sober Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Czesc.Wujek chce sobie kupić opla vectre b i prosił mnie o zebranie jakichs informacji na temat tego autka od uzytkownikow, wiec pomyslałem o Was ;) zapewne ktos jezdzi, badz jezdził vectra b, byłbym wdzieczny o napisanie paru słow na jego temat. Obecnie jezdzi tak jak ja corsa b, z tym, ze 1.2+lpg. Oczyiwscie w przyszłym samochodzie tez bedzie chciał załozyc gaz. Ile trzeba dac za dobry egzemplarz? Co jest bolaczka vectr? Jak silnik lepszy do gazu? 1.6 czy 1.8? dzieki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Ile trzeba dac za dobry egzemplarz? Mniej wiecej tyle ile kosztuja vecrty na otomoto chciazby, co za problem sprawdzic? Co jest bolaczka vectr? Zalezy czy przedliftowych czy poliftowych bo to roznie, ale lubia rdze lapac chociaz to tez zalezy od auta jedno bedzie cale rude inne bedzie czyste jak lza.No i zalezy co kto lubi ale mnie seryjne zawieszenie wkurwialo, za miekkie, auto sie bujalo Jak silnik lepszy do gazu? 1.6 czy 1.8? nie ma roznicy dla nich. Ale nie brac 1.6, zdecydowanie za slaby, 2.0 moim zdaniem minimum. Chociaz jak w gazie to juz lykac 2.5V6 bo praktycznie nie ma roznicy w spalaniu miedzy nim a 2.0 a frajda jednak jest wieksza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek860824 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Podpisuję się pod tym co napisał FUBU, jeśli benzyna to 2.0 lub 2.5 V6 A jeśli chodzi o bolączki to od siebie dodam, że po raz kolejny robię kompletne tylne zawieszenie (tuleje metalowo-gumowe) - markowe tuleje "Lemfordera" wytrzymały zaledwie 2 lata Tym razem nie zamierzam przepłacać i pakować do auta tulei z górnej półki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Tez mam takowe auto i powiem uczciwie ze najwazniejszy jest stan samochodu , a nie jego moc mam wlasnie 3 vectre przed tem byla zajechana 1,6 pozniej 1,8 a teraz jest 1,6 po kapitalce i lekkich ulepszeniach i wole zadbane 1,6 ktore przy zdrowym silniku i podwyzszonym sprezaniu jedzie sprawniej niz standartowe 1,8 z przebiegiem z 200000-250000 o ktore dbal standartowy Polak czyli robil co kolwiek jak juz sie rozleci i wszystko na najtanszych czesciach z allegro Wiec reasumujac szukaj zdrowego auta a nie byle jakiego tylko dlatego bo do setki rozpedzi sie o 1s szybciej... I nie gadajcie ze 100km nie nadaje sie na poruszanie ze spokojem bo bo teraz po wpakowaniu kasy w samochod zeby odzyskal fabryczne konie okazuje sie ze 100km zdrowe jest jak najbardziej wystarczajace. I nie jedno 1,8 nie ma nawet tyle realnie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sober Opublikowano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 okolice 10 000zł za 1.6/1.8 wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Najlepszy kompromis jeśli chodzi o benzynę to 2.0 16V, pali tyle co 1.8 a zbiera się lepiej. Osprzęt też praktycznie ten sam.Jeśli chodzi o 1.6 to wolałbym x16szr(1.6 na jednopunkcie 75KM niż x16xel - 100KM, ten silnik akurat oplowi nie wyszedł i nie twierdzę tak tylko ja, dopiero Z16XE jest warty uwagi) 2.5 V6 może i pali tyle co 2.0(chociaż w to nie chce mi się wierzyć skoro w omedze jest różnica w spalaniu), ale koszta eksploatacji nie są takie same. Świec i kabli mamy o 2 szt więcej, rozrząd jest droższy i bardziej skomplikowany(w końcu v6), oleju wchodzi więcej, sond mamy 2szt(w 2.6 V6 w polifcie jest ich 4szt) i tak można wyliczać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sober Opublikowano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 V6 napewno nie bedzie, ma to byc zwykłe auto do jezdzenia, 1.6/1.