Skocz do zawartości

Świst i szum w głośnikach


Afro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że wszystko rozbija się o to, że prąd płynący w samochodzie nie jest stały, a jego natężenie i napięcie zmienia się w czasie, co jest bezpośrednią przyczyną świstów.

Nie tyle natężenie, ale napięcie skacze na bank. Myślę, że wujek googl pomoże, ale ja nie mam tych problemów i mi się nie chce szukać. Można też metodą prób i błędów wpiąć 4700mikroFaradów(jak w układach wygładzania dla 50Hz) i zmieniać. Na 25V myślę, że nie wybuchnie. Może nie obejść się bez dodatkowej cewki.

Kondensator mam u siebie, bez niego czy z nim - dalej to samo.

Jaka pojemność?

 

 

Nie tyle natężenie, ale napięcie skacze na bank.

Można też sprawdzić słuszność tej teorii. Biorąc pod uwagę, że akumulator zachowa się trochę jak kondensator, czyli tłumiąc część tętnienia(poprzez sprawność-straty energetyczne). Należy podczas uruchomienia CA na jałowym, gdzie najlepiej słychać przydźwięk obrotów silnika odłączyć aku(klemę zacisku dodatniego), tak, aby do instalacji CA nadal dopływał prąd. W tym przypadku zakłócenia powinny wzrosnąć.

To tylko moje teoretyzowanie, ale można sprawdzić i znaleźć powód, lub coś wykluczyć.

Przyda się jeszcze pomiar napięcia stałego jak i zmiennego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

U mnie co do świstu to mam zamiar na dniach dać auto do elektryka i przy okazji gdy będzie mi rozrusznik robił to powiem, żeby wymienił reg. napięcia i szczotki w alternatorze. Ale co powoduje te syki/szumy na wył. silniku? Skręcenie mic gaina pomogło ale tylko połowicznie bo syki nadal są ale słabsze a muzyka nie ma takiego "kopa"...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to jest ten moment w którym trzeba iść na kompromis?

 

Ktoś pisał, że można zmniejszyć gain i dać wyższe napięcie co da głośniejszy dźwięk, jak to wykombinować? Bo mam jeszcze u siebie takie pokrętła 50-250 Hz chyba i może to coś da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ktoś pisał, że można zmniejszyć gain i dać wyższe napięcie co da głośniejszy dźwięk, jak to wykombinować? Bo mam jeszcze u siebie takie pokrętła 50-250 Hz chyba i może to coś da?

 

Mylisz Gain z filtrami.

 

 

Jaka pojemność?

 

1 F.

 

Myślę, że pokombinuję coś z zasilaniem dzisiaj, jak zachowa się po dorzuceniu ewentualnego filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ...błędna droga.

Można (zastosowac sobie coś takiego jak przedwzmacniacz napięciowy) "przykryje" i co nieco załągodzi problemy ale ich nie zlikwiduje.

Dalej stawiam sporo, że jezeli to typowy świst nasilający sie w rytm obrotów to problem tkwi a altku np.(regulator napięcia to dość "spora" elektronika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej stawiam sporo, że jezeli to typowy świst nasilający sie w rytm obrotów to problem tkwi a altku np.(regulator napięcia to dość "spora" elektronika).

Który łatwo wykluczyć odpalając silnik bez paska PK. Tylko jak już to na zimnym silniku i możliwie jak najkrócej, bo pompa wody jest napędzana wspomnianym paskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szumi radio i szumi wzmacniacz. Proste. Wieksza czulosc wejscia - wieksze szumy. Kazdy sprzet szumi - jeden mniej, drugi bardziej. Alternator czy instalacja auta nie maja z tym nic wspolnego. Podlacz jakas dobra Mp3 do wzmacniacz i sprawdz czy i kiedy szumi. Zewrzyj wejscia ( ! ) RCA wzmacniacza ( zrob "zwarcie" ) i sprawdz czy i kiedy szumi. Jesli to szumi wzmacniacz to pewna pomoca bedzie pomysl wasylwka - zastosowanie tzw line drivera czyli dodatkowego przedwzmacniacza. Trzeba jedynie wziac pod uwage ze sam przedwzmacniacz wprowadzi swoje szumy. Bilans moze wyjsc rozny. Jesli az tak mocno szumi radio to... wymien radio. Nic innego raczej nie pomoze.

 

Pisk alternatora, ciezej wyelimowac w niektorych przypadkach. Zastosowanie jakiego filtru ..hmm.. nie wiem nie probowalem. Zroce jedynie uwage ze czestotliwosc tych zaklocen nie jest stala, co z reszta mozna uslyszec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli paczka wykonana jest z przewodnika i wystąpi pętla masy.

 

to chyba nie. Tak jak koledzy,sprawdzam juz wszystkie mozliwosci a, dzis pomyslalem ze moze to wina tego ze cewki w glosniku wytwarzaja pole i przechodza na wzmaki. Zielony juz jestem,podjade chyba do elektromechaika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w sanie usłyszeć szum własny kabla przy czestotliwosciach akustycznych? Gratuluje :)

Chodziło mi o to, że często są kiepskiej jakości, a nawet bez ekranu i łapią zakłócenia. Szumu własnego kabla nie słyszę i nawet mi to do głowy nie przyszło kiedy to pisałem, dlatego nie sprecyzowałem odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Podbiję temat troszkę, co do szumu radia na wył. silniku przywykłem bo przy muzyce na regulacji vol 10 albo podczas jazdy tego praktycznie nie słychać, w przypadku tych szumów pomaga skręcenia gainów a na po podłączeniu innego radyjka praktycznie nic nie szumi. Inna historia jest ze świstami, które są jak dodaje gazu (nawet je słychać jak dam reg. głośności na 0) tu nie pomaga kręcenie gainami albo inne radio. Puszczenie RCA (potrójnie ekranowane Ground Zero) innym miejscem też nic nie daje. W międzyczasie wymieniłem szczotki w altku i taka sama lipa...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...