Skocz do zawartości

Zakłócenia pomocy :(


luk9753
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po wstępnym skompletowaniu systemu opartego na górze (lotus reference pędzony Audisonem VR 203) i mid-bassach (mds 06 napędzane Helixem HXA 40 MK2) Zadowolony z grania systemu złożyłem wszystko do kupy i postanowiłem przepalić furę. No i po odpaleniu usłyszałem świst w Lotusach charakterystyczny zmieniający się wraz z obrotami silnika. No i dziś od rana kombinuje i już zbaraniałem totalnie, masę na radiu mam na 100%, RCA nowe na 100% nie łapią zakłóceń. Po zmianie Helixa do napędzania kopułek świst mniejszy ale jest. Po podłączeniu Audisona pod akumulator niepodłączony pod instalację samochodową ( jakiś alarmowy miałem), po odpaleniu silnika świsty ustały. Były próby podłączania pod radio kondensatora filtrującego, świty nieznacznie mniejsze. Podpięcie zewnętrznego aku pod radio też powodowało ze świsty zanikały. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny, proszę o pomoc bo próbowałem już wszystkiego......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak prowadzone zasilanie ( skąd masa ) ? Sprobuj wziąć masę zasilania z z jednego punktu ( radio, piece itp ) lub chociaż połączyć masę radia z masa wzmacniacza za pomocą dodatkowego przewodu. Pytanie też czy piece zamontowane do karoserii czy od niej odizolowane ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa jest złapana z pod uchwytu pasa solidnie zaprasowana i zlutowana. Łączyłem prowizorycznie masę radia z masą Audisona RCA jak i prowizoryczny kabelek służył jako GND w zasilaniu, brak poprawy. Były próby zasilania Audisona prosto z akumulatora dalej nic, Wzmacniacze przykręcone do oparcia siedzenia niby się masują ale jak go odkręcałem i włożyłem pod niego kawał szmaty zeby go odizolować było to samo, świstało dalej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musi byc albo problem z masa , albo radio sieje... dobrze bylo by sprawdzic roznice potencjalow miedzy kilkoma elementami np : masa radia i masa wzmacniacza, masa wzmacniacza - akumulator, radio - akumulator.. itp. Jesli gdzies jest jakas roznica to moze wlasnie to jest powodem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RCA nowe na 100% nie łapią zakłóceń

 

Jedyny sposób tak na szybko to podłączyć inne kable RCA i spróbować.

 

W mojej pierwszej instalacji CA miałem podobny problem, kupiłem inny drogi kabel RCA i problem od razu przestał istnieć(puszczony ta samą drogą) szkoda że poszedł z autem bo teraz nie mogę juz takiego znaleźć :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja już nie wiem, test z podmianką RCA był robiony. Odpinałem nawet + od alternatora bo do - nie mam dostępu, no i po odpaleniu świstów nie było ale za to pojawiły się trzaski i szumy :-/. Radio przestawiałem w tryb liniowy i ciełem pasma niezależną zwrotnicą aktywną, nic nie pomagało brak poprawy. Radio raczej nie sieje bo używam je od pół roku w tym aucie no i nie miałem z nim problemów, problem pojawił się jak rozbudowałem system o dodatkowe dwa wzmacniacze ( Audison i Helix) Spróbuję dać masę radia z punktu masowego wzmacniaczy i napiszę zaraz czy coś pomogło

 

No i chyba dorobiłem piż.. uchu. Chyba spalił się Lotus :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotus R.I.P. ciekawi mnie tylko dlaczego :(

 

Lotus R.I.P. ciekawi mnie tylko dlaczego :(

Znalazłem sztukę na podmiankę zmarłego Lotusa, co prawda prawie 200 w plecy no ale lepszy taki niż naprawiany :)

Co do tematu zakłóceń, jak brałem masę z punktu masowego wzmacniaczy do zasilania radia piszczenie było znacznie mniejsze ale nadal jednak występowało, Czy mam coś nie tak z alternatorem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To najprawdopodobniej radio wysyła te zakłócenia.

Radio musisz podłączyć bezpośrednio pod aku w samochodzie - tzn poprowadź + i (-)masę do radia

i powinno być ok.

 

U mnie jest taka sytuacja, że jeden kabel RCA -idealna cisza, a drugi o połowę tańszy (70zł) i od razu

po podłączeniu słychać świsty alternatora. Także kable też sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kris i co zrobiłeś? altka wymieniłeś?

 

 

kazdy altek przysparza instalacje o swisty

 

To powiem Ci tak miałem dwa razy u siebie problem jeśli chodzi o zakłócenia. Moj ostatni problem był taki ze niedosc ze miałem zakłócenia to do tego jeszcze doszło ze słyszałem jakby dźwięk w glosnikach gdy dodawalem pedal gazu. Strasznie mnie to denerwowalo. I niewiedzialem gdzie błąd gdyż wszystko było zawsze dobrze a stało się to gdy założyłem inne tweetery mt11. I powiedz mi kolego Cober co byś w takim przypadku Ty zrobił.Powiem jedno żebyś niepowielal odpowiedzi sprawdziłem masę radia , wszystkie połączenia, sygnalowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpinałem + alternatora (do - nie mam dostępu od góry silnika) no i świstów wraz ze wzrostem obrotów charakterystycznych dla alternatora nie było, ale były szumy i trzaski. Kable prosto z aku do radia były puszczane i bez rezultatu. Najlepszy efekt dawało podłączenie masy z punktu masowego wzmacniaczy, świsty znacznie się zmniejszały ale dalej było je słychać co irytuje mnie niemiłosiernie. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ? :niepewny:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...