Skocz do zawartości

Dudniacy bas z glosnikow w drzwiach


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Klocki to Focal k2p, audison lrx 2.250 i pionek p88rs... pacjent to nissan primastar, calosc szoferki wygluszona dynamatem, drzwi (spore) rowniez... i powstal problem - dudniacy bas. Przy odgrywaniu niskich czestotliwosci slyszalny byl efekt studni/kartonu, oraz buczenia tzn podbicia pewnej niskiej czestotliwosci tak ze stawala sie bardzo natarczywa, nawet pukajac w membrane glosnika slychac bylo echo, dzwiek nie urywal sie od razu a slychac go bylo jeszcze przez ulamki sekund. Aby zlikwidowac echo nalezaloby uzyc jakiegos materialu tlumiacego, wybor padl na STP Bitoplast 10 i wyklejone zostalo nim cale wnetrze drzwi - pomoglo aby pozbyc sie echa ale swojego rodzaju buczenie zostalo. Objawia sie ono najbardziej przy niskich tonach fortepianu, kontrabasu - niski, dlugi drzwiek, kiedy jest to typowy kick, stopa itp. wszystko w zasadzie jest ok, bas jest mocny, krotki, dobrze kontrolowany.

 

Jak sie pozbyc problemu? Moze to nie kwestia glosnikow/duzych drzwi a raczej wnetrza samochodu? W koncu to dostawczak z szoferka oddzielona od czesci bagazowej sciana blaszana.

 

Jezeli cos niedokladnie opisalem to pytajcie, postaram sie uszegolowic opis.

 

Jestem z wawy, chetnie podjade jak trzeba bedzie do kogos na odsluchy aby ocenic problem dokladniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komory zamkniete nie wchodza w gre z roznych wzgledow... poza tym te glosniki potrzebuja sporych komor zeby zagraly

 

zmniejszenie pojemnosci drzwi bedzie dosyc trudne, wiekszosc przestrzeni zajmuje szyba po jej opuszczeniu... ale gdybym mial z tym kombinowac to jakiego wypelniacza uzyc?

 

kwetia pionka? zaskoczyles mnie... co to bylo za auto w ktorym miales podobny problem i jaka byla reszta klockow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fs 68.88 Hz

 

Ciecia brak, ze wzgledu na to ze nadal sie bije z myslami czy bedzie subwoofer (brak miejsca) i chcialbym maksymalnie duzo wycisnac z samych drzwi.

 

Wszystko wylaczone, jedyne co wlaczone to czasowka. Kalibracje robilem, ale nie uzywam ze wzgledu na wysokie tony ktore robia sie jakby plastikowe wtedy, fakt ze nie zwrocilem uwagi wtedy na niskie tony bo wysokie tak niekorzystnie sie zmienily ze czym predzej to wylaczylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialbym maksymalnie duzo wycisnac z samych drzwi.

To wcale nie idzie w parze ze zmuszaniem wooferów do przetwarzania częstotliwości bardzo niskich. Obetnij je na 50Hz 12dB/oct lub 63Hz 12dB/oct lub 80Hz 12dB/oct. Chodź bez suba ostatnia propozycja może się nie sprawdzić.Najbardziej odpowiednią wydaje mi się że będzie 63Hz. Masz DSP w trybie 2 Way pasywnie ? Czasówkę masz zachowaną z Auto TA czy z ręki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bawilem sie filtrami, sytuacja poprawia sie dopiero przy odcieciu w okolicach 80Hz... zastanawiajace jest dla mnie jednak ze to podbicie i buczenie nie wystepuje w zakresie najnizszych czestotliwosci jakie te glosniki potrafia z siebie wydobyc... odcinajac je przy 80Hz faktyczne efekt sie poprawia ale trace caly dol ktory, poza skrawkiem pasma, calkiem niezle brzmial

 

aktualnie jest 2-way w pasywce, pionek ustawiony na STD, zwrotki oryginalne, woofery nakierowane do gory aby zyskac srednicy bo w tym aucie miejsce na glosniki jest bardzo nisko, na zwrotkach gwizdek przytlumiony o -3db ale srednica tez na tym traci wiec niebawem bedzie aktywka na u-dim prox

