Skocz do zawartości

Podłączenie zestawu CA???


piter9020
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam zamiar podłączyć swój zestaw CA czyli wzmacniacz, skrzynie basową i radio, pod nowe kable. Jestem w tym trochę laikiem ale chciałem sam troszkę pokombinować i zobaczyć czy mi się uda. Bardzo proszę o jakąś instrukcje jeśli ktoś posiada na rozłożenie i podłączenie wszystkich kabli w samochodzie. I czy lutownica mi będzie potrzebna czy coś z tych rzeczy? Albo jakieś inne kostki ISO, radio jakie posiadam to jvc KDG-333. Samochód to ford escort Jeśli ktoś posiada to także przyda się schemat jak podłączyć te końcówki do kabli. Wiem że jak ktoś się na tym nie zna to lepiej nie ryzykować ale pytałem się kumplom którzy to zakładają i niestety dopiero za tydzień będą mieli czas a nie lubię jak coś mam i nie jest podłączone :P

Proszę o pomoc, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód plusowy puszczasz lewym progiem ( lewym czyli tym od strony kierowcy ) do bagażnika, bo podejzewam ze tam będzie wzmacniacz. Prugotowujesz kabel tak, by w odległości do 30 cm od klemy akumulatora zamontować bezpiecznik oraz by w jakiś sposób podłączyć go do klemy. Ja w tym celu uzylem konektora oczkowego - zacisniety i zalutowany. Razem z kablem pradowym przeciagasz kable glosnikowe na tył, jeden od drzwi lewych, drugi od drzwi prawych. Jeśli planujesz aktywke lub bi-amping lub chociaż montowanie zwrotnic w bagażniku to musisz puścić dwie pary kabli glosnikowych. Kable sygnalowe puszczasz od radia, prawym progiem , z dała od kabli zasilajacych. Z kablem pradowym musisz jeszcze od radia pociągnąć cienszy przewód ( np 1.5 mm ) do wzmacniacza - tzw remote. Przy radiu podlaczasz go po wyjście remote - zwykle jest to kabelek biało-niebieski. Kabel masowy możesz podłączyć do jakiegoś punktu masowego w bagażniku. Musi to być jakaś mocna sruba, oczyszczona z brudu i lakieru. Musisz na kablu zacisnac odpowiedni konektora oczkowy. No w razie czego wystarcza podkladki i zawiniety kabel na srube tak by podkladki scisnely odizolowana cześć kabla. Ale to raczej taka prowizorka. Hmm.. No to chyba tyle przy jednym wzmaku :P Reszte myśle ze wiesz jak podłączyć ? Kable glosnikowe do wzmaka, w drzwiach do zwrotnic , ze zwrotnic do tweeterow i wooferow. Zasilajacych do wejcia 12V wzmaku, masowy do GND, remote do REM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na twoim miejscu mase podłączył bym do aku. Są dwie szkoły jedna mówi że podłącza się do karoserii a druga że do akumulatora. ja jestem za tą drugą opcją chodzby z tego powodu że oba kable można skręcic tworząc tym samym najprostszy ekran eliminujący zakłucenia (w niewielkim stopniu ale zawsze) poza tym złe podłączenie masy do karoserii na 100% skończy się źle dla wzmacniacza. dla laika moja propozycja jest z pewnością wygodniejsza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym skręcaniem to przegiąłeś. Zrób warkocz na 25-35mm2 :P

Co do samego podłączenia masy to masz rację. Ja nie zdzierałem lakieru pod oczko, przegwintowałem tylko otwór gwintownikiem i porządnie dokręciłem. Pomiar rezystancji między punktami 1 metr wyniósł 0 Ohm, więc jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przeciez akumulator tez jest podlaczony do karoserii ;D wiec dla mnie bez sensu ;P

 

Nie tak całkiem bez sensu :P Najbardziej prawidłowe ze wgledow elektrycznych jest podłączenie wszytkich elementów instalacji CA do tego samego punktu masowego by uniknąć różnicy potencjalow.

 

Skrecanie przewodów uważam za wątpliwe zabezpieczenie - równie dobrze zamiast wyeliminować je, możemy tylko pogorszyc.

 

Pomiar rezystancji zwykłym miernikiem nie oznacza ze przy pradzie np. 60A wszystko będzie cacy :wstyd:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar rezystancji zwykłym miernikiem nie oznacza ze przy pradzie np. 60A wszystko będzie cacy

Nie każdy ma tester rezystancji uziemienia. Chociaż na aledrogo jest CEM DT-5300 za 400zł.

