simon-u Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Myślę, że wszystko rozbija się o to, że prąd płynący w samochodzie nie jest stały, a jego natężenie i napięcie zmienia się w czasie, co jest bezpośrednią przyczyną świstów. Nie tyle natężenie, ale napięcie skacze na bank. Myślę, że wujek googl pomoże, ale ja nie mam tych problemów i mi się nie chce szukać. Można też metodą prób i błędów wpiąć 4700mikroFaradów(jak w układach wygładzania dla 50Hz) i zmieniać. Na 25V myślę, że nie wybuchnie. Może nie obejść się bez dodatkowej cewki. Kondensator mam u siebie, bez niego czy z nim - dalej to samo.Jaka pojemność? Nie tyle natężenie, ale napięcie skacze na bank.Można też sprawdzić słuszność tej teorii. Biorąc pod uwagę, że akumulator zachowa się trochę jak kondensator, czyli tłumiąc część tętnienia(poprzez sprawność-straty energetyczne). Należy podczas uruchomienia CA na jałowym, gdzie najlepiej słychać przydźwięk obrotów silnika odłączyć aku(klemę zacisku dodatniego), tak, aby do instalacji CA nadal dopływał prąd. W tym przypadku zakłócenia powinny wzrosnąć. To tylko moje teoretyzowanie, ale można sprawdzić i znaleźć powód, lub coś wykluczyć.Przyda się jeszcze pomiar napięcia stałego jak i zmiennego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afro Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 U mnie co do świstu to mam zamiar na dniach dać auto do elektryka i przy okazji gdy będzie mi rozrusznik robił to powiem, żeby wymienił reg. napięcia i szczotki w alternatorze. Ale co powoduje te syki/szumy na wył. silniku? Skręcenie mic gaina pomogło ale tylko połowicznie bo syki nadal są ale słabsze a muzyka nie ma takiego "kopa"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Może to jest ten moment w którym trzeba iść na kompromis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afro Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Może to jest ten moment w którym trzeba iść na kompromis? Ktoś pisał, że można zmniejszyć gain i dać wyższe napięcie co da głośniejszy dźwięk, jak to wykombinować? Bo mam jeszcze u siebie takie pokrętła 50-250 Hz chyba i może to coś da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinsemillaa Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Ktoś pisał, że można zmniejszyć gain i dać wyższe napięcie co da głośniejszy dźwięk, jak to wykombinować? Bo mam jeszcze u siebie takie pokrętła 50-250 Hz chyba i może to coś da? Mylisz Gain z filtrami. Jaka pojemność? 1 F. Myślę, że pokombinuję coś z zasilaniem dzisiaj, jak zachowa się po dorzuceniu ewentualnego filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasylwek Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 To ...błędna droga.Można (zastosowac sobie coś takiego jak przedwzmacniacz napięciowy) "przykryje" i co nieco załągodzi problemy ale ich nie zlikwiduje.Dalej stawiam sporo, że jezeli to typowy świst nasilający sie w rytm obrotów to problem tkwi a altku np.(regulator napięcia to dość "spora" elektronika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afro Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Jednak regulacja tym pokrętłem Hz (filtry to są chyba) nic nie dała co do syczenia na wył. silniku. Od czego w ogóle prawdopodobnie jest to syczenie? Bo na wł. rozumiem, pewnie alternator, ale na zgaszonym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Dalej stawiam sporo, że jezeli to typowy świst nasilający sie w rytm obrotów to problem tkwi a altku np.(regulator napięcia to dość "spora" elektronika).Który łatwo wykluczyć odpalając silnik bez paska PK. Tylko jak już to na zimnym silniku i możliwie jak najkrócej, bo pompa wody jest napędzana wspomnianym paskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Szumi radio i szumi wzmacniacz. Proste. Wieksza czulosc wejscia - wieksze szumy. Kazdy sprzet szumi - jeden mniej, drugi bardziej. Alternator czy instalacja auta nie maja z tym nic wspolnego. Podlacz jakas dobra Mp3 do wzmacniacz i sprawdz czy i kiedy szumi. Zewrzyj wejscia ( ! ) RCA wzmacniacza ( zrob "zwarcie" ) i sprawdz czy i kiedy szumi. Jesli to szumi wzmacniacz to pewna pomoca bedzie pomysl wasylwka - zastosowanie tzw line drivera czyli dodatkowego przedwzmacniacza. Trzeba jedynie wziac pod uwage ze sam przedwzmacniacz wprowadzi swoje szumy. Bilans moze wyjsc rozny. Jesli az tak mocno szumi radio to... wymien radio. Nic innego