Skocz do zawartości

Podlaczenie auta pod komp-a


Wodzu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie potrzebuje pomocy. Nie jestem zbytnio obeznany w tym temacie ale obiecalem komus ze postaram sie mu pomoc. Auto jakie jest w posiadaniu tej osoby to Audi A4 B6 TDI 130 kucy - czyli takie jak moje. Kumpel chcialby zdiagnozowac bledy ale takze zaingerowac w szereg dodatkowych funkcji jakie umozliwia nam program VAG 1.4 czy tez inna wersja programu Polski VAG 4.9

Potrzebuje fachowej pomocy:

1. Jaki kabelek musi nabyc by miec mozliwosc odczytywania jak i ingerowania w kazda opcje tego/tych programu/ow ?

2. Jaki najlepszy bylby program do robienia takich dzialan w aucie ?

3. wspomnial tez cos o VAG + CAN czy tez OBD1 i 2 - czy ktos moze wyjasnic o co chodzi i czy to audi cos takiego obsluguje

 

Bardzo mile widziane jakies linki do aukcji allegro czy tez innych aukcji.

 

Swoja droga sam zainteresowalem sie tematem bo dosc ciekawy a i moze ja sie czegos naucze. Jesli chodzi o moje auto to mam znajomego ktory mi diagnozuje za przyslowiowa kolezenska flaszke ale czy ma mozliwosc ingerencji we wszystkie funkcje ? Nie mam pojecia. Podobno mozna robic za pomoca programow fajne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B6 to już chyba potrzebuje kabelka z Canem, a ceny tych zaczynaja sie od ok 600zł. OBDII pasowało maksymalnie do A4 B5 (sam taki mam ale w pierwszej wersji A3). Nie polecam używania polskiego Vaga bo jest kiepski. O Vagu 1.4 nie slyszalem, ale wydaje mi sie że musicie szukać VCDS-a (tak sie nazywaja nowsze wresje Vaga) z początkowym nr powyzej 4. Sa juz wersje 10.xx ale nie wiem czy do Waszego podejdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro jest pelno aukcji z kabelkami od 30 zl do 400 itp. Wszedlem przez przypadek na jakas stronke z Vagiem i tam kabelki od 300 a najdrozszy za 2.000 zl + do tego oprogramowanie. Kompletnie nie wiem o co chodzi. Moze ktos jeszcze zorientowany jest w temacie odnosnie modelu tej audi i oprogramowania z okablowaniem :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do diagnozowania aut do 2004 grupy VAG wystarczy kabelek o oznaczeniu KKL ( takiego ja używam) Nowsze samochody potrzebują już dodatkową linię can czyli z taki autami pracuje kabelek K+CAN. KKL to wydatek około 40-50zł K+CAN około 120 (jeżeli chcesz programować imo kluczyki, wchodzić ,,głębiej w auto" to polecam K+CAN ale jeśli zależy Ci tylko na diagnozie to polecam KKL) No i nie wiem skąd te 600zł parę postów wyżej za tą cenę można kupić interfejs do chip-tuningu :cwaniak:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta, a później jest lament na elce bo mi uwaliło sterownik przy flashowaniu itp.

 

 

Dla przykładu flash sterownika CAS po OBD II w BMW E60/E65 zajmię godzinę, albo więcej, konieczne jest do tego stabilne zasilanie.

Ten sam flash na głowicy OPPS to kwestia kilku minut(po światłowodzie), a więc ryzyko uwalenia sporo mniejsze.

 

Fejsy za 150zł są fajne jak potrzebujesz odpalić taki polski vag itp żeby odczytać błędy, ew. skasować inspekcję, gorzej tylko z odpornością na zakłócenia itp.

 

Sam kupiłem fejs VCDS 908 za 200zł, nie jest to typowe OBD, mimo takiego samego wtyku tylko fejs stricte do vaga, normalnie taki fejs nie bez powodu kosztuje 1,5kzł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prosze i ladna wypowiedz kolegi. Przypuszczam ze wiesz co mowisz i znasz sie na tej robocie wlasnie - zalezy na glebszym wniknieciu w auto. Slyszalem ze bardzo duzo fajnych i przydatnych modyfikacji mozna robic mni. jesli ktos kupil auto z 1 kluczykiem mozna zrobic 2 i zaprogramowac go a takze samoistna blokada mechanizmu zamykania drzwi po przejechaniu 15km. To zapewne tylko czesc mozliwosci.

