ige Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 No wlasnie obowiazkiem nie jest.Remap po zmianie ic robimy zeby ewentualnie wykorzystac korzysci z faktu ze mamy chlodnijesze powietrze, mozemy sobie wtedy isc grubiej z zaplonem, doladowaniem itp i napewno mocy bedzie w takim wypadku wiecej. Jesli chodzi o elektronike to nie wiem jak tam w vg z32 ale w nissanowiskich sr i ca to jak ma sie wiazke silnikowa z kompem to wrzuta jest 'prawie' plug and play ps. swinie w nissanach z eccs to bardzo slaby pomysl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 IGE czyli wszystkie zmiany w tym Nissanku odbywają sie na seryjnym ECU? W ogóle jest "reformowalny" ? Jeżeli nie świnia to rozumiem stand alone ala vems? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rekos Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 V6 3000 TWIN TURBO http://i47.tinypic.com/66f1qp.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Jak wygląda rozkład mas w tym samochodzie? Może warto byłoby przenieść akumulator do tyłu?Do jakiego doładowania gumowe łączniki wydadzą z przenoszeniem ciśnienia? Gdybym wiedział od początku to ja mowie, wystarczyłoby napisać - full respekt Naźgane tego jest tam tyle, że głowa boli Trzeba być fanatykiem marki i miec dobre wsparcie pod postacią wiedzy, zeby zrobic cos takiego. Zapodaj foto silnika przed włożeniem do komory ( o ile masz ). Ewentualnie link do relacji z całosci prac ( czesto opisuje sie projekty, np. na racingforum ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RF.TEAM Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 nie ma sprawy IGE jak bede w polszy nastepnym razem nie omieszkam zrobic halo do ciebie bro skad u nas skaye bro sie wziely? no i niezle zakules nyse lol no prosze a co do swini w z32 nie trzeba wtawiasz tylko czipa i robisz na seryjnym kopie remapa chlopaki tu w uk tylko na seriach maja po 500 600 kucy a co do silnika nie trzeba kuc go na seryjnych gratach idzie go wykrecisc na 450kucy bezpiecznie bez zadnego ingerowania i o jet niezle zupelnie jak w JZ supry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Karolo, jesli chodzi turbo nissany to jest wiele mozliwosci, aktualnie od jakiegos czasu istanieje mozliwosc przerobienie seryjnego kompa na stand alone, zwie sie to nistune i pozwala to modyfikowac absolutnie wszystko. Z swianiami jest ten problem ze one sa zbyt prymitywne nissanowskiego kompa. Mapy zaplonow sa brane z obrotow i obciazenia, modyfikujac napiecie na przeplywce(obciazenie) np po zmianie wtryskow rozjezdzaja nam sie mapy zaplonow tym bardzej im bardziej modyfikujemy napiecie. Np w przypadku konwersji na wiekszy przeplywomierz z zaplonami jest totalna masakra. Mozna sie ratowac oczywiscie modyfikujac sygnal z czujnika polozenia walu korygujac zaplony ale tu pojawia sie kolejny problem...z czujnika polozenia walu brany jest czas wtrysku tak, ze pocofac to sobie mozemy jedynie pare stopni bo inaczej to kolo sie zamyka. Problem z zaplonami generalnie jest taki ze kiedy chcemy zalozyc wieksze wtryski powiedzmy 550 to musimy obnizyc dosyc znacznie napiecie z przeplywomierza zeby miec wolne obroty i zeby afr byl ok. Komp dostajac informacje ze na mafie jest 3volty powiedzmy przy wejsciu na boost (gdzie normalnie powino byc np 4v ale my to napiecie zanizamy specjalnie zeby nie zalewalo silnika) i dla niego 3V wedlug map to caly czas jeszcze jazda bez doladowania (gdzie w rzeczywistosci my mamy juz calkiem niezle nadcisnienie w kolektorze) wiec zaplony sa mocno wyprzedzone i blizej im do silnika wolnossacego niz turbo. Efekty zbyt wyprzedzonego zaplonu to oczywiscie spalanie stukowe a do czego ono prowadzi to chyba kazdy wie co sie interesuje tematem. Dochodza jeszcze problemy z boost cut itp. Reasumujac swinia jest wmiare ok w przypadku kiedy korzystamy z seryjnej przeplywki, seryjnych wtryskow i chcemy zrobic tylko niewielkie korekcje. Wtedy mozna jeszcze ogarnac zaplony itp. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 A jak w tym przypadku wyglądała by konwersja na MAP sensor i wywalenie przepływomierza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Konwersja na map-a pozwala ci obejsc jedynie restrykcje w dolocie w postani przeplywki ktora ma np mala srednice, masz wiekszy i dokladniejszy zakres pomiaru (ale i tak nie wyjdziesz z zakresem ponad 5V, a np 5V w seryjnym kompie oznacza to ze jest maksymalne obciazenie) itp. Ale koncowo dalej masz te same problemy bo i tak dzialasz caly czas na tym samym zakresie napiec jakie przyjmuje komp czyli 0-5V w pratyce ok np w ca18det ok 1,5V na wolnych do blisko 5V przy WOT, zmienia sie tylko urzadzenie dajace informacje o obciazeniu. Z konwersja na MAP sensor jest jeszcze ten problem ze przykladowo ecu master det2 ma stosunkowo mala rozdzielczosc map i srednio to sie sprawdza, w nowym det3 jest duzo wieksza rozdzielczosc i niedlugo bedziemy testowac u kumpla jak to sie sprawdzi. Tak to mniej wiecej wyglada, moze cos jest nie jasne to piszpostaram sie opisac bardziej lopatologicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Jasne 100%, tak własnie myslałem, ze nie jest to receptą na poruszone wcześniej bolączki. Sama konwersja pewnie też do łatwych nie należy ( nie wiem, nie robiłem, zbieram teorie w tym punkcie na razie ). IGE jak będziecie coś stroić przy furach, to możesz się podzielić tym w tym temacie ( bądź innym ). Ta wiedza jest niezbędna dla każdego tunera i być może uda wymienić się jakimiś cennymi spostrzeżeniami. Jeszcze pytanie odnosnie Nissana z tematu - czy ten motor ma zmienne fazy rozrządu? ( coś ala Vanos w BMW i jak szłoby to ogarnąć w praktyce? ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Hehe ja tam za zadnego tunera sie nie uwazam czy specjaliste tymbardziej. Bawimy sie z kolegami hobbystycznie i dziele sie tym co wiem. VG30DETT z tematu nie ma zmiennych faz rozrzadu, przyspieszacz walka ssacego ( VTC ) ma np taki silnik jak ja mam sr20det. Jesli bmw i vanosa to wiem ze cos takiego jest ale nie mam wiekszego pojecia o silnikach tej marki bo sie nigdy nie interesowalem, wiem tyle ze m3 fajnie podaje szkoda tylko ze wyjechala nam panewka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 z kumplem właśnie kończymy swapować E30 właśnie na Vanosa 192 KM. Niby wszędzie w sieci jest napisane, że to zabawa plug&play, jednak co trochę coś wychodziło, a to sonda, a co jakaś uszczelka, a to przewodzik, kabelek. Masakra. Robota się o 5 tygodni przeciągnęła, ale daliśmy radę. Silnik już pali, teraz tylko musimy most odpowiedni dobrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 W S54 problem z panewkami to była bolączka pierwszych wydań, bodajże do konca 2001 roku. Akcja serwisowa i w pore wstawione auto do naprawy ratowało przed katastrofą. Do S54 ( M3 ) można dokupic porządne tuningowe panewki ( raczej niezniszczalne i nie wyjeżdząjące ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.