Gość groH Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Dzisiaj niestety nie udało mi się odpalić samochodu:/ Akumulator wcale nie jest taki stary. Ale podejrzewam, że zakatowałem go też po części systemem audio. Na pokładzie są 3 wzmacniacze o łącznej mocy około 800W RMS. Silnik 1,6 8V, altek 70A i aku 55Ah. Jakiej firmy akumulator polecacie? Chciałbym kupić coś na lata. Interesują mnie coś do około 350zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość groH Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Podobno żelowe aku są bardzo dobre, ale drogie. A ten? AKUMULATOR EXIDE: http://allegro.pl/akumulator-exide-56ah-zelowy-nowy-okazja-fv-i1347141014.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woolly24 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Kolejny samochód jak i poprzedni mam na akumulatorach centra futura i polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 a ja polece polskie baterie ZAP w technologii AGM (czyli tej samej co popularne HW czy Stinger za znacznie mniejsze pieniadze. tylko nie wiem czy wystepuja w takich malych pojemnosciach jak 55Ah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zola Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Ja również polecam centre future.Mam ja 2 lata i mimo kilku głębokich rozładowań (do ok 6-7V) trzyma jak nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Z aku tak jak ze wszystkim , jak trafisz na to i Centra, czy Bosch(tu użyte jako synonimy dobra) będą padać jak muchy , a taki shit z macro będzie działał latami przy odpowiednim traktowaniu, czyli podstawą też jest ładowanie i co ważne czas jego ładowania. Jeżdżąc np. 10km dziennie do pracy zapomnij o odpowiednim doładowaniu aku . Czas samego ładowania nie pozwoli na uzupełnienie strat po rozruchu (2x) autka . Trzeba doładować co jakiś czas prostownikiem . Miałem kiedyś ori aku opla przez 8 bitych lat i to w dieslu bez żadnych kłopotów ...miałem też potem inne ale co mniej więcej 2 lata trzeba było je wymieniać (wydatek nie duży a głowa spokojna). PS: nie patrz na gwarancję ... ciężko wyegzekwować , no chyba że naprawdę będzie wada materiałowa , a tak to zawsze zwalą na przeładowanie /niedoładowanie (niepotrzebne skreślić ..znajomy handluje aku ;) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zip Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 tez ostatnio znalazlem zap Expedition Plus AGM 12V 70Ah i 95ah mysle ze za ta cene parametry znakomite Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość groH Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Niestety ZAP'ów nie znalazłem w pojemności 55Ah... Pewnie skłonię się ku akumulatorom Centra z serii Futura. A jeszcze jedno pytanie. A co myślicie o akumulatorach Optima Yellow tyle że używanych? Jak jest z ich trwałością? Ile lat posłuży taki aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zip Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 zawsze mozna go pomierzyc mamy taki sprytne urzadzenie wprowadzasz ile powinien miec amp na rozruchu i pokazuje ile ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość groH Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Niestety nie mam możliwości, żeby osobiście zmierzyć ten akumulator. PS: co to za urządzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zip Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 (edytowane) nie znam nazwy serwis reno takie kupil a my tylko korzystamy Edytowane 1 Grudnia 2010 przez zip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 (edytowane) Ojciec kupił miesiac po mnie identycznego kagera 71ah... 2 lata i ledwo sie zaczełą zima a zarówno mój jak i ojca umarł bezpowrotnie.... Z ta delikatna rozncia ze ja swój zakatowałęm a on nawet nie ma porzadnego radia...Uwazam ze i ja i on trafilismy kijowo... Edytowane 1 Grudnia 2010 przez mastah22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonsr60 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 a co myślicie o tej varcie? zastanawiam sie nad niavarta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zola Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 (edytowane) To nie jest varta,to jest niby produkowane przez varte,tak jak black power czy jakoś tak,miałem tego black powera w omedze,99Ah lub coś koło tego ,padł latem... po roku...Po czym została kupiona centra futura 100Ah i hula jak ta lala Edytowane 1 Grudnia 2010 przez zola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonsr60 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 czyli jednak wezme ta sprawdzona future bo nic lepszego chyba nie znajde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lklukasz Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 a ja polecam bosha silver s4mam w obu samochodach i aku nie do zniszczeniajeden ma 3 lata drugi