Skocz do zawartości

Potrzebna porada elektronika


RazeRX7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zakupiłem dziś żarówki LED-owe do kierunków ( tylnych )->Klik Wkręciłem żarówki włączyłem "awarie" i nic zero reakcji przód działa tył nie. Gdy natomiast wrzucę kierunek przekaźnik chodzi bardzo szybko i występuje efekt spalonej żarówki + szybko migające kierunki z przodu> Zastanawiam się nad zakupem Takiego przekaźnika tylko nie wiem czy będzie On działał w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarowki zrobione z diod LED dzialaja tylko pod pradem stalym. Mozliwe, ze masz z tylu nieznaczne wachania napiecia.

Sprawdz, czy bezposrednio po podlaczeniu pod akku beda swiecic. Proponuje sprawdzic punkty masowe i ewentualnie je przeczyscic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prosbe - nie znamy sie na czyms totalnie ( co widac ) nie piszemy albo piszemy, ze nie jestemy pewni. Dajac takie rady jak wyzej narazamy kogos na straty finansowe.

 

Wyjscia sa dwa - mniej profi : zakupic 2 rezystory 10W 20Ohm i polaczyc kazdy rownolegle do zarowek led . Bardziej profi - wymiana przerywacza na dostosowany do wspolpracy z zarowkami o wysokiej rezystancji np LED. W drygim przypadki niestety nie wiem czy bedzie wspolpracowal z mieszanymi zarowkami ( 2 LED i 2 zwykle ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega simon-u dobrze mówi! Diody LED świecą tylko w jednej pozycji. jak odwrotnie je podłączyłeś to nie będą świecić! Tak na chłopski rozum wsadź leda, jak nie świeci to wyciąg i obróć o 180 stopni, wsadź i musi świecić. też jak 1 raz zakładałem ledy to myślałem że spalony jest jeden :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega simon-u dobrze mówi! Diody LED świecą tylko w jednej pozycji

 

A wytlumacz mi jak na zarowce LED mozna zmienic polaryzacje ?? Wiesz ze LED to element polprzewodnikowy "kierunkowy" i zmiana polaryzacji moze prowadzic do jego uszkodzenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykły przekaźnik który masz w aucie to przekaźnik bimetaliczny który po włożeniu lamp led ( o mniejszy oporze) będzie powodował taki akcje. Można szukać lub samemu zdłubać układ podtrzymywania cewki przekaźnika lecz tu wymagana minimalna wiedza w zakresie elektroniki. Prościej radzę dać mu fizyczne obciążenie w postaci dwóch rezystorów, tak jak kolega wyżej napisał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wytlumacz mi jak na zarowce LED mozna zmienic polaryzacje ?? Wiesz ze LED to element polprzewodnikowy "kierunkowy" i zmiana polaryzacji moze prowadzic do jego uszkodzenia ?

 

wsadzić odwrotnie diodę :) to czemu jak podłączałem swoje parę razy i nic żadnej nie było jak błędnie wsadziłem?? po prostu nie świeciła a w odwrotnej pozycji świeciła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak?? to czemu jak podłączałem swoje parę razy i nic żadnej nie było jak błędnie wsadziłem?? po prostu nie świeciła a w odwrotnej pozycji świeciła...

 

Moze byly zabezpieczone dodatkowo szeregowa dioda.

 

wsadzić odwrotnie diodę

 

Widziales kiedys zarowke z diod LED ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziales kiedys zarowke z diod LED ?

 

Tak widziałem, pisząc to myślałem o postojowych W5W, ale w takiej można zamienić kabelki te przy gnieździe i po prostu sprawdzić. Lub jak tak się boicie o tą żarówkę sprawdzić miernikiem gdzie + i gdzie - czy kabelki nie są przemienione przypadkiem przy gnieździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co maja byc przemienione. Nie ufasz producentom ? Przeciez kolega napisal ze gdy wsadzil je do gniazda zarowki STOP - diody swieca. Wiec o co chodzi z ta zamiana polaryzacji ? Takie zabawy naprawde moga uszkodzi diody jesli te maja niskie napiecie wsteczne ( przebicia ) . Problem wyjasnil w szczegulach kolega luk a ja napisalem juz mozliwe rozwiazania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producentom?? Nie ma info o aucie, pewnie kolega nie posiada go od nowości, nie wiadomo co było z nim robione więc są różni mechanicy-magicy, którzy w nim co nieco robili, a po co pakować kasę w przekaźniki jak można sprawdzić miernikiem :) Takie jest moje zdanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampa ma wspolna masę na wszytskie zarowki. Jedynie przewody plusowe dochodza do poszczegolnych zarowek. Wiec wytlumacz mi jak w takiej lampie zamienic bieguny kierunkowskazu by reszta dziala poprawnie ? Bardzo mnie to ciekawi i chcialbym sie czegos nowego nauczyc :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie takie już rzeczy widziałem :D

Ze kolega widział to nie znaczy ze każdy ma mega druta w aucie. Jak by kolega wiedział to zarówka LED pozsiada też układ który zabezpiecza właśnie przed odwróceniem polaryzacji, Jedne bedą świecić w odwróconej polaryzacji drugie nie a jeszcze inne się zesrają. Ale wracając do tematu, zastosować takie cuś. Regulowana pulsacja niezależnie od obciążenia http://allegro.pl/regulowany-przerywacz-kierunkowskazow-led-60w-12v-i1513198641.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...