Czyli do glebszego wnikniecia w auto i zaprogramowaniu nowych ustawien pod swoje upodobanie sluzyc bedzie kabelek KKL+CAN ?

Jaka kwote nalezy szykowac na dobry kabelek ktory bedzie kompatybilny z autem i programem ?

 

Czy owe zmiany niosa za soba jakies negatywne skutki w instalacji elektrycznej auta badz tez moga uszkodzic auto ?

Kolejne pytanie jakie zapewne wielu z nas zadaje sobie to jaki najlepszy program do owych zmian ?

 

Kolega byl w ASO i chcial przyszykowac auto pod swoje upodobanie. Cena ktora przygotowalo ASO dla niego przewyzszyla jego miesieczne wynagrodzenie za prace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam fajnego małego scana w firmie a obecnie na tylnym fotelu :zdrowko: VAG 5030 ,obsługuje protokoły komunikacji - KWP1281, KWP2000 slow init, KWP2000 fast init, CAN 11bit/250kB, CAN 11bit/500kB, CAN 29bit/250kB, CAN 29bit/500kB (92-09r)

Obsługuje silnik , skrzynie , ABS , ESP , klima , zamki ,moduły komfortu - szyby, poziomowanie świateł, nagłośnienie , i wiele innych , po za tym kody błędów , nastawy podstawowe , testy wykonawcze, adaptacje , live dada - podgląd parametrów w czasie rzeczywistym np korekt paliwowych , sond lambda wąsko i szeroko pasmowe z podziałem na banki jak i na regulacyjne jak i diagnostyczne , map, maf, kąty zapłonu, temperatury powietrza zasysanego chłodziwa katalizatora itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

380 pln http://www.viaken.pl/pl/viaken-professional/skaner-v-scan-vag-5053-can-live-data-j-polski-8.html

 

korzystam głównie z korekt paliwowych przy ustawianiu lpg

zaletą jest że to skaner samodzielny

post-5046-0-77211500-1299190537_thumb.gif

 

Czasami do ustawiania lpg używam Innonate Lm-1 do pomiaru AFR, szczególnie w czasie pracy sterownika benzyny w trybie pętli otwartej , szczególnie w silnikach turbo na sondzie wąskopasmowej nabiera szczególnego znaczenia, ale to już inna historia....

 

post-5046-0-90724100-1299190550_thumb.jpg

 

fajna zabawka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w firmie a obecnie na tylnym fotelu :zdrowko:

 

na nastepnego spotka jak skrecimy tez bedziesz mial? :P moze cos u mnie wyjdzie :P

 

hmmm... Na chwile obecna go nie ma bo w delegacji jest ale z tego co mowil to zapewne chcialby wszystko zrobic po swojemu :P wezmy nawet ta opcje.

Kurde az i ja zaczynam sie zastanawiac

 

jak nie wiecie co i jak chcecie zrobic to lepiej sie za to moim zdaniem nie zabierac. Jak ktos nie ogarnia to takie fejsy tylko do czytania i kasowania bledow sa stosunkowo tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fubu najpierw byla mowa o kabelek + lapek z programem + auto. Teraz widze jakies inne rozwiazanie ktore przedstawil Gazownik. Ja nie mam najmniejszego pojecia o tym. Ale chyba jest to interesujace. Zastanawiam sie co mozna zrobic z autem za pomoca takiego bajeru co dal wyzej gazownik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc gazownik juz wiem u kogo sprawdze afr w moim 1.8t ;] Bo własnie mam sonde waskopasmową w 1.8T no i troche lipa stroic na stagu tylko po korektach paliwa na mapie w turbo.

Na czas pomiaru wkręcasz sonde szeropasomową zamiast oryginalnej waskiej ? Musimy sie ustawić na kolejnym spocie w lodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...