Co do podłączania masy, to najlepiej jakby każdy odbiornik miał podłączoną masę w jednym punkcie (oddzielne przewody), jak również karoseria. Dałoby to jakąś ochronę przed zakłóceniami.

Ja podłączyłem przez karoserię i jest OK. Mam CB radio i "dogaduje się" z przetwornicą wzmacniacza bez problemu. Jeszcze przetestowałbym ksenony. Najwięcej zakłóceń mam z układu zapłonowego.

Moim zdaniem podłączyć przez karoserię i już. Masę prosto z aku dać jeżeli:

a) są zakłócenia

:wstyd: jesteśmy perfekcjonistami

c) usłyszymy różnicę między karoserią i a przewodem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec teoretycznie wszystkie punkty masowe instalacji CA moga byc rownie dobrze w bagazniku ;d

 

Chyba, ze chodzilo Ci o wszystkie punkty masowe samochodu... To wtedy tez nie do akumulatora tylko do tej sruby gdzie jest aku przykrecony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na twoim miejscu mase podłączył bym do aku. Są dwie szkoły jedna mówi że podłącza się do karoserii a druga że do akumulatora. ja jestem za tą drugą opcją chodzby z tego powodu że oba kable można skręcic tworząc tym samym najprostszy ekran eliminujący zakłucenia (w niewielkim stopniu ale zawsze) poza tym złe podłączenie masy do karoserii na 100% skończy się źle dla wzmacniacza. dla laika moja propozycja jest z pewnością wygodniejsza.

 

Nie wydaje mi się żeby złe podłączenie masy źle wpłynęło na wzmacniacz :P Jestem posiadaczem wzmaka BXI2006D i dużo razy odłączyła się masa i jakoś gra nadal :]

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się żeby złe podłączenie masy źle wpłynęło na wzmacniacz

 

Mysle ze chodzilo o sytuacje gdzie slaby punkt masowy powoduje nadmierny spadek napiecia przez co szybciej pojawi sie przester itp. Choc w takiej sytuacji bardziej martwil bym sie o glosniki.

 

Wspolny punk masowy powinny miec tylko elementy CA - bo to roznica potencjalow miedzy nimi moze powodowac zaklucenia - chodzi tu zwlaszcza o roznice miedzy radiem a wzmacniaczem ktora to niestety wyrownuje sie masa kabli RCA - jest to tak zwana petla masy. Oczywiscie wszystko zalezy od samej instalacji i jej elementow. Wspolne punkty masowe nie zawsze uchronia nas od zaklucen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zamontowane, mase podłączyłem do akumulatora i wszystko działa, tylko teraz jak mam ustawić ten wzmacniacz baupunkt gta 2 special skrzynia magnat xpress 12? Szczerze jest bass ale jakoś mnie nie zadowala u kumpla w renault clio "tuba" blaupunkt GT 1200 i jakiś tam wzmachol, gra o wiele bardziej basem aż włosy drżą, tylko że nie jest tak czysty jak u mnie. Nie wiem czy tak ma być, ale coś za coś :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak level ustawiłem na połowę, może być większy czy od tego może się coś spalić??? Zmostkowałem wzmacniacz a filtry tzn??? Jeszcze mam zamiar kupić jakieś głośniczki na przód bo te co mam troszkę nie wyrabiają i "pierdzą" ale nie dziwie się bo są oryginalne :(

 

Posiedziałem troszkę przy tym poustawiałem i już jestem zadowolony, naprawdę gra super :P No więc jakie teraz głosniki na przód mi polecacie, do forda escorta kombi tylko o takiej mocy żeby w miarę to grało i nie musiałbym dokupić następnego wzmacniacza i nic w drzwiach nie przerabiać bo mam zamiar go za kilka miesięcy sprzedać.

Cena jaką mogę na to wydać to ok 100 zł, znajdzie się coś? max 150?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by sprawdzic czy wchoedza tam glosniki 16 czy 13cm i jaka jest ich max glebokosc motarzowa. Jesli kilka modeli glosnikow GMS takze mozna cos dobrac. Zestawy odseparowane ( czyli woofer i tweeter osobno plus zwrotnica ) jak i coaxialne.

 

Ten ktory podales to tylko midwoofer. Nie kojaze czy w escorcie tweetery sa odseparowane czy tez nie.. jesli tak, to szukaj zestawow odseparowanych. Na stronie ktora podales jest jeden za 199 zl. Bardzo ladnie sie sprawdza jak za ta kase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...