Jarosx9
Użytkownik-
Postów
24 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia Jarosx9
-
100k w szereg, a za nim 10k do masy - tzn. od strony wzmacniacza. Jakbyś zamiast tego 10k zastosował potencjometr to miałbyś regulację.
-
Jaki adapter, po co, poszaleliście, zrób sobie dzielnik z dwóch oporników np. 100k i 10k.
-
RCA napięcie 2V vs 4 V Alpina czy Pionner
Jarosx9 odpowiedział(a) na mops50 temat w Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Ad 1. Jakby tak było w rzeczywistości to nie dał byś rady wysterować wzmacniacza na max. - nawet na gain rozkręconym na full. Na szczęście piszesz głupoty i wzmacniacz ma czułość wejściową regulowaną właśnie gain'em od 200mV do 4V -
wzmacniacz Peiying Alien PY-B2H76R 2000W 500W RMS opinie
Jarosx9 odpowiedział(a) na misieq872 temat w Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Nie bardzo jarzę o co ci chodzi, jakoś tak niejasno piszesz. Napisałem teoria, bo w praktyce to albo nie uda się tak upilnować sygnału albo będzie to bardzo trudne (głośniejsza piosenka, trzask między ścieżkami itp.) - może to do spalenia prowadzić w przypadku braku skutecznych zabezpieczeń. Co do zjadania zębów - to gdzieś od 15 roku życia (to będzie już jakieś 17 wiosen) konstruuje różne różniste wzmacniacze, niejeden spaliłem , niejeden używałem również niezgodnie ze specyfikacją , i w różnych autach też już zaliczyłem kilka instalacji car audio (gorszych lub lepszych parę tuzinów komponentów przeszło mi przez łapy) więc śmiem twierdzić że powyższe jest prawdziwe conajmniej w 90%. Oczywiście niemal pewne jest również jak piszesz że nowicjusz-zapaleniec podłączając głośnik 2 omowy do wzmacniacza o min. impendacji 4 omy, prawie na pewno coś zjara. -
wzmacniacz Peiying Alien PY-B2H76R 2000W 500W RMS opinie
Jarosx9 odpowiedział(a) na misieq872 temat w Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Oj ludzie ludzie... Jak wzmacniacz pracuje z 4 omami to nie jest tak że przy 2 od razu się spali. Zazwyczaj ma tam jakiś zapasik (czasem malutki, a czasem duży), ale i tak z reguły do granic mocy osiąganych przy 4 omach, na 2 omach będzie jakoś się sprawował (niektóre rodzaje zabezpieczeń zwarciowych nie pozwalają na taką pracę). Dopiero po przekroczeniu pewnych wartości (nieosiągalnych np. dla konfiguracji 4 omowej) może nastąpić uszkodzenie - o ile nie zadziała odpowiednie zabezpieczenie (o ile jest). Z reguły jest to przekroczenie dopuszczalnego prądu tranzystorów wyjściowych czy też temperatury. Więc śmiem twierdzić że teoretycznie przy bardzo ostrożnym graniu da się większość wzmacniaczy używać przy mniejszej impendacji niż jest w specyfikacji wzmacniacza. -
Jaki wzmacniacz by dawało kopa...???
Jarosx9 odpowiedział(a) na bass1234 temat w Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Ostatnio 1k76d na allegro poszedł za 305 zł. -
Prosze o pomoc przy doborze sprzetu audio do Fabi 2001r.
Jarosx9 odpowiedział(a) na rm23 temat w Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Miałem/mam nówkę z salonu, jednak serwisu nigdy nie odwiedziła (choć to już szósty rok), może stąd moje rozumowanie. Też swoje kosztowała. Poza tym moja przeróbka/montaż jest całkowicie niewidoczna z zewnątrz, no może widać nieco przez kratkę w boczku inny kolor głośnika. PS. Idąc tym tokiem myślenia, to w aucie nie możesz wyjąć ani włożyć radia, ani zrobić wielu podobnych rzeczy poza serwisem. W takim razie nie wiem po co ten temat - idziesz do salonu pytasz ile złotówek potrzeba/płacisz i montują. Zero zmartwień. -
Prosze o pomoc przy doborze sprzetu audio do Fabi 2001r.
