Wodzu Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Panowie potrzebuje pomocy. Nie jestem zbytnio obeznany w tym temacie ale obiecalem komus ze postaram sie mu pomoc. Auto jakie jest w posiadaniu tej osoby to Audi A4 B6 TDI 130 kucy - czyli takie jak moje. Kumpel chcialby zdiagnozowac bledy ale takze zaingerowac w szereg dodatkowych funkcji jakie umozliwia nam program VAG 1.4 czy tez inna wersja programu Polski VAG 4.9 Potrzebuje fachowej pomocy:1. Jaki kabelek musi nabyc by miec mozliwosc odczytywania jak i ingerowania w kazda opcje tego/tych programu/ow ?2. Jaki najlepszy bylby program do robienia takich dzialan w aucie ?3. wspomnial tez cos o VAG + CAN czy tez OBD1 i 2 - czy ktos moze wyjasnic o co chodzi i czy to audi cos takiego obsluguje Bardzo mile widziane jakies linki do aukcji allegro czy tez innych aukcji. Swoja droga sam zainteresowalem sie tematem bo dosc ciekawy a i moze ja sie czegos naucze. Jesli chodzi o moje auto to mam znajomego ktory mi diagnozuje za przyslowiowa kolezenska flaszke ale czy ma mozliwosc ingerencji we wszystkie funkcje ? Nie mam pojecia. Podobno mozna robic za pomoca programow fajne rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutkam Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 B6 to już chyba potrzebuje kabelka z Canem, a ceny tych zaczynaja sie od ok 600zł. OBDII pasowało maksymalnie do A4 B5 (sam taki mam ale w pierwszej wersji A3). Nie polecam używania polskiego Vaga bo jest kiepski. O Vagu 1.4 nie slyszalem, ale wydaje mi sie że musicie szukać VCDS-a (tak sie nazywaja nowsze wresje Vaga) z początkowym nr powyzej 4. Sa juz wersje 10.xx ale nie wiem czy do Waszego podejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dreadlook Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 również ciekawi mnie ten temat.. tylko jak z kosztami takich kabelków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 na allegro jest pelno aukcji z kabelkami od 30 zl do 400 itp. Wszedlem przez przypadek na jakas stronke z Vagiem i tam kabelki od 300 a najdrozszy za 2.000 zl + do tego oprogramowanie. Kompletnie nie wiem o co chodzi. Moze ktos jeszcze zorientowany jest w temacie odnosnie modelu tej audi i oprogramowania z okablowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutkam Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Najlepiej zrobisz jak wejdziesz na jakies forum B6 i tam na pewno sie wszystkiego dowiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk9753 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Do diagnozowania aut do 2004 grupy VAG wystarczy kabelek o oznaczeniu KKL ( takiego ja używam) Nowsze samochody potrzebują już dodatkową linię can czyli z taki autami pracuje kabelek K+CAN. KKL to wydatek około 40-50zł K+CAN około 120 (jeżeli chcesz programować imo kluczyki, wchodzić ,,głębiej w auto" to polecam K+CAN ale jeśli zależy Ci tylko na diagnozie to polecam KKL) No i nie wiem skąd te 600zł parę postów wyżej za tą cenę można kupić interfejs do chip-tuningu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Ta, a później jest lament na elce bo mi uwaliło sterownik przy flashowaniu itp. Dla przykładu flash sterownika CAS po OBD II w BMW E60/E65 zajmię godzinę, albo więcej, konieczne jest do tego stabilne zasilanie.Ten sam flash na głowicy OPPS to kwestia kilku minut(po światłowodzie), a więc ryzyko uwalenia sporo mniejsze. Fejsy za 150zł są fajne jak potrzebujesz odpalić taki polski vag itp żeby odczytać błędy, ew. skasować inspekcję, gorzej tylko z odpornością na zakłócenia itp. Sam kupiłem fejs VCDS 908 za 200zł, nie jest to typowe OBD, mimo takiego samego wtyku tylko fejs stricte do vaga, normalnie taki fejs nie bez powodu kosztuje 1,5kzł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 No prosze i ladna wypowiedz kolegi. Przypuszczam ze wiesz co mowisz i znasz sie na tej robocie wlasnie - zalezy na glebszym wniknieciu w auto. Slyszalem ze bardzo duzo fajnych i przydatnych modyfikacji mozna robic mni. jesli ktos kupil auto z 1 kluczykiem mozna zrobic 2 i zaprogramowac go a takze samoistna blokada mechanizmu zamykania drzwi po przejechaniu 15km. To zapewne tylko czesc mozliwosci.Czyli do glebszego wnikniecia w auto i zaprogramowaniu nowych ustawien pod swoje upodobanie sluzyc bedzie kabelek KKL+CAN ?Jaka kwote nalezy szykowac na dobry kabelek ktory bedzie kompatybilny z autem i programem ? Czy owe zmiany niosa za soba jakies negatywne skutki w instalacji