Morfi Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Hej, Mam problem z odpaleniem mojej nowej Alpinki CDA-9855r. Dostałem wreszcie do niej kostkę (u mnie w regionie kupienie czegoś bardziej unikatowego jest bardzo ciężkie) i dziś postanowiłem ją wreszcie podłączyc w aucie, przy okazji sprawdzic zmieniarkę, którą dostałem i ogólnie się pobawic nowym nabytkiem. Niestety po podłączeniu wszystkiego do kostek iso radio w ogóle się nie włącza... Podpiąłem kostkę do radia, podpiąłem kostki do wtyczki ISO w aucie i niestety alpinka się nie obudziła. Początkowo myślałem, że nie ma masy, tak więc włożyłem ją w kokpit, przekręciłem kluczyk w stacyjce i znów nic. Rozpiąłem więc wszystko, spiąłem od nowa i niestety znów niepowodzenie... Poniżej załączam album zdjęc: http://img411.imageshack.us/g/20100401116.jpg/ Teraz pytanie, mam w domu aku i chciałbym ją podłączyc "na krótko". Jestem już tak wk.... że wolę się upewnic na forum, jak ją podłączyc: Czerwony na kostce to +12VCzarny to masa(-). Czy gdy podepnę pod aku tylko te dwa przewody, to radio powinno zacząc działac, czy jeszcze coś muszę podpiąc? Dodam, że poprzednie, przejściowe radio gra w aucie (jakiś hjundaj). Ps.Miałem się dzisiaj brac za podniesienie podłogi w aucie, a tu taki ZONK...Na dodatek jeszcze mi ci (c z kreską na górze) nie działa na windows 7... wrrrr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Może poprostu inny układ kostki ma alpinka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Może poprostu inny układ kostki ma alpinka kostkę mam dedykowaną do CDA-9855r - kolory przewodów zgadzają się z rozpiską na obudowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 sprawdz czy nie przepalił sie jakiś bezpiecznik pod ktory podlaczone jest radio. Ja podczas lutowania kostki zrobilem zwarcie i poszedl bezpiecznik 15A opisany był jako zegarek kokpitu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 sprawdz czy nie przepalił sie jakiś bezpiecznik pod ktory podlaczone jest radio. Ja podczas lutowania kostki zrobilem zwarcie i poszedl bezpiecznik 15A opisany był jako zegarek kokpitu ale stare radio gra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk9753 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 najpierw sprawdz czy masz zasilanie w kostkach radia, dopiero następnie szukaj przyczyn dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 najpierw sprawdz czy masz zasilanie w kostkach radia, dopiero następnie szukaj przyczyn dalej. w sumie o tym nie pomyślałem, tak więc miernik w dłoń i sprawdzamy obwód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk9753 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 schemat pinów powinieneś mieć na obudowie, a jak nie to daltonistą chyba nie jesteś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 okazało się, że piny w kostce są pogięte - teraz czas na prostowanie a potem bieg do auta. Ps. powiedzcie mi, czy wystarczy podłączenie plusa i masy (jak pisałem wyżej) pod aku, aby radio zaczęło pracowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk9753 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 wystarczy, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonsr60 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 dobrze sprawdz kolory tych pinow z tej nowej kostki co kupiles i popatrz na ta ktora do ktorej bedziesz ja podpinal, bo moga byc kable gdzies zamienione i nie ruszysz za chiny, kolega ostatnio kupil "dedykowana" do alpine kostke, w sklepie sie pomylili i dali od pioneera (co okazalo sie pozniej) musielismy przekladac piny bo wszystko bylo do gory nogami a tak po za tym to bezpiecznik w radiu i w kabinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Bezpiecznik w radiu jest OK - sprawdzony miernikiem i wizualnie. Aku, które stoi w domu sprawdzone, sprawne. Kable do radia podpiąłem "na krótko" - tylko czarny i czerwony, bez kostki i... radio się nie budzi... Jestem lekko mówiąc zirytowany... i już nie wiem, co mam robic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Morfi, czerwony i zółty na + a czarny na - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk9753 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 możesz jeszcze spróbować dopiąć pamięć do czerwonego czyli jak kolega pisze wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonsr60 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 jak ci nie ruszy wklej zdjecie tych kabli ze zblizenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Morfi, czerwony i zółty na + a czarny na - I wsio jasne, radio gra. A ja głupi, przez te nerwy zapomniałem o żółtym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 no to go montować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonsr60 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 w takim razie taj pisalem wyzej sprawdz te piny dokladnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 w takim razie taj pisalem wyzej sprawdz te piny dokladnie Najwyraźniej będę musiał to sprawdzic. Z tego, co czytałem na forum opla, to w standardowych kostkach podtrzymanie jest gdzie indziej. Jutro wszystko sprawdzę (nie mam siły już dzisiaj się z tym bawic. Jutro też ruszam z budową podłogi w aucie, ponieważ patrzenie na klocki stojące na półce mi się już znudziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Może poprostu inny układ kostki ma alpinka w standardowych kostkach podtrzymanie jest gdzie indziej A nie mówiłem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Standardowo w oplu podtrzymanie i zapłon są zamienione, ale radio podłączone gra przy włączonym zapłonie, tylko gubi pamięć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Dzisiaj miałem chwilę czasu i pogrzebałem przy aucie. Okazuje się, że teraz stare radio nawet przestało grac. Sprawdziłem bezpiecznik w kabinie - jest cały. Wymieniłem na nowy. Nadal oba radia nie grają. Chyba czas podjechac do jakiegoś elektryka... co ciekawe, w starym radiu wyświetlacz zaczyna coś wyświetlac - jakby wszystko się zapalało na nim, jednak nie włącza się. Spięty na krótko w domu odpala bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 pociagnij plus i minus z aku bezposrednio do radia na kablu plusowym daj bezpiecznik kolo 10A kilkanascie cm od aku ( jak najblizej) i gotowe ja mam tak u siebie i jest niezawodnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 pociagnij plus i minus z aku bezposrednio do radia na kablu plusowym daj bezpiecznik kolo 10A kilkanascie cm od aku ( jak najblizej) i gotowe ja mam tak u siebie i jest niezawodnie Zależy mi na tym, aby radio wyłączało się wraz ze stacyjką - powód prosty - radio nie wyłączy wzmacniaczy, a rano nie będę mógł odpalić auta. W poniedziałek od rana będę walczył z tą elektryką. Najgorsze jest to, że nie mam garażu i od razu mam zbiegowisko sąsiadów obok auta, głupie spojrzenia (zazdrośników u mnie nie brakuje...), komentarze itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Z aku pociagniesz tylko stałe zasilanie ( tzw podtrzymanie ) a wzbudzenie ze stacyjki - jeśli na ori kablach się pojawia to problemu większego nie ma, jeśli nie, to trzeba poszukać takie miejsce w którym pojawia się napięcie tylko po przekreceniu stacyjki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.