Skocz do zawartości

Problem ze skrzynia basową- PIerdzi


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ze skrzynia basową która pierdzi, ale co jest najdziwniejsze pierdzi tylko na zapalonym silniku.

Mam samochod z silnikiem diesla, gdy słucham muzyki na postoju(zgaszony silnik) to wszystko gra bardzo czysto, lecz gdy tylko zapale silnik głosnik basowy ewidentnie pierdzi w rytm muzyki, próbowałem już wszystkiego zakupiłem do niego kondensator, który również nie rozwiązał mojego problemu, badałem napięcia przy zgaszonym, odpalonym silniku. Dodam, iż problem nasila się wtedy, gdy zapalę silnik gdy jest zimny i uruchamiają się swiece żarowę, podejrzewam, że może to własnie one zabieraja za duzo prądu, lecz gdy badałem napięcia wszystko jest w porządku, proszę o pomoc.. A to co mnie najbardziej zaskoczyło to fakt, iż po przejechaniu ok. 50 km wszystko się uspokaja i głośnik gra czysto.

 

To mój pierwszy post na jakim kolwiek forum, więc proszę moderatorów o wyrozumiałość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że winny jest wpływ aktywności słońca i indukowanie się pasożytniczych prądów w zimnym układzie wydechowym których pole elektromagnetyczne zakłóca pracę impulsowej przetwornicy napięcia znajdującej się we wzmacniaczu.

Tyle mogę powiedzieć mając dana wiedzę na temat Twojej instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że winny jest wpływ aktywności słońca i indukowanie się pasożytniczych prądów w zimnym układzie wydechowym których pole elektromagnetyczne zakłóca pracę impulsowej przetwornicy napięcia znajdującej się we wzmacniaczu.

Tyle mogę powiedzieć mając dana wiedzę na temat Twojej instalacji.

Lubię to!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki tak myślałem a teraz poważnie

z przodu na podszybiu dwa MAGNAT Car Fit 87

z tyłu dwa MAGNAT Car Fit 915 głośniki dwudrożne 4x6"

w bagnażniku siedzi skrzynia basowa o parametrach

Średnica głośnika: 8 cali

Moc: 80W

Impedancja: 4 ohm

Efektywność: 89 dB

Pasmo przenoszenia: 45-3000 Hz

Wymiary: 33x23x25 cm

Dodam odrazu, iż kupiłem auto z takim sprzetem dorzuciłem swoje radio Kenwood KDC-4051UR

Kabel zasilający puszczony z lewej strony, z prawej rca i sterujący, masa przykręcona do śrubki w bagażniku

-Kondensator (jego zakup nic nie zmienil, piszę to ponieważ znajomi mowili mi iż dzieje się to przez kondesator)

Pojemność: 2F

Napięcie robocze: 10-16V DC

Udar napięciowy: 21V DC

E.S.R.: 0,0015ohm @ 120Hz/25ºC

Tolerancja pojemności: +/-10%

Trzy znakowy wyświetlacz napięcia DC z dokładnością 0,1V DC

Niebieska dioda LED

Elektroniczne zabezpieczenie przed niewłaściwym podłączeniem

Zabezpieczenie przed niewłaściwym napięciem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystkie te głośnik są napędzane bez wzmacniacza? Na subie coś pisze? Jest jakiś znaczek? Znaki szczególne co to jest?

Kable ty prowadziłeś czy ktoś wcześniej?

Problem znika po 50 kilometrach, czyli po pełnym nagrzaniu silnika? Czy silnik już wcześniej jest nagrzany?

 

Może wzmacniacz jest w środku mokry... Przy tych naszych pogodach całkiem możliwe, u mnie w bagażniku na kondensatorze dzisiaj rano zastałem lód!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to skrzynia aktywna, po około 50 km przejechanych moge normalnie już słuchać muzyki, nie chodzi tu o pelne nagrzanie silnika, moim zdaniem bardziej chodzi tu o pełne naładowanie akumulatora dodam iż sprawdzałem na 3 akumulatorach w tym jeden nowy i jest tak samo. Może być tak że głośnik dostaje za dużo prądu i pierdzi? Dzisiaj sprawdzałem napiecia i przy zapalonym silniku akumulator ma niecałe 15 . Nie znam sie za bardzo na tym, lecz znajomy mowiłmi, iż to wina diod w alternatorze czy tak może być?

Co do zakłóceń, jest to raczej nie możliwe ponieważ jest to pierdzenie a nie odgłos silnika jak przy zakłuceniach, pozatym taki obiaw nie ustępowałby po przejechaniu takiej samej odlegości .. Nie wiem co jest grane, dzieki wszystkim za odopowiedzi. Pozdrawiam

 

Aha i na tej tubie nigdzie nie ma napisanej marki, jest ona aktywna. z tyłu jest wyjście na dwa głośniki dwa pokrętła no i oczywiscie wejscia na 12 ground remote

 

Kable prowadził ktoś wczesniej, lecz musiał to robić niedawno, ponieważ rozbierałem to wszystko jest w nawet bardzo dobrym stanie. Czy myślicie, iż warto probować zmienic alternator lub same diody, bądź jest może jakis opornik lub coś w tym stylu co nie dopusci większego napiecia do skrzyni ?