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 to szukajcie 2.0 benzyne, najsensowniejsza jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 A ja powiem krotko szukaj zadbanego ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 A ja powiem krotko szukaj zadbanego ;) A w cuda wierzysz? Jak myslisz jesli ktos nawet by zrobil taki remont jak ty u siebie to bedzie go sprzedawal? Trafienie zadbanej Vectry to moze byc duuuuuuzo poszukiwan, nie oszukujmy sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk9753 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Miałem Vectre B w domu. 1.8 16V. Na gazie przejechała 160tyś i przy silniku nic nie było robione. Ogólnie do gazu to polecam 1.8 bo znajomy ma 2.0 w gazie to jechała tak samo jak i ta moje a była bardziej awaryjna. Co do bolączek to słaba blacha, tylne zawieszenie, trzeszczące plastiki w środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Wyświetl postUżytkownik sanders156 dnia 29 marzec 2011 - 20:10 napisałA ja powiem krotko szukaj zadbanego ;) A w cuda wierzysz? Jak myslisz jesli ktos nawet by zrobil taki remont jak ty u siebie to bedzie go sprzedawal? Trafienie zadbanej Vectry to moze byc duuuuuuzo poszukiwan, nie oszukujmy sie. No ja nie sprzedam bo to bez sensu wpakowac 3-4 tys i sprzedac auto i szukac innego wraka za 7-10tys , dlatego moze lepiej kupic jak masz 10tys kupic przed liftowa za 6-7tys a reszte poswiecic na odpicowanie , fakt ze 1,6 nie jest najlepszym silnikiem a wrecz jest kiepski i mimo ze u siebie mam inna glowice na silniku a silnik po remoncie i jest to troche inne 1,6 to jestem swiadomy wad innych Viki z tym silnikiem , kwestia rdzy jest ciezka do przewidzenia bo na jednych wychodzi na innych nie ja mam 98' i nie ma ani grama ( poza wydechem na ktorym byla i to sporo ) , zawieszenie tyl jest kiepskie nie da sie ukryc ze gumy i tuleje sie rozpadaja ale raz na 2-3 lata wydac 300-400zl na tuleje to nie wiele. Duzym plusem Vectry i innych opli jest cena czesci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przem@S Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 to i ja dorzuce swoje 5gr zaraz będzie 4rok jak bujam się VB 97r 1.8 z junkersem II generacja po małych modyfikacjach , po popaprańcach którzy zakładali i ........ zawiecha robiona już z dwa razy + wymiana amorkówstandard czujniki walka rozrządu i wału korbowego które lubią się sypać , a nikt o tym nie napisałplastiki lubią trzeszczeć to fakt , ale wszystko można prawie dopracowaćpoczątek po zakupie był straszny , sypało się wszystko hurtem i już sił nie miałem na chwile obecna jak już wszystko zrobiłem jeżdżę i tylko tankuje stan licznika przy zakupie 198tys teraz mam 278tys only lpg , lpg założone przy 152tyś i przez ten czas wymieniony był parownik. Spalanie w cyklu mieszanym ok 9 na trasie 8.Rdzy prawie wcale Jak koledzy wyżej napisali od 1.8 lepiej 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 standard czujniki walka rozrządu i wału korbowego które lubią się sypać , a nikt o tym nie napisałnie znam tych standardów... Mam ecokibelek 2.0 16v w omedze, zadnych czujników nie ruszalem, ma 300tys i nie dokladam do silnika zadnej kasy, jedynie sprezarka klimy po 15 latach sie rozciekła... W kombi żre to 13-14l lpg wiec nie piszcie mi ze wam w vectrach cudownie schodzi do 9l w miescie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 standard czujniki walka rozrządu i wału korbowego które lubią się sypać , a nikt o tym nie napisał z niczym z tego problemu nie mialem a autko w rodzinie juz 5 lat W kombi żre to 13-14l lpg wiec nie piszcie mi ze wam w vectrach cudownie schodzi do 9l w miescie... mnie pali 12-15 benzyny a mam skromne 1.8 chociaz juz chyba znalazlem przyczyne i to nie wina silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobih Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Ja z kolei mam poliftową VB z dieslem x20dth - jeżdzę już prawie 2 lata, zawiódł mnie tylko raz, gdy na dobre zamarzł aku. Blachy przeciętne, ale poza tym taczka w miarę wyględna, tania w utrzymaniu, prosta w naprawach (byle nie u partaczy i domorosłych kowali mających za wiele wspólnego z wróżbitą Maciejem). Insza inszość, że faktycznie trafiłem zadbany egzemplarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sober Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 