raczej nie pomoze. Pisk alternatora, ciezej wyelimowac w niektorych przypadkach. Zastosowanie jakiego filtru ..hmm.. nie wiem nie probowalem. Zroce jedynie uwage ze czestotliwosc tych zaklocen nie jest stala, co z reszta mozna uslyszec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afro Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Czyli te szumy to wina radia? Jak podłączyć MP3 do wzmaka skoro player ma wyjście tylko na mini jacka (sorry ale laik jestem:P)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Każdy sprzęt szumi. Jeden mniej drugi więcej. Wszystko zależy od jakości jego wykonania. To co słyszysz to może być szym radia, wzmacniacza lub obu na raz. MP3 podłączysz kablem mini jack / RCA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon-u Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 kablem mini jack / RCA. On też szumi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 On też szumi Każdy element elektroniczny, elektryczny szumi. Jesteś w sanie usłyszeć szum własny kabla przy czestotliwosciach akustycznych? Gratuluje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przekorba Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 mama 2 wzmaki przykreone do paczki. Czy zamontowanie w ten sposob moze byc przyczyna zaklocen?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 mama 2 wzmaki przykreone do paczki. Czy zamontowanie w ten sposob moze byc przyczyna zaklocen?? Jeśli paczka wykonana jest z przewodnika i wystąpi pętla masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przekorba Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Jeśli paczka wykonana jest z przewodnika i wystąpi pętla masy. to chyba nie. Tak jak koledzy,sprawdzam juz wszystkie mozliwosci a, dzis pomyslalem ze moze to wina tego ze cewki w glosniku wytwarzaja pole i przechodza na wzmaki. Zielony juz jestem,podjade chyba do elektromechaika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon-u Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Jesteś w sanie usłyszeć szum własny kabla przy czestotliwosciach akustycznych? Gratuluje Chodziło mi o to, że często są kiepskiej jakości, a nawet bez ekranu i łapią zakłócenia. Szumu własnego kabla nie słyszę i nawet mi to do głowy nie przyszło kiedy to pisałem, dlatego nie sprecyzowałem odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afro Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Podłączyłem swoje stare radio - Panasonic DFX400N i okazało się, że na wył. silniku nie ma tego szumu na niższych ustawieniach głośności, to znaczy, że to wina Clariona? Czyli radio walniete mam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Czyli radio walniete mam? Jak grochem o sciane..... przeczytaj jeszcze raz , na spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afro Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Jak grochem o sciane..... przeczytaj jeszcze raz , na spokojnie.Czytałem, że radia szumią ale że aż tak;/ A jest jakaś metoda by w radyjku te szumy wyeliminować poza zmianą radia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Tak - wymienić elementy elektroniczne w torze audio radia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afro Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Podbiję temat troszkę, co do szumu radia na wył. silniku przywykłem bo przy muzyce na regulacji vol 10 albo podczas jazdy tego praktycznie nie słychać, w przypadku tych szumów pomaga skręcenia gainów a na po podłączeniu innego radyjka praktycznie nic nie szumi. Inna historia jest ze świstami, które są jak dodaje gazu (nawet je słychać jak dam reg. głośności na 0) tu nie pomaga kręcenie gainami albo inne radio. Puszczenie RCA (potrójnie ekranowane Ground Zero) innym miejscem też nic nie daje. W międzyczasie wymieniłem szczotki w altku i taka sama lipa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 A inne metody ? Tyle ostatnio podobnych tematów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 To niestety jest zmora która dotyka 90% z nas, niektórym jednak wstyd sie przyznac...Czasami duperela daje efekt a czasami walka jest długa i pomaga dopiero podmiana jednostki czy pieca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afro Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 A jest szansa, że pomogą tu filtry na czincze czy raczej nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.