Skocz do zawartości

Wygłuszanie


vxam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zastanawiam się nad takim kompromisem przy wygłuszaniu.

Chciałem dać jedną, dobrą matę DYNAMAT/GMS lub STP bezpośrednio za głośnik a na resztę + otwory technologiczne pójdzie dekarka. Pod tapicerkę gąbka pod panele.

 

Czy taki pomysł ma sens ???

Które częsci drzwi są najistotniejsze pod względem wygłuszania?

Edytowane przez vxam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

tak jak napisalem

 

jezeli juz ...

 

najlepsze w tym jest to, ze do 5 drzwiowego samochodu starcza 4 maty dyna czyli po cenach all=300

rezygnujac z 2 mat, w srodek drzwi, oszczedzasz 150pln ale soudal kosztuje ok 100pln wiec jestes 50 do przodu

 

nie lepiej odpuscic sobie pare piw w knajpie i miec dobrze zrobione drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dekarki to na otwory technologiczne bym nie dawał na pewno! Przy ostatnich upałach jakie były dekarka się zsuneła dosłownie. Przez przypadek musiałem zdjąć boczek i miałem 2 kawałki dekarki w miejsca z których przez wyjęcie zwrotek z drzwi musiałem oderwać trochę STP.. I dekarka tak jak była prędzej solidnie przyklejona tak teraz w gorący dzień zsunęła się jak ślimak z liścia :P Nie polecam tego na otwory technologiczne!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy jak sie dekarke polorzy na dachu zgodnie z przeznaczeniem i bedzie pogoda jak ostatnio czyli przynajmniej wedlug mojejj stacji pogodowej nawet do 48C w sloncu to czy z dachu tez splywa ?? WYdaje mi sie ze nie wiec jest kwestia montarzu bo jakis powod musi byc dlaczego jedni maja ja latami w drzwiach a inni maja same problemy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobne rozważania, bo u mnie o 4-5 matach się nie obejdzie, bo moje wrota to jeden wielki otwór technologiczny ../../public/style_emoticons/default/tongue.gif

ale powstawaim blachę gdzie się da. i lepiej na tą blachę dać dobrą matę czy do środka ??

a co z tym ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dekarki to na otwory technologiczne bym nie dawał na pewno! Przy ostatnich upałach jakie były dekarka się zsuneła dosłownie. Przez przypadek musiałem zdjąć boczek i miałem 2 kawałki dekarki w miejsca z których przez wyjęcie zwrotek z drzwi musiałem oderwać trochę STP.. I dekarka tak jak była prędzej solidnie przyklejona tak teraz w gorący dzień zsunęła się jak ślimak z liścia Nie polecam tego na otwory technologiczne!

 

może kwestia producenta dekarki. Ja miałem auto zrobione dekarką TYTAN firmy Selena i po 3 latch żadnych pęknięć, odklejania się nie stwierdziłem. Żadnych zapachów również nie. Auto robione było w garażu, drzwi odtłuszczone benzyną ekstrakcyjną.

 

Wracając do tematu, niedługo będę wygłuszał przód w mondeo mk3 no i stoje przed dylematem czym to robić.

 

HALAM słusznie zauważył że 4 maty na na parę drzwi przednich to koszt do 300zł i oszczędnośc na dekarce jest niewielka. Taki koszt myslę że przełknąłbym. Ale mam wątpliwości czy 4 matami jestem w stanie dobrze wygłuszyc drzwi. Jak robiłem to dekarką to mi wyszło chyba 1,5 rolki tytana na parę drzwi. Więc faktycznie róznica w kosztach robi się niewielka.

 

Jeśli się zdecyduje na maty to które konkretni modele brać pod uwagę:

 

GMS 04

czy STP gold

STP silver

czy jednak dynamaty extreme?

Edytowane przez vxam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś ma prawie na całych drzwiach blachę to dekarę można kłaść ale jak są duże otwory technologiczne to dupa zbita! Ja akurat mam jeden bardzo odkryte drzwi zaatem zabawy było. Vibroplast nawet nie drgnął i mało tego ciężko go oderwać zatem nie ma co oszczędzać moim zdaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jak sztywna jest blacha , mata ma tylko poprawic sztywnosc materialu na ktora ja kladziemy , jedne maty robia to lepiej drugie gorzej , a otworow nie zatyka sie mata tylko blacha , mdf lub innym sztywnym materialem aby pozniej mata poprwic jego sztywnosc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zrobienia porządnie drzwi- wytłumienie, wygłuszenie jest potrzebnych sporo rzeczy i nie mówię tylko o matach. Mikroguma, maty, pasty antywibracyjne , karimata ,blacha, spray antywibracyjny, uszczelki, i kupa innych nie koniecznie Caraudiowych specyfików.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Przeczytałem już chyba wszystkie posty na temat wygłuszania i wreszcie zdecydowałem się jakie maty zastosuję tak aby zmieścić się w założonym budżecie. 

Chciałbym abyście mi doradzili czy zaproponowane rozwiązanie zda egzamin. Jestem świadomy że lepsze efekty osiągne dokładając 100 zł i inwestując chociażby w stp coat ale niestety mój budżet do tylu nie sięga poza tym na samym początku planowałem jedynie wymienić głośniki (helix 62C) bez zabawy w wygłuszanie. Zatem jeśli przy okazji redukcji hałasu z zewnątrz poprawie  chociaż minimalnie efektywność głosników to i tak będe zadowolony. 

Mój cel:

- wyeliminować hałas z zewnątrz ponieważ nissan sunny jest fabrycznie dosyć głośny wewnątrz

- wyeliminować rezonans blach i tapicerki

- uszczelnić otwory technologiczne

 

Zakupy:

2 arkusze 50 x 100 cm maty piankowej:

http://allegro.pl/mata-akustyczna-wygluszajaca-wodoodporna-hit-i3292007602.html

12 arkuszy miękkiej maty bitumicznej:

http://allegro.pl/mata-bitumiczna-miekka-wysokoelastyczna-2-2mm-i3291965459.html

 

Na zewnętrzną blachę drzwi nakleję dwa arkusze maty bitumicznej (na środek z odstępem 10 cm pomiędzy arkuszami) które będą miały na celu tylko eliminację rezonansu blachy. Obejmą one tylko połowę powierzchni drzwi aby ograniczyć masę i opadanie drzwi. Na nie dopiero nakleję matę piankową aby wygłuszyć hałas z zewnątrz i rozproszyć falę dźwiękową od głośnika. Wydaję mi się że pianka z względu na swoją grubość lepiej wytłumi hałas i rozproszy fale niż mata bitumiczna. Natomiast na blachę od strony kabiny planuję nakleić wyłącznie maty bitumiczne. Oczywiście otwory technologiczne zostaną zaślepione blachą aluminiową przynitowaną lub przykręconą (zastanawiam się co lepsze).

Czy taki układ mat będzie odpowiedni?

 

Pozdrawiam
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli mata nie spłynie pod wpływem słońca przy tych cenach możesz zaryzykowac. Ciekawia mnie efekty takiego mixu, nie ukrywam.

 

A co do sunny to cudów nie oczekuj, duze znaczenie ma konstrukcja drzwi i kabiny... Tu stare japońce sa bardzo anty CA...  Pogadaj z MkGustav 'em na temat sunny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że nie spłynie. Lakier mam jasny srebrny metallic ktory nawet na słońcu jest stosunkowo chłodny, myśle wiec że w środku drzwi nie zrobi się piekarnik.

Gdy przyjdą upały postaram się władować do środka drzwi termoparę i zmierze temperature.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...