klyma89 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam! Może to nie forum stricte motoryzacyjne ale wydaje mi się że niektórzy wiedzą sporo o samochodach (w końcu CAR-audio). A więc poruszam się (akurat dzisiaj niestety nie) golfem V 1.9 TDI (2-latek 35 tys. km). Byłem dzisiaj w knajpce ze znajomymi. Wchodzę do auta przekręcam kluczyk i cisza. Napięcie z akusia jest dobre (radyjko,komputer,klima,światła chodzą) a silnik nawet nie próbuje odpalić. Jak myślicie co to może być? Problem jest także tego rodzaju że samochód nie stał tak jak chciałbym go na noc zostawić więc go trochę przestawiłem z kumplami siłą mięśni. Po tym przestawieniu zauważyłem że pali się kontrolka wspomagania kierownicy. I tu jest pytanie : czy wcześniej tego nie zauważyłem czy uszkodziłem ukł. wspomagania podczas przeparkowywania? Jest możliwe żeby w ten sposób go uszkodzić? Próbowałem także odpalić samochód "na kablach" oraz odpiąłem klemy na jakieś 10 min. i dalej nic. Co myślicie. P.S. Jutro oczywiście zawołam kogoś z kompem ale może dzisiaj już jakies rady uda mi się uzyskać.Pozdrawiam Edytowane 29 Sierpnia 2010 przez klyma89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatiGolf Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 zobacz pod spód auta czy nie ma wycieków płynu wspomagania i czy prad dociera do rozrusznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Kontrolka kierownicy może nie tyle oznaczać problem z układem kierowniczym, a problem z immobiliserem.Najczęstszy problem z immo to padająca cewka przy stacyjce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klyma89 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Dzięki za szybkie odpowiedzi. Pod autem żadnych przecieków nie zauważyłem (a sprawdzałem). Poza tym wydaje mi się że z powodu uszkodzenia wspomaganie komputer nie odcinałby całego zasilania. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas82lca Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 jeśli włącza Ci się zapłon (zapalają się kontrolki) a rozrusznik nawet nie tyknie to najprościej podłączyć kompa i zobaczyć jakie błędy wyświetli. Miałem kiedys kłopot w immo ale wyglądało to zupełnie inaczej...rozrusznik kręcił, auto odpalało na 2s. po czym gasło. Tak czy inaczej VAG prawdę Ci powie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Nie wiem jak w vagu, ale w bmw działa to trochę inaczej. Jest podwójne zabezpieczenie po 96 roku. Jedno w module EWS i jeśli on nie puści to rozrusznikiem nie zakręcisz, a drugie w samym sterowniku silnika. Jeśli kluczyk zgadza się z EWS'em, ale już nie ze sterownikiem silnika to silnik odpali na 1-2s i zgaśnie, tak jak piszesz. Jeśli kluczyk nie zostanie odczytany przez EWS, to nawet nie zakręcisz silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas82lca Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 (edytowane) golf V jest nowszej generacji niż mój 3BG wię może jest tak jak piszesz...ale co by nie było to VAG-com prawdę Ci powie...może rzeczywiście kluczyk się skończył Edytowane 29 Sierpnia 2010 przez michas82lca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.