Skocz do zawartości

Voltomierz Jaki? Skąd?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja u siebie podłączyłem woltomierz pod klawisz, którym włączam mój system audio. Po prostu zamiast włączania radia ze stacyjki (logika zapłonu) mam zastosowany dodatkowy włącznik. Woltomierz również można podłączyć pod przewód załączający radio ze stacyjki. Przy takim podłączeniu występuje na woltomierzu spadek napięcia (u mnie 0,3 V) i trzeba o tym pamiętać albo skalibrować woltomierz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie za bardzo rozumiem po co Wam ten wskaźnik napięcia skoro podłączając w instalacje auta nie mierzy napięcia na zaciskach zasilania wzmacniacza (więc z CA raczej niewiele ma wspólnego) ?

Jeśli patrzenie na wskazanie jego ma uchronić przed rozładowaniem akumulatora na postoju przez instalacje CA to chyba lepiej założyć układ który odetnie zasilanie wzmacniacza gdy napięcie jeszcze pozwoli na uruchomienie samochodu rozrusznikiem a nie na pych.

Tak samo nie mogę zrozumieć producentów aut ze starymi przekładniami automatycznymi (bez możliwości ręcznej zmiany przełożeń) montujących obrotomierz skoro kierowca i tak nie ma praktycznie żadnego wpływu na to kiedy dokładnie zmienić bieg :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumiem po co Wam ten wskaźnik napięcia skoro podłączając w instalacje auta nie mierzy napięcia na zaciskach zasilania wzmacniacza (więc z CA raczej niewiele ma wspólnego) ?

Jeśli patrzenie na wskazanie jego ma uchronić przed rozładowaniem akumulatora na postoju przez instalacje CA to chyba lepiej założyć układ który odetnie zasilanie wzmacniacza gdy napięcie jeszcze pozwoli na uruchomienie samochodu rozrusznikiem a nie na pych.

Tak samo nie mogę zrozumieć producentów aut ze starymi przekładniami automatycznymi (bez możliwości ręcznej zmiany przełożeń) montujących obrotomierz skoro kierowca i tak nie ma praktycznie żadnego wpływu na to kiedy dokładnie zmienić bieg :wink: .

 

 

W obu przypadkach króluje stwierdzenie - lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć ;)

 

Jesli chodzi i voltmiare podłączona pod aku to nie jest to taka zła rzecz. Nie raz uratował to moje plecy przed nadmiernym wysiłkiem przy pchaniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mój nima a i tak wskazuje tylko wtedy gdy kluczyk jest przekręcony(tak jak i cały system)...zbędny bajer tongue.gif

 

Z tym się niestety nie zgodzę rolleyes.gif

Jeżeli chcemy mierzyć napięcie bezpośrednio na akumulatorze lub przy wzmacniaczach to taki bajer jest bardzo przydatny smile.gif

 

Też mam woltomierz (analogowy) w kabinie podpięty bezpośrednio po zapłonie ale niestety nie pokazuje on dokładnie takiego napięcia jakie jest aktualnie na akumulatorze (spadki napięcia na instalacji starszego samochodu) i ma on tylko charakter poglądowy czy w ogóle mam ładowanie msn-wink.gif

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak a propo voltomierza, mam radyjko, które pokazuje aktualne napięcie. Czy mam wierzyć temu wskazaniu (i sie juz zaczac martwic stanem aku) czy raczej traktować z przymrużeniem oka ?? (na luzie 11,9V, odpalone 13,9V-14,4V).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak a propo voltomierza, mam radyjko, które pokazuje aktualne napięcie

 

zobacz dobrym czytnikiem jakie masz na klemach i porównaj z radiem, jakie są przekłamania.

 

(na luzie 11,9V, odpalone 13,9V-14,4V).

 

jeśli tak jest to za mało na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyłączonych światłach oraz sprzęcie audio??

Światła wyłączone. Radio tylko bez wzmaka włączone.

Na ostatnim przeglądzie miałem stan akumulatora 80% wiec może już powoli się kończy. Akumulator oryginalny od nowości - ma już ponad 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżę temat coby nowego nie zakładać. Szukam voltomierza z możliwością pomiaru na kilku źródłach, chcę widzieć co na aku głównym się dzieje a na buforowym to już musowo. Oczywiście mógłbym 2 wmontować ale wolałbym w jednym mieć pomiary. Jest jeden na allegroszu ale 180 pln to z deka za dużo. Widział ktoś taki żeby w miarę wyglądał, łatwo było go wmontować i miał albo przełącznik do wyboru albo żeby oba napięcia wyświetlał równocześnie ?

 

Coś w tym stylu może tylko ten jakoś mi się nie widzi w montażu http://allegro.pl/avt5086-b-programowany-4-kanalowy-woltomierz-i1459007376.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie taniej zamontowac jakis przelacznik ? ;) Np Kupujesz 12 pozycyjny przelacznik obrotowy za 8 zl, do tego ladnak galke za 5 zl , ciagniesz przewody z miejsc z ktorych chcesz mierzyc napiecie .. i mozesz mierzyc az 12 punktow ;) Lub oczywiscie mniej ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...