na jakąś skrzynkę? Nawet o dziwnym kształcie z włókna szklanego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to jest taki z tylnymi fotelami? Jeśli tak to nie ma pod nimi miejsca na jakąś skrzynkę? Nawet o dziwnym kształcie z włókna szklanego...

 

nie ma takiego miejsca, żeby coś zrobić co by nie kolidowało z normalnym użytkowaniem samochodu, ja często potrzebuję złożyć tylą kanapę i powiększyć pakę o 2 rząd foteli

 

w sieci można znaleźć 3 zabudowy co prawda za wielką wodą ale już coś jest do zgapienie na początek

 

1 wersja to zabudowa pod fotelem

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/pod_fotel.jpg

 

miejsca na 2x10" skierowane w podłogę pojemność około 12l na stronę

maksymalna wielkość średnicy magnesu 4"

 

2 wersja zabudowa za tylnym oparciem bez wchodzenia na pakę

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/za_fotel.jpg

 

 

miejsca na 2x12" skierowane w podłogę pojemność około 19l na stronę

maksymalna wielkość średnicy magnesu 5" maksymalna głębokość głośnika 5"

 

3 wersja wywalenie ściany grodziowej na pakę i montaż od strony paki

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/w_sciane.jpg

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/w_sciane2.jpg

 

2-10'' lub 2-12'' lub 2-15'' 2-10'' Solo baric L7 lub 2-12'' Solo Baric L7 Speakers Slot ported Sub Box

Air volume 1.32 Cubic Feet Per side Total 37litrów

Port volume .268 cu.ft. per side total 7,52

 

są jeszcze jakieś wariacje jak pojedyńcza zabudowa pod fotelem

i przerobienie schowka między fotelami

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av_sub_4.jpg

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av_sub_6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subwoofer w podłokietniku skierowany do tyłu robił Mehow (Michał z Redy) i chyba projekt porzucił ze względu na dźwięk ;

Pod fotelem nie jest to dobry pomysł. Za fotelami raczej też nie.

Jeśli bym eksperymentować miał to albo z tyłu obudowa BandPass (wyjście tunelu wzdłuż auta od siedzeniem) albo schowek i Closed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie w drzwich robisz komorę jak największą, ale bez przesady. Kilkanaście litrów maks. Chociaż więcej niż 10l w drzwich nie widzę. Dobierasz sobie wtedy głośnik kóry zagra optymalnie w takiej lub mniejszej komorze. Jeśli w mniejszej to nie problem. Można jej objętość zawsze zmniejszyć - przerabiając lub wypełniając. Większość głośników przenaczonych do samochodu nie nada się do komory.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

 

Blachy z otworów za głośnikami raczej na razie bym nie ruszał gdyż

 

po przesunięciu lekko dystansu bo były problemy z boczkiem tapicerki ta blacha jeszcze mocniej nakładała się na dziurę i źle to wyglądało do tego nie było podparcia dla dystansu po obwodzie

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av13.jpg

 

podparcie długą śrubą też nie zdało egzaminu i trzeba było dociążyć wrota blachą

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av14.jpg

 

przy okazji powiększyłem ten otwór za głośnikiem

 

** teraz pytanie do Was co za głośnikiem

 

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av16.jpg

 

[quote]Hellsin

... albo za głośnikiem podwojona warstwa + w newralgiczne miejsca pasta braxa..[/quote]

jeszcze gdzie indziej, znalazłem wpis, żeby wymieszać maty z pianką  ... 

 

co lepsze ?

 

***

i jeszcze kwestia pod dystansem znalazłem fragment rozmowy :

 

Gotowy panel, między panelem a oringiem jest mata twarda APP w celu uszczelnienia płaszczyzny

Raadek
Moim zdaniem smoły się nie powinno dawać pod głośnik.
Latem smoła spłynie i woofer będzie wisiał na 4 wkrętach.Poza tym co tam uszczelniać? 

Grzegorz1969 Zadaniem tego jest tak jak uszczelki przede wszystkim uszczelnić połączenie dwóch nie zawsze ściśle przylegających powierzchni. 

 

 

 

Zyga: ten prostokątny otwór pod wooferem nie zaślepiasz?

 

szufladka na dzień dzisiejszy wygląda tak :

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av17.jpg

 

jutro powinna wyglądać inaczej

 

p.s.

to logo na macie to zmieniłem na strefowe bo znalazłem na forum, że jak jest inne to musi być prosto naklejone moje było lekko krzywo <LOL>

 

i wygląda inaczej :)

http://www.chryslerpacifica.pl/files/avaudio/av18.jpg

Edytowane przez zyga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bez kompromisu tu była prowadnica szyby .....

tacka do śmieci trzeba robić nową

 

z kwasiaka jest dławik tacka z blachy 2 jak będzie wersja ostateczna to może i z kwasiaka będzie tyle, że z kwasiakiem więcej roboty bo trzeba wytrawiać po spawaniu, i inne takie na prototypy nie wdzięczny materiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...