Budowa boczku drzwi , który mam w samochodzie ( wersja przed liftem 2005 rok ) wymusza zastosowanie 10 cm średniaka w drzwiach - przy próbie powiększenia jego średnicy na większy będziemy w uchwycie(rączce) zamykania drzwi(oczywiście mogę się mylić, podobno jakimś cudem 13 tki tam wchodzą). Po lifcie można się o to pokusić bo uchwyt zamykania drzwi jest oddalony od siatki głośnika(okrągłej). Z tego co wiem zmiana boczku na nowszy jest bezproblemowa ( jedyna przeszkoda to to że listwa ozdobna która jest kontynuacją tej z kokpitu jest inna w wersji po lifitngowej i będzie to kiepsko wyglądało). Wydaje mi się ze koncepcja Bmw w serii 1,3 ,5 czyli niskotonowy pod fotelem , średniak w drzwi, i tweeter w drzwi na wysokości lusterka jest nie głupia i warto te miejsca zagospodarować lepszym przetwornikiem. Oczywiście bmw zrobiło mocowania głośników na 3 śrubach!;-)w trójkącie...co nie czyni żadnej modyfikacji plag @ play(poza audio system x-ion 200BMW też na 3 śruby) Masz tweetery z logic 7 (podobno nie złe)w ręku - czy one są odseparowane od średnich zwrotnicą - czy są tylko cięte ? - muszę rozkręcić boczek i popatrzeć. Może warto i jest tu jakiś potencjał systemu ukryty;-). Ogólnie to mam wrażenie że drzwi też są fabrycznie- nieźle wygłuszone ale oczywiście warto będzie poprawić tu i tam po fabryce. Jak myślicie co konkretnie wrzucić w miejsca fabryczne? jakie przetworniki? wspomóc dodatkowym wzmacniaczem ? - jakim ? budżet powiedzmy 3 tys zł.+- 1 tys ( chętnie widziany sprzęt w drugiej ręki).No doradzajcie coś PANOWIE - bo mam ochotę porzeźbić !;-) ..Pozdrawiam Omawiany X-ion Audio systemu za 1599 PLN: Audio-System X-ion 200 BMW BMW (E87 E88 E90 E91 E92 E93 E61 E85) System 3 drożny 200 + 100 + 25mm, Zwrotnica, Moc 2x120W RMS , Impedancja 3,2 Ohm, Skuteczność: 90dB Głębokość montażu: 58mm