Skocz do zawartości

Problem z radiem JVC kd-g612 POMOCY!!!!!!!!


nowy987
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problemy ze swistami od alternatora.

i tak nie wiem czy to dokladnie jest od radia bo przełozylem tez jakies JVC (najnizszy model) i piski nie ustaly(moze lekko) ale po wlozeniu radia mojego brata Alpine CDA 9883 pisko kompletnie ustaly i teraz mam dylemat.

zrobilem zdjecie srodka radia i ciekawi mnie tam taki kabelek który jest zaznaczony i z jednej strony jest przylutowany do plyty a z drugiej nie moze to jego wina?(wygląda tak jakby mial by byc przylutowany do któregos z tych wejsc zaznaczonych kółkiem na zdjeciu.

 

prosze o porade

 

 

 

 

juz dodana. musialem troche rozmiar zmniejszyc

post-2381-1271183398.jpg

post-1-1271183398.jpg

post-1-1271183399.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% niema byc tam przylutowany co najwyzej w miejscu jego zasiegu zobacz dokladnie koniec kabelka czy nie ejst czasem oblamamny i czy resztki cyni na nim sa a potem musisz sie dobrze przygladnac plytce drukowanej gdzie odstaje kawalek tego kabelka. Bo na bank tam gdzie zaznaczyles na czerwone ten kabelek niema prawa siegac :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moze w sumie i tak byc bo tak wyglada jak jest dogiety.

 

Ale nadal nie wiem co jest z tymi piskami od alternatora?

aha i probowałem jak były podłączone chinche dołożyć dodatkową mase na nie i było jeszcze gorzej??

może ktos ma jakieś pomysły??

post-2381-1271191348.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa punkty zaznaczone na czerwono to miesjce zostawione przez producenta na kondensator w innym typie płyty. Wiec nic tam nie powinno być wlutowane. Co do samego "kabelka" to widać ze był on wlutowany tam gdzie sięga - małe, białe okręgi zaznaczają te miejsca. Jednak tez wydaje mi się ze to tylko zabezpieczenie tego kabla sygnalowego. Nie napisałeś czy do radia masz podłączony wzmacniacz?

 

Spoznilem się :) Na pewno nie będzie tak jak pokazales na osta im zdjęciu - tam gdzie teraz sięga ma być po prostu puste miejsce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to tak po zmianie wmzacniacza z ads 9002 na ss 502 zaczely sie swisty.

wyglądało to kiedyś tak jak na zdjeciu i teraz zmienil sie tylko wzmacniacz

 

mam puszczone na razie 20mm2 od aku + i - pod siedzenie do rozdzielacza lewym progiem. pozniej od rozdzielacza 16mm2 idzie do ss a 20mm2 do kondensatora chinche puszczone srodkiem ale w jednym miejscu krzyzuja sie niestety z zasilajacymi.

Myslalem zeby jeszcze ominac rozdzielacz i rozdzielic na kondensatorze tak jak niebieskim kolorem na rysunku a zasilajace od kondensatora dac jak najdalej pod skrzynie bo i tak stoi na gąbce??

 

na rysunku zaznaczylem plus czerwonym minus bialym i zoltym chinche

post-2381-1271193221.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec widzisz ze problem zacza się po zmianie pieca :) Niektore wzmacniacze są bardziej czule na takie problemy. Myśle ze tu będzie problem albo słabego ekranowania sygnalowek albo problem masy. Zrob takie myk - odepnij RCA od wzmacniacza, oba kanały, mając je podlaczone do radia. Zdobadz kawałek izolowanego drucika na tyle cienkiego, by dał się owinac wokół centalnej części wtyku RCA na kablu. Chodzi o to, by podłączyć do wzmacniacza same "gorące " zyly przewodów RCA, nie łącząc przy tym masy. Wiec odizolowujesz kawałek drucika, zawijasz na wtyku "plusowym" tak by nie dotykal zewnętrznej części - masy , a drugi koniec wkladasz ok 5mm w gniazdo wzmacniacza tak by dotknął wewnętrznego styku. Odpal audio i radio i posłuchaj co się dzieje. Możesz to zrobić od strony radia jeśli Ci wygodniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku świstów/zakłóceń należy chyba stworzyć jakąś ogólną procedurę postępowania drogą eliminacji kolejnych ogniw.

 

-Na wstępie polecam sprawdzić poprawność całości instalacji sprzętu car audio. Wszelkie złącza, przewody, bezpieczniki, mocowanie wzmacniacz etc.

 

-Gdy wszystko okaże się OK, sprawdzamy gniazda RCA zarówno w radiu jak i we wzmacniaczu. Chodzi o to, że czasami gniazda obrywają się od płyty i nie przewodzą masy, najprościej sprawdzić to poprzez delikatne 'szarpanie' wpiętym czinczem w gniazdo.

 

-Dalej robimy test masy, czyli drucikiem łączymy masę na RCA z obudową radia.

 

-Gdy nadal nic nie pomaga, trzeba przejrzeć sygnałówki, czy nie mają zwarcia, czy nie są uszkodzone, czy nie są położone za blisko przewodu zasilającego lub innych urządzeń w aucie typu pompa paliwa.

 

Ostatecznie pozostaje nam kolejno podmiana radio/wzmacniacz/kable ...

 

Jeśli ktoś ma jakąś propozycję co do innych czynności "diagnostycznych" proszę wpisywać, przyda się potomnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i powiem tak wszystkie czynnosi które napisałes zostały wykonane. jedynie nie wiem wlasnie czy nie ma zaklocen od tego przeciecia sie w jednym miejscu rca z zasilajacymi ale tez to sie sprawdzi. zastanawia mnie wlasnie fakt ze po podmianie radia swisty ustaly?? wiec instalacja nie jest zle polozona
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie wlasnie fakt ze po podmianie radia swisty ustaly

 

Radia roznia sie miedzy soba m.in. amplituda sygnaly wyjsciowego, a takze wewnetrzna rezystancja ( impedancja ) co ma wplyw na "podatnosc" lsygnaly na zaklucenia. W gre wchodzi rowniez filtrowanie napiecia zasilajacego - im lepiej zrealizowane tym urzadzenie bedzie "odporniejsze" na puszczanie zaklucen do sygnalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj pobawiłem sie troche gainem i sie okazało ze jak miałem ustawiony gain na mniej wiecej 0,8-0,9V to piski były. po ustawieniu go na jakies 1,5V piski zginely. a gdy ustawiłem go na 0.3v to w ogóle nie dało sie słuchać. więc czego to moze byc przyczyna?? pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to jeszcze takie pytanie niedlugo bedzie wymiana przewodow z 20mm2 na 50mm2 i mam pytanie czy jest sens wkladac rozdzielacz na 2 wzmacniacze czy rozdzileic sygnal na kondensatorze?? aha i jeszcze jedno od kondensatora do AS F2-450 jest przewod 20mm2 o dl okolo 20cm czy po wymianie kabli wymieniac go na 35mm2 czy na takim krotkim odcinku moze zostac?? pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...