 

Wygląda to mnie więcej tak, lecz bez tych wszystkich napisow na membranie itd. wiec nie rozszyfruje marki

post-5572-0-35738700-1296596628_thumb.jpeg

post-5572-0-77741900-1296596643_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjacielu.. A gdzie ty widzisz 2 wyjscia?Jak mu dostac za duzo prądu? A wyjscia na głosniki Przeciez masz napisane INPUT!!! To jest wwjscie.. Ten grajek ma wejscie przez rca lub jak ktos nie uzywa rca to ma wejscie przez podłaczenie do głosników.

Kondensator.. A po co w ogole ona tam sie znalazł? Szkoda kasy...

Sprzęcik pobiera do 10A ale jego słaba jakosc sprowadza sie do duzych strat, i ledwo wyciąga 80waciszów.

Mi sie wydaje ze masz problem z kondziami w subie, na układzie. Po nagrzaniu zmienia sie ich charakterystyka.

Sprzęt na reklamacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ze masz problem z kondziami w subie, na układzie. Po nagrzaniu zmienia sie ich charakterystyka.

 

gdy słucham muzyki na postoju(zgaszony silnik) to wszystko gra bardzo czysto, lecz gdy tylko zapale silnik głosnik basowy ewidentnie pierdzi

 

???

 

Nie odpowiedziales jeszcze na pytanie czy pierdzi takze na niskich poziomach glosnosci ? Czy poprawnie wyregulowany gain ? Mierzenie napiecia na akumulatorze nic nam nie mowi bo nalezalo by zmierzyc napiecie na samej skrzyni. Ale nie jest to teraz wazne. Na moja dedukcje - gdy silnik pracuje zwieksza sie oczywiscie napiecie zasilania, co powoduje takze przyrost mocy. Mysle ze gain ustawiony na maxa ( na min ;) ) i po prostu glosnik " ma dosc " ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pod jakie radio jest podpięte?

Kenwood KDC-4051UR

 

Przyjacielu.. A gdzie ty widzisz 2 wyjscia?Jak mu dostac za duzo prądu? A wyjscia na głosniki Przeciez masz napisane INPUT!!! To jest wwjscie.. Ten grajek ma wejscie przez rca lub jak ktos nie uzywa rca to ma wejscie przez podłaczenie do głosników.

Kondensator.. A po co w ogole ona tam sie znalazł? Szkoda kasy...

Sprzęcik pobiera do 10A ale jego słaba jakosc sprowadza sie do duzych strat, i ledwo wyciąga 80waciszów.

Mi sie wydaje ze masz problem z kondziami w subie, na układzie. Po nagrzaniu zmienia sie ich charakterystyka.

Sprzęt na reklamacje.

"fachowcy" podpowiedzieli mi, iż potrzeba kondensatora ale to nie pomogło. Co do kondesatorow w subie na ukladzie, jezeli to by byla ich wina pierdzal by tez na zgaszonym silniku mam racje ?

 

???

 

Nie odpowiedziales jeszcze na pytanie czy pierdzi takze na niskich poziomach glosnosci ? Czy poprawnie wyregulowany gain ? Mierzenie napiecia na akumulatorze nic nam nie mowi bo nalezalo by zmierzyc napiecie na samej skrzyni. Ale nie jest to teraz wazne. Na moja dedukcje - gdy silnik pracuje zwieksza sie oczywiscie napiecie zasilania, co powoduje takze przyrost mocy. Mysle ze gain ustawiony na maxa ( na min ;) ) i po prostu glosnik " ma dosc " ...

gain jest ustawiony na mniej niz polowe, poniewaz jak dam mu wiecej to już nawet przejazd 50 km nie pomaga ;o na niskich poziomach glośnosci nie pierdzi bo wogole go nie slychać prawie, pierdzi na poziomach w ktorych byłby on slyszalny, ale gdy zgasze silnik moge sluchac na max i nie ma nawet najmniejszego "pierdu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"fachowcy" podpowiedzieli mi, iż potrzeba kondensatora ale to nie pomogło. Co do kondesatorow w subie na ukladzie, jezeli to by byla ich wina pierdzal by tez na zgaszonym silniku mam racje ?

 

 

A kim byli ci fachowcy? Przeciez wiadomo ze kondensator nie bierze przypływu mocy z powietrza. Tez go trzeba napędzic.. Tak dla wytłumaczenia- Jak kondzio ma ci dac 200wat "wsparcia" to te 200wat musi najpierw "wziąsc" zeby pozniej dac..