nowy bo oryginalny padlna tym starszym jak padl altek jezdzilem prawie 7h i zrobilem prawie 100km po warszawie na swiatlach. Az nie moglem uwierzyc. Do ostatniego momentu odpalal a po przejechaniu ostatnich 2km padl definitywnie na skrzyzowaniu. Ladowanie 12h na prostowniku i smiga do dzis bez problemowo.Oba to 62Ah koszt ok 260zl. Kolega ma sklep z czesciami jak bys chcial cos kupic w dobrej cenie to odezwij sie na PW.Tez mam 3 wzmaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bunkier0888 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Ja również bym bardziej polecał tego Bosch-a. Ponieważ jakiś miesiąc temu też stałem przed takim wyborem no i wybrałem bosch-a.Dokładniej mam Bosch S4 60ah za 233 zeta.Szwagier mi załatwiał od znajomego i tłumaczył że Centra leci w uja z gwarancją i tyle ile ich dostał w żadnym nie uznali gwarancji i "ponoć" częsciej siadają. Mo ale wybór należy do Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 (edytowane) Albo Centra futura albo Bosch silver - bosch pewnie droższy , ja mam future już drugą ale ta pierwsza dostała po głowie przez kłopoty z ładowaniem i w sumie z 15 głębokich rozładowań , służyła przez 5 lat a od 2 służy jako awaryjny. Polecam gruntowną diagnostykę całego systemu ładowania czyli (wartości w V):Wartości prawidłowe1) Napięcie ładowania bez obciążenia na akumulatorze 14,0 - 14,42) Napięcie ładowania bez obciążenia na alternatorze 14,1 - 14,53) Napięcie ładowania pod max obciążeniem na akumulatorze 13,6 - 14,1 w zależności od mocy alternatora4) Napięcie ładowania pod max obciążeniem na alternatorze 13,7 - 14,2 w zależności od mocy alternatora5) Napięcie różnicowe pod max obciążeniem między masą silnika a masą nadwozia - 0,0 - 0,026) Napięcie różnicowe pod max obciążeniem między masą nadwozia a masą akumulatora - 0,0 - 0,057) Napięcie różnicowe pod max obciążeniem między masą silnika a masą akumulatora - 0,0 - 0,078) Napięcie różnicowe pod max obciążeniem między plusem alternatora a plusem akumulatora - 0,0 - 0,1 Powyższe pomiary pozwolą w sposób wiarygodny ocenić sprawność regulatora napięcia jak i alternatora pkt 1-4 jak i spadki napięć masy pkt 5-7 oraz spadki napięć przewodu prądowego pkt 8 Dzięki takim pomiarom wymieniłem regulator , masę silnika i masę aku na 25mm2 , oraz dołożyłem do orginału przewód prądowy 12mm2 - między alternatorem a klemą Jeżeli masz spadki napięć, to regulator na alternatorze widzi 14,4 a na aku trafia np tylko 13,6 Pomiar napięć różnicowych najbardziej obnaża takie ukryte niedomagania. Na Twoim miejscu pomyślał bym nad mocniejszym altkiem od np bogatszej wersji min 90A a najlepiej 120A Edytowane 2 Grudnia 2010 przez gazownik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lklukasz Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 tylko, ze w samochodzie wyposazonymw silnik malej pojemnosci a co za tym idzie mniej wydajny alternator akumulator 90Ah czy 120Ah bedzie caly czas nie doladowany. A jak cos sie stanie z nim a serwis zapyta w jakim aucie byl zamonowany to z gwarancji nici. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 (edytowane) Oczywiście masz rację , ale pisałem o alternatorze a nie akumulatorze. Akumulator można dać większy na seryjnym altku jeśli robił by długie trasy i to i tak tylko z 10 - 20 Ah. Standart w/g mnie to A altka x 0,6 = Ah Aku Edytowane 2 Grudnia 2010 przez gazownik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lklukasz Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 racjaa poza tym wszystko sie zgadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Standart w/g mnie to A altka x 0,6 = Ah Aku oho to w omedze musialbym jezdzic na 42ah aku.... Musze sie nad tym zastanowic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Ja w swoim dieslu po zmianie na 180A altka mam dokładnie taką baterie http://allegro.pl/bosch-s5-silver-110ah-920a-laziska-gr-mikolow-i1335365711.html Cenowo dość dużo, ale potwór niesamowity. Jak pierwszy raz wstawiłem go do auta to przy kręceniu rozrusznikiem myślałem,że wyrwie się z silnika Idealny dla duzych poborów prądu, u mnie często pracuje przetwornica na 230V o dużej mocy i to istna elektrownia. Jak ktoś ma diesla z dobrym altkiem to polecam, u mnie ładowanie 14,6V od roku i bajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Ja mogę tego sprzedawcę (corsik) polecić , bo znam osobiście i tez brałem niedawno Boscha od niego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogbrush Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Hej, mnie też ostatnio akumulator odmówił posłuszeństwa (od nowości po 7 latach) W Warszawie przy ul. Puławskiej (przy poleczki) jest centrala ZAP sznajder, po krótkich negocjacjach nabyłem Bosch 0 092 S50 040 w dobrej cenie. polecam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.