elektrycznej auta badz tez moga uszkodzic auto ?Kolejne pytanie jakie zapewne wielu z nas zadaje sobie to jaki najlepszy program do owych zmian ? Kolega byl w ASO i chcial przyszykowac auto pod swoje upodobanie. Cena ktora przygotowalo ASO dla niego przewyzszyla jego miesieczne wynagrodzenie za prace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Mam fajnego małego scana w firmie a obecnie na tylnym fotelu VAG 5030 ,obsługuje protokoły komunikacji - KWP1281, KWP2000 slow init, KWP2000 fast init, CAN 11bit/250kB, CAN 11bit/500kB, CAN 29bit/250kB, CAN 29bit/500kB (92-09r) Obsługuje silnik , skrzynie , ABS , ESP , klima , zamki ,moduły komfortu - szyby, poziomowanie świateł, nagłośnienie , i wiele innych , po za tym kody błędów , nastawy podstawowe , testy wykonawcze, adaptacje , live dada - podgląd parametrów w czasie rzeczywistym np korekt paliwowych , sond lambda wąsko i szeroko pasmowe z podziałem na banki jak i na regulacyjne jak i diagnostyczne , map, maf, kąty zapłonu, temperatury powietrza zasysanego chłodziwa katalizatora itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Heh jakbym ecumastera widział, albo jakiegoś SA. Gazownik ile taki fejs kosztuje i jakim softem to ogarniasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 380 pln http://www.viaken.pl/pl/viaken-professional/skaner-v-scan-vag-5053-can-live-data-j-polski-8.html korzystam głównie z korekt paliwowych przy ustawianiu lpgzaletą jest że to skaner samodzielny Czasami do ustawiania lpg używam Innonate Lm-1 do pomiaru AFR, szczególnie w czasie pracy sterownika benzyny w trybie pętli otwartej , szczególnie w silnikach turbo na sondzie wąskopasmowej nabiera szczególnego znaczenia, ale to już inna historia.... fajna zabawka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 dobra dobra ale ja nie wiem o co kamman... Bylbym ci wdzieczny jakbys wyjasnil na PW o co chodzi z tym wszystkim co napisales. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Dowiedz się od kolegi co konkretnie chce ustawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 hmmm... Na chwile obecna go nie ma bo w delegacji jest ale z tego co mowil to zapewne chcialby wszystko zrobic po swojemu wezmy nawet ta opcje.Kurde az i ja zaczynam sie zastanawiac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 w firmie a obecnie na tylnym fotelu na nastepnego spotka jak skrecimy tez bedziesz mial? moze cos u mnie wyjdzie hmmm... Na chwile obecna go nie ma bo w delegacji jest ale z tego co mowil to zapewne chcialby wszystko zrobic po swojemu wezmy nawet ta opcje.Kurde az i ja zaczynam sie zastanawiac jak nie wiecie co i jak chcecie zrobic to lepiej sie za to moim zdaniem nie zabierac. Jak ktos nie ogarnia to takie fejsy tylko do czytania i kasowania bledow sa stosunkowo tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Fubu najpierw byla mowa o kabelek + lapek z programem + auto. Teraz widze jakies inne rozwiazanie ktore przedstawil Gazownik. Ja nie mam najmniejszego pojecia o tym. Ale chyba jest to interesujace. Zastanawiam sie co mozna zrobic z autem za pomoca takiego bajeru co dal wyzej gazownik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 na nastepnego spotka jak skrecimy tez bedziesz mial? moze cos u mnie wyjdzie On akurat obsługuje tylko grupę VAG'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 On akurat obsługuje tylko grupę VAG'a no to jestem niepocieszony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 no to jestem niepocieszony To Cię pocieszę: http://www.viaken.pl/pl/viaken-professional/interfejs-opel-scanner-1-0-1-71-kable-obd2-aldl-158.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor10 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Czesc gazownik juz wiem u kogo sprawdze afr w moim 1.8t ;] Bo własnie mam sonde waskopasmową w 1.8T no i troche lipa stroic na stagu tylko po korektach paliwa na mapie w turbo. Na czas pomiaru wkręcasz sonde szeropasomową zamiast oryginalnej waskiej ? Musimy sie ustawić na kolejnym spocie w lodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Na czas pomiaru wkręcasz sonde szeropasomową zamiast oryginalnej waskiej ? Nie , sonde od innovate mocuje adapterem na końcu wydechu , podobnie jak analizator spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor10 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Myślałem że koniecznie trzeba wkrecać blisko silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.