Jarosx9 odpowiedział(a) na rm23 temat w Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Zdjęć nie zamieszczę bo nie będę tego demontował. Opiszę w skrócie: - Odkręcasz oryginalny dystans z głośnikiem 165 mm i wyrzucasz całość do śmieci. - Przykręcasz nowy do tej błyszczącej blachy od podnośnika - tak jak oryginał. W zależności od grubości dystansu trzeba nieco ranty tej okrągłej dziury trochę do wewnątrz lub na zewnątrz dogiąć - kilka mm. Przymierzyć głośnik do dystansu i sprawdzić trzeba czy głośnik magnesem nie dotyka czegoś z tyłu i tak pokierować dogięciem blachy żeby był maksymalnie w środku i nie dotykał. - Przykrecasz głośnik na cacy. - I teraz najważniejsze - bez tego kroku boczek będzie dotykał do membrany - robisz coś na kszałt dystansu/podkładki - nie wiem dobrze jak to wytłumaczyć, na rancie dystansu (tego pod głośnikiem) na około głośnika, dokręcasz "coś" o wysokości około 2 cm (zależy od głośnika) - od biedy mogą to być wkręty wkręcone co jakiś cm i wystające te 1-2 cm do góry - tak z 10-12 szt. Mają nieco odchylać boczek i trzeba je wkręcić od strony zawiasów drzwi i na dole. Na górze i od strony korbki korbki są zbędne. Łepki można pokryć silikonem żeby nie porysowały boczka od wewnątrz (choć nie ma to w zasadzie znaczenia) Uszczelniasz sobie połączenia dystansu i głośnika czym tam masz i zakładasz boczek. Wchodzi trochę ciężej ale później jest ok. Tak miałem w pierwszej wersji - później zmodyfikowałem bo udało mi się znaleźć okrągłą ramkę którą zastąpiłem te wkręty. Boczek się już rozciągnął i łatwiej wchodził. Myślę że do pierwszego montażu można sobie "lekko" pomóc opalarką. Tzn. podgrzać od spodu boczek w miejscu głośnika i nadać mu nieco wypukłości. Nic nie trzeszczy, wygląda oryginalnie, boczek na wszystkich mocowaniach osadzony. Myślę że tym sposobem da się jeszcze upchnąć nieco głębszy głośnik nić 61mm, bo takie mam. -
Prosze o pomoc przy doborze sprzetu audio do Fabi 2001r.
Jarosx9 odpowiedział(a) na rm23 temat w Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Do fabii wchodzi z małymi trikami głośnik o głębokości 61mm, bez rozcinania boczka. Mam tak zamontowane, trzeba chwilkę pomyśleć (dorobić coś na kształt dystansu nad membraną - może to być kilka wkrętów) ale wejdzie -
Wycena głosnika- GZ plutonium 15'
Jarosx9 odpowiedział(a) na AdrianSzczecin temat w Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Ja myślę że tak max. z 40%-45% ceny używki możesz spróbować wziąć za niego. Więcej to chyba nie, a i to pod warunkiem że reszta jest sprawna. -
Zapach z wzmaka lub kabli
Jarosx9 odpowiedział(a) na andrzej88 temat w Wszystko o Sprzęcie Car Audio
To zależy czy ta "stal" ma połączenie z czymś innym - biegunem dodatnim, zaciskiem głośnikowym itd. itp. Mimo wszystko to popraw. Co do bezpiecznika to zdażyło mi się widzieć prowizorki łączone drutkami z braku paru zł na nowy. A to że ma obudowę BR albo BP to tylko zasugerowałem, bo z zamkniętej to raczej nie wyczuje cewki głośnika, przynajmniej nie na czas. -
Problem ze wzmakiem
Jarosx9 odpowiedział(a) na blackdragon8904 temat w Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Zastanów się co robisz człowieku? Do cepa a nie do miernika. -
Zapach z wzmaka lub kabli
Jarosx9 odpowiedział(a) na andrzej88 temat w Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Jak koledzy mówią... wąchaj suba w okolicach cewki (przez otwór bass reflex). Jeśli to przewody zasilające tak śmierdzą to lepiej już biegnij po gaśnicę bo bezpiecznik już raczej nie spełnia zadania. -
Z całym szacunkiem, miałem kilka tych starszych i mogę powiedzieć że koło Alpiny to on nawet nie leżał.
-
Wpływ ma na pewno ale jaki to ułamek zależy mocno od głośności (a w zasadzie pobranej mocy) - alternator stawia większy opór silnikowi bo musi więcej od siebie oddać. U mnie w Fabii 1.2 można zauważyć przy odpowiednich piosenkach (uderzenia basu) i odpowiednim odkręceniu (maks. na dwa wzmacniacze to myślę że ok 1000-1100 W RMS, może ciutkę mniej) delikatne szarpanie w takt muzyki - fajnie auto się zachowuje jak się hamuje silnikiem lub jedzie ze stałą prędkością - głowy się w rytmie muzyki ruszają. Przy przyspieszaniu już brak tego efektu. Jednak cały czas na full to wiadomo że nie chodzi więc i w spalaniu ciężko zauważyć (co najwyżej waga sprzętu ale dawno nie wyciągałem)- dużo więcej odgrywa temperatura otoczenia i styl jazdy itp. Jak ktoś ma więcej alternatorów, większy pobór prądu itp. to szybciej zauważy.