 

czasowka jest recznie ustawiana na sluch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalozenie bylo takie aby bylo 3-way aktywnie, na sredniaki mialem focal 4k slim... ale aby ruszyc z instalacja i aby ograniczyc koszty to sprzedalem je i poszedlem w 2-way pasywnie ale efekt mocno mnie zawiodl, glownie przez te dudniace woofery... w dobrej cenie moge miec tego proxa wiec droga kompromisu moze zrobie 2-way aktywnie... 3-way to juz zdecydowanie wieksze koszta a dudnienia wooferfow nie zlikwiduje raczej

 

chodzilo mi po glowie dodatkowe wygluszenie kabiny jakims materialem pochlaniajacym bo moze akustyka wnetrza szoferki tworzy to dudnienie, albo zmniejszenie pojemnosci drzwi, chociaz tu i tam zaslyszalem ze te woofery lubia duzo miejsca, nie bardzo mam skad brac klocki aby podmienic np radyjko i sprawdzic czy to nie jego wina

 

bez czasowek efekt jest taki sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wygląda panel mocujący głośnik, nie zrobiłes przez przypadek "tubki" z dystansów?

 

sa 3 dystanse, dwa pierwsze sa wiekszej srednicy a dopiero ostatni jest dopasowany pod glosnik, problemy wystepowaly juz wtedy gdy nie byly nakierowane i zamontowane byly na jednym dystansie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwetia pionka? zaskoczyles mnie... co to bylo za auto w ktorym miales podobny problem i jaka byla reszta klockow?

 

 

Auto seat leon. Przod to dls ms6a zasilany a3, w bagaju p3 zasilony a6. Mimo wielu kalibracji i ustawien bylo za duzo niskich tonow a za malo srednicy. Po wymianie jednostki jak reka odjal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne radyjko jakie na podmianke moge wsadzic to hx-d2, zobaczymy czy cos sie zmieni, chcociaz dla siebie musialbym szukac bardziej ekonomicznego rozwiazania, wczesniej i tak zmieniam lrx'a na proxa i z pasywki na aktywke wiec moze to juz w jakis sposob poprawi sytuacje

 

poza tym zrobie jeszcze raz kalibracje i zwroce uwage czy cos sie poprawilo z dolem przymykajac oko na plastikowe wysokie tony

 

przy aktywce w razie czego latwiej bedzie o zmiane wooferow, bo moze one w tym setupie zle sie czuja i tyle, chociaz wolalbym znalezc jakies rozwiazanie aby jednak w aucie zostaly i zagraly tak jak powinny

 

w pomieszczeniach kiedy takie cos wystepuje stosuje sie pulapki basowe itp. ustroje, moze wiec to kwestia dodatkowego wytlumienia szoferki? na blachy polozeone sa same dynamaty, moze przydalaby sie jakas gabka/pianka? albo w drzwi zamiast bitpplastu moze splen?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy na pewno masz wszystkie bajery powyłaczane , bbe , loudnessy i inne pierdoły. potem jeszcze reset radia microswitch-em dla pewnosci i testuj. jak nie pomoże wkładaj hx-d2 i zobacz co sie zmieniło.

No i jeszcze kwestia furtek , montazu , wytlumienia, i także bardzo ważnego zgrania sprzetu ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dynaxorby sa... zalozone od samego poczatku

 

najchetniej ustawilbym sie z kims bardziej obeznanym z wawy lub okolic na odsluchy, bo moze niewlasciwie opisuje problem ze wzgledu na male doswiadczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda w kolejny weekend mialy byc przeprowadzane dalsze prace... nowy piec i aktywka ale moze do soboty wieczor uda sie to ogarnac i w niedziele stawie sie na spota, dzieki wielkie za info o nim

 

mimo wszystko jakby ktos mial chwile wolnego czasu w tygodniu to rowniez chetnie podjade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz jeden dynaxorb za glosnikiem to tak na prawde nic nie da, jeśli masz dużą odleglość pomiędzy wooferem a tylną scianą to te 16.5cm2 nie zda żadnego egzaminu, on nie rozproszy zadnych fal, musiałbyś dać min ze 4 na stronę.

 

Miałem podobny problem, dopiero takie coś jak dynaxorb dało radę, ale ja dałem kwadrat ok 45x45cm, i te pierścienie bym sfrezował od wewnątrz.

Do tego najwiecej buczenia z materiałów tłumiących tworzyło się po zastosowaniu wszelakiego rodzaju pianek-tacmatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...