Skocz do zawartości

Lutowanie Dremel VersaTip


mares
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zastanawiam się nad zakupem takiego palnika

http://allegro.pl/lutownica-gazowa-mikropalnik-dremel-versatip-ospr-i1764478203.html

Chciałbym polutować nim kable zasilające 50mm^2. Wiem że palnik gazowy jest odpowiedni do takiej czynności, tylko że ten dremela to mikropalnik. Czy któś może używał takiego palnika?

dziekuje i pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat o palnikach i lutownicach już był-trzeba tylko poszukać. Często używam takiego palnika i spokojnie nim polutujesz (szczególnie jak nie masz dostępu w tym czasie do prądu i elektrycznej lutownicy) tylko potrwa to "chwilkę" zanim Ci się kabel dobrze nagrzeje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W castoramie są fajne palniki do lutowania z firmy rubenmain czy coś takiego nie wiem po ile ale zapinasz go na butle gazową turystyczną lub po zastosowaniu reduktora na butle dużą 10kg i jedziesz z koksem stosuje się takie palniki do lutowania rurek miedźianych lub do rozpalania grila ;) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zastanawiam się nad zakupem takiego palnika

http://allegro.pl/lutownica-gazowa-mikropalnik-dremel-versatip-ospr-i1764478203.html

Chciałbym polutować nim kable zasilające 50mm^2. Wiem że palnik gazowy jest odpowiedni do takiej czynności, tylko że ten dremela to mikropalnik. Czy któś może używał takiego palnika?

dziekuje i pzdr

Ja używam takiego i wg mnie jest OK. Trochę trwa to lutowanie grubych kabli, ale urządzenie jest bardzo poręczne i sprawdza się w różnych "karkołomnych" sytuacjach. Jeśli stosujesz tulejki lub końcówki to w ogóle nie ma problemu - podgrzewasz je otwartym płomieniem i kabel sam pije cynę. Przestałem używac lutownicy elektrycznej w aucie odkąd mam tego Dremela. Używam go też do termokurczy i zgrzewania plastiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawą chyba wszystkich wysokoprądowych połączeń w przemyśle samochodowym jest zaprasowywanie (zagniatanie) a lutowanie ewentualnie zabezpiecza miedź przed korozją.

Powodem tego jest dość kiepska przewodność elektryczna lutu względem miedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawą chyba wszystkich wysokoprądowych połączeń w przemyśle samochodowym jest zaprasowywanie (zagniatanie) a lutowanie ewentualnie zabezpiecza miedź przed korozją.

Powodem tego jest dość kiepska przewodność elektryczna lutu względem miedzi.

Jak mogę to stosuję zagniatanie, a później jeszcze to lutuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...