RazeRX7 Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Witam.Zakupiłem dziś żarówki LED-owe do kierunków ( tylnych )->Klik Wkręciłem żarówki włączyłem "awarie" i nic zero reakcji przód działa tył nie. Gdy natomiast wrzucę kierunek przekaźnik chodzi bardzo szybko i występuje efekt spalonej żarówki + szybko migające kierunki z przodu> Zastanawiam się nad zakupem Takiego przekaźnika tylko nie wiem czy będzie On działał w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnas Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Zarowki zrobione z diod LED dzialaja tylko pod pradem stalym. Mozliwe, ze masz z tylu nieznaczne wachania napiecia. Sprawdz, czy bezposrednio po podlaczeniu pod akku beda swiecic. Proponuje sprawdzic punkty masowe i ewentualnie je przeczyscic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RazeRX7 Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 żarówki przełożone w miejsce pozycji/stopu - świecą natomiast żadne żarówki nie świecą w kierunkach oprócz zwykłych szklanych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Zarowki zrobione z diod LED dzialaja tylko pod pradem stalym Bardzo ciekawe rzeczy piszesz. Szkoda ze nieprawdziwe Problem lezy w ich rezystancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon-u Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Sprawdz, czy bezposrednio po podlaczeniu pod akku beda swiecic. i podłącz też odwrotnie(zmień bieguny)Pod zmiennym też swiecą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 i podłącz też odwrotnie(zmień bieguny) I pozegnaj sie z zarowkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RazeRX7 Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 jak zmienię bieguny w żarówce>Wypowie się ktoś na temat tego przekaźnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Mam prosbe - nie znamy sie na czyms totalnie ( co widac ) nie piszemy albo piszemy, ze nie jestemy pewni. Dajac takie rady jak wyzej narazamy kogos na straty finansowe. Wyjscia sa dwa - mniej profi : zakupic 2 rezystory 10W 20Ohm i polaczyc kazdy rownolegle do zarowek led . Bardziej profi - wymiana przerywacza na dostosowany do wspolpracy z zarowkami o wysokiej rezystancji np LED. W drygim przypadki niestety nie wiem czy bedzie wspolpracowal z mieszanymi zarowkami ( 2 LED i 2 zwykle ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RazeRX7 Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Czyli musiałbym zakupić jeszcze dwie żarówki LED do przodu - rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Tu sie przyznam - nie wiem tego. Nie mialem takiego problemu wiec nie wiem Intuicja mowi mi ze nie powinno byc problemu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adekdjelo Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 kolega simon-u dobrze mówi! Diody LED świecą tylko w jednej pozycji. jak odwrotnie je podłączyłeś to nie będą świecić! Tak na chłopski rozum wsadź leda, jak nie świeci to wyciąg i obróć o 180 stopni, wsadź i musi świecić. też jak 1 raz zakładałem ledy to myślałem że spalony jest jeden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 kolega simon-u dobrze mówi! Diody LED świecą tylko w jednej pozycji A wytlumacz mi jak na zarowce LED mozna zmienic polaryzacje ?? Wiesz ze LED to element polprzewodnikowy "kierunkowy" i zmiana polaryzacji moze prowadzic do jego uszkodzenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk9753 Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Zwykły przekaźnik który masz w aucie to przekaźnik bimetaliczny który po włożeniu lamp led ( o mniejszy oporze) będzie powodował taki akcje. Można szukać lub samemu zdłubać układ podtrzymywania cewki przekaźnika lecz tu wymagana minimalna wiedza w zakresie elektroniki. Prościej radzę dać mu fizyczne obciążenie w postaci dwóch rezystorów, tak jak kolega wyżej napisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adekdjelo Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 A wytlumacz mi jak na zarowce LED mozna zmienic polaryzacje ?? Wiesz ze LED to element polprzewodnikowy "kierunkowy" i zmiana polaryzacji moze prowadzic do jego uszkodzenia ? wsadzić odwrotnie diodę to czemu jak podłączałem swoje parę razy i nic żadnej nie było jak błędnie wsadziłem?? po prostu nie świeciła a w odwrotnej pozycji świeciła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 tak?? to czemu jak podłączałem swoje parę razy i nic żadnej nie było jak błędnie wsadziłem?? po prostu nie świeciła a w odwrotnej pozycji świeciła... Moze byly zabezpieczone dodatkowo szeregowa dioda. wsadzić odwrotnie diodę Widziales kiedys zarowke z diod LED ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adekdjelo Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Widziales kiedys zarowke z diod LED ? Tak widziałem, pisząc to myślałem o postojowych W5W, ale w takiej można zamienić kabelki te przy gnieździe i po prostu sprawdzić. Lub jak tak się boicie o tą żarówkę sprawdzić miernikiem gdzie + i gdzie - czy kabelki nie są przemienione przypadkiem przy gnieździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Nie wiem po co maja byc przemienione. Nie ufasz producentom ? Przeciez kolega napisal ze gdy wsadzil je do gniazda zarowki STOP - diody swieca. Wiec o co chodzi z ta zamiana polaryzacji ? Takie zabawy naprawde moga uszkodzi diody jesli te maja niskie napiecie wsteczne ( przebicia ) . Problem wyjasnil w szczegulach kolega luk a ja napisalem juz mozliwe rozwiazania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adekdjelo Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Producentom?? Nie ma info o aucie, pewnie kolega nie posiada go od nowości, nie wiadomo co było z nim robione więc są różni mechanicy-magicy, którzy w nim co nieco robili, a po co pakować kasę w przekaźniki jak można sprawdzić miernikiem Takie jest moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 No tak na pewno zamienili plus z masa i zawatowali bezpieczniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adekdjelo Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 I nie takie już rzeczy widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Chetnie bym zobaczyl jak to jest mozliwe Bo chyba nie widziales jednak jak skonstruowana jest w srodku lampa tylna... nawet w maluchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adekdjelo Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 BTW sprawdzić ciężko nie jest. Gdybym nie wiedział to bym się nie odzywał Dobranoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Lampa ma wspolna masę na wszytskie zarowki. Jedynie przewody plusowe dochodza do poszczegolnych zarowek. Wiec wytlumacz mi jak w takiej lampie zamienic bieguny kierunkowskazu by reszta dziala poprawnie ? Bardzo mnie to ciekawi i chcialbym sie czegos nowego nauczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk9753 Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 I nie takie już rzeczy widziałem Ze kolega widział to nie znaczy ze każdy ma mega druta w aucie. Jak by kolega wiedział to zarówka LED pozsiada też układ który zabezpiecza właśnie przed odwróceniem polaryzacji, Jedne bedą świecić w odwróconej polaryzacji drugie nie a jeszcze inne się zesrają. Ale wracając do tematu, zastosować takie cuś. Regulowana pulsacja niezależnie od obciążenia http://allegro.pl/regulowany-przerywacz-kierunkowskazow-led-60w-12v-i1513198641.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RazeRX7 Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem głównie chodzi mi o to czy mogę zastosować taki przekaźnik jaki podałem w aukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.