czesc.przegladalismy te vectry, pare ogladalismy, przejechalismy z 1500km i nic, dosłownie dno, wiec wujek odpuscił i zaczelismy ogladac VW passat b5, no i tutaj miłe zaskoczenie, wujek jak wsiadł to wysiasc nie chciał heh, mowi, ze bardziej mu pasuje niz vectra b. No i teraz takie pytanie, te egzemplarze co ogladalismy, to 1.6 z lat 98-99, cena 9000-12000zł, auta w miare zadbane, dobrze wyposazone. Tylko jakby ktos poradził co takim passacikom 1.6 dolega i ile moga spalic benzynki to byli bysmy wdzieczni pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk9753 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Zbyt delikatne zawieszenie na polskie drogi wygodne ale delikatne , ( alminiowe wielowachaczowe 4 wachacze na stronę zintegrowane razem ze sworzniami) dość drogie w naprawie. no i poza tym 1,6 w takiej budzie to spacerówka Dobrego passata też ciężko kupić, choć w benzynie troszkę lepiej o godny egzemplarz, bo TDI wszystko przebrane, zostały tylko ulepy...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 zaczelismy ogladac VW passat b5, no i tutaj miłe zaskoczenie, wujek jak wsiadł to wysiasc nie chciał heh, mowi, ze bardziej mu pasuje niz vectra b.Normalnie columb hamerykę odkrył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kepke_23 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 mój tata jeździ 5 rok Vectrą B 97r 1.8 16V (wersja CDX prawie wszystko na pokładzie z wyposażenia) i wymieniany na poczatku był czujnik położenia wałka rozrządu, i 2 razy uszczelka pod klawiaturą poza tym nic poważnego się z autem nie stało, coś tam w zawieszeniu stabilizatory wymieniał czy coś z tyłu przebieg w tej chwili 170tyś km oryginał sam przywoziłem z niemiec z pełną ksiązką była kupiona przy 134tyś km. Rdzy nie ma nawet grama na niej, ogólnie fajne autko za rozsądne pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 vectre taniej kupisz niż paska.. Samochodu szukać najlepiej zadbanego jaki by nie był. Jeżdżę vectra od 3lat i powiem tak. Zawieszenie z tyłu szybko siada (ale i tak trwalsze niż w pasku) wszystkie silniki benzynowe biora olej z dieslami już lepiej ale w porównaniu do diesli vw to muły i więcej pala... Np 1.9tdi 90Km w vw pali srednio 5.5litra gdy opla 2.0di pali 6l i jest dużo mniej dynamiczny. kilku znajomych posiadajacych wspomniane auta.takie auta są za ciężkie do silnikow 1.6 i nie polecam. Osobiście wybrałbym paska ale trzeba więcej wyłożyć na wspomniane auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Mój Ojciec ma 2.0 DTI i faktycznie muł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Nie wiem co się tak usraliście zawiasów w pasku.Mój ojciec lata B5 po lifcie od 2002r i nic w zawieszeniu nie robił,w zasadzie poza klockami,tarczami,olejem,filtrami i rozrządem nic więcej nie wymieniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavliq Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Nie wiem co się tak usraliście zawiasów w pasku.Mój ojciec lata B5 po lifcie od 2002r i nic w zawieszeniu nie robił,w zasadzie poza klockami,tarczami,olejem,filtrami i rozrządem nic więcej nie wymieniał. leci (trochę) szybciej niż w innych autach i tyle.Bardziej chyba chodzi o to, że kiedyś zrobić kompletny zawias w vw czy audi to były spore koszta, brak zamiennikó, etc. Teraz nie jest źle ;)na 4lata jazdy autami grupy vw. 1 raz zmieniłem 2 wachacze w jednym aucie. Więc tragedii nie ma ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobih Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Na mułowatego diesla jest proste lekarstwo ;)... Zdarza mi się jeździć seryjną VB mojego ojca i uwazam ze jest zepsuta ;). http://www.abload.de/thumb/vb20dtik0mrnkns.jpg Przejechałem już ok 35kkm na nowym programie i zupełnie nic się nie dzieje. A i spalanie trasa/warszawskie korki 5,5-6 do 7,5-8 specjalnie się nie zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.