ispee Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Witam od około roku jestem posiadaczem zestawu Alpine 9881Przod Rockford Fosgate t162s(zestaw czeka na jakiś piecyk...)Sub Rockford Fosgate P3L-S12 (P3SD212 - 400RMS 2x2ohm)Wzmak Lanzar vct 2260 (gabarytowo spory, z wyglądu solidny, w instrukcji opisane w mostku 550W rms w co raczej nie wierzymy, kilka razy udało mi się go tak zgrzać że sam się clipował i wyłączał na dłuższą chwilę)Kondensator 2.4FZestaw okablowania Lanzar na kablu 21mm2.Ostatnio po raz pierwszy od roku wywaliło bezpiecznik ( powodem było zwarcie kabli przy kondensatorze, efekt obniżonego auta i ogromnej dziury w jezdni).Po wyjęciu bezpiecznika okazało się że miał on 80A (taki był dany do tego zestawu). Udałem się do jakiegoś pierwszego lepszego sklepu i zakupiłem 40A(to był najwiekszy jaki aktualnie mieli).Po 20min mocnego ciągłego grania znow nastała cisza. Okazało się że bezpiecznik przed przepaleniem tak się zgrzał że przytopił oprawkę do tego stopnia że niemogłem wykręcić poprzytapianych bokow. Poszedłem do sklepu z radiami samochodowymi i gościu za ladą przeraził się jak zapytałem o bezpiecznik 80A.Powiedział że to co się stało to 'dziwne' i największe u nich bezpieczniki mają 40A. Proszę o pomoc czy w czasie pierwszego zwarcia może ucierpiał kondensator, czy rzeczywiście 40A to za mało do tego zestawu? Jeżeli tak to jaką oprawkę najlepiej kupić i jaki bezpiecznik powienienym używać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 No ja sie jakos nie dziwie teoretyzujac taki bezpiecznik to za malo szczegolnie ze jak piszesz sluchasz bardzo glosno i dlugi wiec pobor pradu raczej tez jest spory 40A przy wzmaku A/B pozwoli oddac okolo 300wat a chyba tyle twoj lanzar wytworzy przy glosnym sluchaniu , wpakuj taki bezpiecznik jaki ma byc i wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ispee Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 czyli tak jak było 80A? Gdzie najlepiej w 3miescie nabyć oprawkę z bezpiecznikiem? W sklepach typu saturn, media mają max 40 (tak kontrolnie przyduszony niedzielnym brakiem grania pojechałem sprawdzić). Mam jeszcze jedno pytanie bo mimo posiadania kondensatora przy mocnym graniu potrafią światła się delikatnie przygaszać i na licznikowym voltomierzu widać jakby wahania +/-1,5V.Czy to normalne? Kupując kondzika byłem święcie przekonany że nic takiego działo się niebędzie. Czy też jest to wina np wiekowego akumulatora?(przy -15 w zime po postoju powyżej 12 godz miał problemy z rozruchem) Aku chyba 5 letnie varta 76AH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanec Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 (edytowane) Mam jeszcze jedno pytanie bo mimo posiadania kondensatora przy mocnym graniu potrafią światła się delikatnie przygaszać i na licznikowym voltomierzu widać jakby wahania +/-1,5V.Czy to normalne? Kupując kondzika byłem święcie przekonany że nic takiego działo się nie będzie. Jak masz spadki napięcia to Ci 5 kondensatorów nie pomoże, najczęściej wina leży po stronie za słabego alternatora. Jak alternator jest mocny to żadne kondensatory nie są potrzebne. Napisz ilu amperowy masz alternator. I czy spadki są na włączonym silniku czy tylko na zgaszonym? Edytowane 19 Lipca 2010 przez stanec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Spadek napięcia o 1,5 V oznacza że następuje u ciebie tąpnięcie i ..... należy użyć szukajki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ispee Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 (edytowane) w zime nosiłem się już powoli z zamiarem kupna aku i z tego co pamiętam alternator miał 90A. Na cyferblacie mam voltomierz i gdy auto jest odpalone przy wyłączonym sprzęcie bez świateł itd pokazuje troche ponad 14v a przy takim mocnym mocnym pałowaniu przez dłuższy czas w krytycznych momentach potrafi zjechac do 12,5. //w sumie nie sprawdzałem jak to wygląda na cyfrowym voltomierzu na kondensatorze jak zakupię bezpiecznik to sprawdzę Edytowane 19 Lipca 2010 przez ispee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Zacznij od początku -> jeśli się na tym znasz i masz oprzyrządowanie możesz sam jeśli nie to pojedź do dobrego elektryka :1) Bilans ;2) Pobór prądu przez wzmacniacz .Tu już będziesz wiedział czy :a) czeka ciebie przegląd i regeneracja alternatora czy ...b) jego wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.