Skocz do zawartości

jacek_gti

Użytkownik
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia jacek_gti

  1. Na forum zarejestrowałem się w 2012 sądzę też że przywitałem się wtedy. Jeśli chodzi o cośinnego to proszę o wytłumaczenie. Maila już nie posiadam
  2. Witam wszystkich. Jakiś czas temu, mianowicie 2 lata temu stałem się posiadaczem skody superb kombi. Przyszedł czas by podłubać trochę w car audio. Narazie trochę poczytałem, trochę popytałem i wynik jest taki że mam mętlik w głowie. Na wstępie napiszę że auto fabrycznie wyposażone jest w tzw. Sound System. Głośniki z przodu to zestaw 3 drożny (chyba jak to się mówi aktywny): - wofery to głośniki 18cm impedencja 2ohm - średniaki, impedancja 4ohm, średnica zewnętrzna 8.7cm (wpisane w kwadrat o boku 8cm), głebokość 4.5cm - tweetery o impedencji 4ohm Głośniki z tyłu to: - wofery 18cm takie jak z przodu - średnio-wysokotonowy - impedancja 4ohm, średnica zewnętrzna 6cm, głębokość 2.2cm Każdy z głośników jest zasilany osobną wiązką biegnącą ze wzmacniacza pod fotelem kierowcy. Auto jest jeszcze na gwarancji i nie chciałbym tutaj popełniać całościowej demolki wnętrza, chciałbym jedynie poprawić najsłabszy punkt systemu, czyli papierowe głośniki niskiego sortu. Drzwi rzecz jasne trzeba wygłuszyć, mile tu widzę wszystkie sugestie i rady w tej materii odnośnie komponentów jakie powinienem użyć. Odnośnie samych głośników to od kolegów i ludzi którzy podejmowali takie wyzwania mam dwie sugestie. Pierwsza to wymiana woferów z przodu i z tyłu na głośniki Gladen SQX 165 o imp. 2ohm i tweeterów z przodu na Gladeny z tej samej serii. Druga sugestia to głośniki z przodu firmy Audio System HX 165 phase 3way - głośniki o impedencji 4ohm. Ostatnie trzecie rozwiązanie jakie sam brałem pod uwagę to głośniki dedykowana do golfa V z firmy Gladen, zestaw 3 drożny używany bez zwrotnicy z zestawu z woferem 20cm. Nie planuję narazie wymiany fabrycznego procesoro-wzmacniacza, nie chcę też rusza fabrycznego okablowania tak by nie utracić gwarancji na auto. W przyszłości myślałem nad dołożeniem małego wzmacniacza podłączonego równolegle pod wofery tylnych drzwi tak by działały i wofery i by sygnał szedł na wzmacniacz i następnie do subwoofera, ale nie wiem czy taka opcja jest możliwa żeby nie tracić głośników w tylnych drzwiach. Z mojej strony to tyle litanii na dzień dzisiejszy. Jeżeli ktoś, ktokolwiek mógłby mi pomóc w moim dylemacie to z góry dziękuję i jestem oczywiście otwarty na sugestie
  3. Chyba nie wiem jak to wyszukać - próbowałem. Może podasz mi linka...
  4. Witam, w moim aucie jest fabryczne radio (auto: Opel ASTRA J, radio DVD800), które nie posiada wyjścia na wzmacniacz. Wraz z kolegą elektronikiem zaglądaliśmy do środka i ciążko znaleść miejsce od wyprowadzenia sygnału (nie znam się na tym), ścieżki nie są opisane, nigdzie nie mogę znaleść schematu. Więc chyba wyprowadzenie sygnału z wnetrza radia będzie niemożliwe. Zacząłem zastanawiać się nad konwerterem high low i tu moje pytanie czy w tej grupie produktów jest coś sensownego?? Jedyny droższy konwerter jaki znalazłem to Helix AFC. Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam
  5. Witam, jestem tu nowy więc na początek przywitam się Stoję przed dylematem zrobienia miejsca na subwoofer w miejscu koła zapasowego. Zabawa będzie się odbywać w bagażniku Opla Astry IV w wersji 5 drzwiowej. Aktualnie nie ma tam koła więc wiele nie stracę. Bagażnik ma pojemność ok 360 litrów, zostanie wygłuszony za pomocą mat i innych specyfików i przy okazji tej operacji chcialbym podjąć się budowy miejsca na głośnik niskotonowy. Nie zakupiłem jeszcze żadnego głośnika i tu też proszę o sugestie. Czytałem trochę i podobno znaczenie ma pojemność samej skrzynki, nie wiem jednak jak się do tego zabrać i dlatego proszę bardziej zaawansowanych w temacie forumowiczów o pomoc. Dzięki i pozdrawiam Jacek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...