 

Spróbuj dac Gain na minimum, maxymalnie na "godzine" 9.00

 

Jak zostało wspomniane wyzej-masz zapewne zakłocenia na kablu rca. Zeby to sprawdzic musisz go wyjac i połaczyc normalnie przez kabine, po fotelach. Jak mozesz to zahacz go gdzies pod sufitem. Czasami sie zdarzaja zakłocenia od elektryki samochodowej. Ustalen tutaj moze byc sporo, czasami juz za samym radiem jest cos co wprowadza system w zakłocenia ale np: w golfach czesto wpływ miały pompy paliwa ktore potrafiły dawac zakłocenia zarówno po prawej jak i lewej stronie. Wtedy niektórzy puszczaja sygnał dachem (to juz w ostatecznosci)

Edytowane przez zomer1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że winny jest wpływ aktywności słońca i indukowanie się pasożytniczych prądów w zimnym układzie wydechowym których pole elektromagnetyczne zakłóca pracę impulsowej przetwornicy napięcia znajdującej się we wzmacniaczu.

Tyle mogę powiedzieć mając dana wiedzę na temat Twojej instalacji.

 

Lubię to! 2 osoby to lubią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kim byli ci fachowcy? Przeciez wiadomo ze kondensator nie bierze przypływu mocy z powietrza. Tez go trzeba napędzic.. Tak dla wytłumaczenia- Jak kondzio ma ci dac 200wat "wsparcia" to te 200wat musi najpierw "wziąsc" zeby pozniej dac..

 

Spróbuj dac Gain na minimum, maxymalnie na "godzine" 9.00

 

Jak zostało wspomniane wyzej-masz zapewne zakłocenia na kablu rca. Zeby to sprawdzic musisz go wyjac i połaczyc normalnie przez kabine, po fotelach. Jak mozesz to zahacz go gdzies pod sufitem. Czasami sie zdarzaja zakłocenia od elektryki samochodowej. Ustalen tutaj moze byc sporo, czasami juz za samym radiem jest cos co wprowadza system w zakłocenia ale np: w golfach czesto wpływ miały pompy paliwa ktore potrafiły dawac zakłocenia zarówno po prawej jak i lewej stronie. Wtedy niektórzy puszczaja sygnał dachem (to juz w ostatecznosci)

Sprzedawcy w sklepie car audio w moim mieście

 

 

Sprawdzalem napięcia przy skrzynce moim zdaniem sa za duże przy włączonym silniku głosnik dostaje 14, 60 i pierdzi przy zgaszonym dostaje 12,50 i jest si wszystko.

Edytowane przez bieniek12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głosnik dostaje 14,60 czy wzmacniacz?

PRZEPRASZAM WZMACNIACZ dzisiaj zawiozłem go do serwisu bo zajechalem sie zapytać, wyszedł gościu ze mną do samochodu i powiedizał, że jest uszkodzony i właśnie głosnik dostaje taki prąd a w środku jest jakaś bodajże dioda która nie pozwala na takie napięcie, 14,60 na wzmacniacz jest absolutnie normalne- tak powiedizał

 

PRZEPRASZAM WZMACNIACZ dzisiaj zawiozłem go do serwisu bo zajechalem sie zapytać, wyszedł gościu ze mną do samochodu i powiedizał, że jest uszkodzony i właśnie głosnik dostaje taki prąd a w środku jest jakaś bodajże dioda która nie pozwala na takie napięcie, 14,60 na wzmacniacz jest absolutnie normalne- tak powiedizał

Zobaczymy jutro co z tego wyniknie dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gość z serwisu powiedział, że było kilka zimnych lutów oraz przeczyścił go z elektrolitu w jakiejs wanience ultradzwiękowej. Przy odbiorze powiedział, iż napewno nie bedzie pierdział, lecz dalej pierdzy dobrze, że nie wziął dużo kasy. Co mam robić? Proszę o pomoc.

 

Sprawdz moze u kogos ten piec..

to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz inny piec i sprawdź co się dzieje.

Przeczyść styki na masie przy akumulatorze i na kablu od pieca.

A wsadzałeś inny piec do siebie? Jeżeli masz taką możliwość, to zrób to i napisz. Dziś sobota, dużo czasu na kombinowanie.

U mnie świszczało w głośnikach, sprawdzałem sygnałówki (oczywiście szły inną drogą niż reszta kabli), poprawiałem masę.. A w końcu kupiłem nowy regulator napięcia i teraz nie słychać żadnych niepożądanych dźwięków. U mnie było na odwrót, bo kilku kilometrach zaczynało się świszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość z serwisu powiedział, że było kilka zimnych lutów oraz przeczyścił go z elektrolitu w jakiejs wanience ultradzwiękowej. Przy odbiorze powiedział, iż napewno nie bedzie pierdział, lecz dalej pierdzy dobrze, że nie wziął dużo kasy.

To ile kosztowała ta przyjemność?

Jeśli wzmak zachowywał się tak samo pod inną instalacją, to wina wzmaka. Możesz zastosować jakiś stabilizator napięcia 12 woltów i będzie si. Pierwszy lepszy temat:

schemat stabilizatora

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=288338&highlight=

lub inne jak poszukasz dobrze, albo wymień wzmak(i tej wersji bym się trzymał :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...