Skocz do zawartości

Radosław132

Użytkownik
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Jeśli chodzi o 4 punkt to jak ma ktoś coś taniego do sprzedania śmiało pisać 😉
  2. Witam. Swoją przygode z car audio zacząłem z głośnikami Musway ME6.2C oraz wzmacniaczem Pioneer GM D1004 (dla tych do nie wiedzą wzmacniacz ten jest bardzo mały a swoje wejścia ma tak skonstruowane aby montaż był bardzo prosty i żeby można było podłączyć głośniki przez koskte ISO i fabryczne kable). Pragne dodać jeszcze że nie mam suba z racji braku pieniędzy i chęci do poprowadzenia kabli przez całe auto(szczególnie przeprowadzenie zasilania do środka z akumulatora wydaje mi sie czarną magią). Po kilku godzinach jazdy z tym zestawem stwierdzam że to nie efekt którego sie spodziewałem. Wygłuszenie zacząłem robić w prawych drzwiach, prawa strona nie trzeszczy wszystko jest cacy jednak strona kierowcy była zrobiona lekko mówiąc "na odwal sie", nie wygłuszyłem zewnętrznej blachy czyli tej do którrej trzeba sie dostać przez mechanizm otwierania szyby, nie wygłuszyłem tej pierwszej blachy, przewierciłem nity które trzymały głosnik tak że musieliśmy dystans wkręcić wkrętami w innych miejscach xD, zerwałem plastiki trzymające kable, urwałem kawałek (chyba blachy) który trzymał tapicerke śrubą przez to że obie części były zapieczętowane a na dodatek boczek przy stronie głosnika nie domyka sie do końca, próbowałem wygłuszyć jednak bardzo dużo tam zagięć itp przez co po przostu nie chciało mi sie tego robić. Efekt jest taki że przy głośniejeszej muzyce boczek trzeszczy a na dodatek wyższe tony też nie są niesamowitej jakości możliwe przez to że nie przeprowadzałem do głośników nowych kabli a użyłem starej instalacji ISO jednak wydjae mi sie że głównym problemem jest wzmacniacz i fakt że wszystkie kable czy to radia czy zasilania czy głośnikowe są w upakowane w małym miejscu stąd mam główne pytanie co mam zrobić aby ogólnie poprawić jakość jednak rozłoże to na kilka pytań. 1.Czy fabryczna instalacja to problem czy moge ją spokojnie zostawić . 2.Czego jest wina ogólnie średniej jakości muzyki i jak to zniwelować(pragne wspomniec że przez brak suba hpf oczywiście jest ustawiony ale bass podkręcony tak aby nie wywalało muzyki ale żeby cos tam ten dół grał) 3.Jak wygłuszyć drzwi tak abym nie dostał białej gorączki, czy musze rozkręcać cały mechanizm szyby aby wygłuszyć blache zewnętrzną i jak poradzic sobie z kablami bez plastików tak żeby nie latały (wszelkie tipy mile widziane). 4.Jak najtaniej kupić suba ze wzmacniaczem tak żeby uzupełnił braki ale wszelkie trzęsienia okolicy mile widziane 😉 (gdzie kupić jaki itp) Z góry dziękuje za pomoc i przepraszam doświadczonych zajawkowiczów których bolą oczy od czytania przygody z lewym boczkiem rodem z sąsiadów.
  3. Wszystko już śmiga, faktycznie hpf+wyciszenie niskich tonów na eq pozwoliło na dość głośne granie. przy okacji jak już to pisze dwa pytania mam 1.Gdy w piosence są wysokie częstotliwości i bass, głośnik wysokotonowy lubi sobie pierdnąć czy żeby wyeliminować to pierdzenie potrzebuje dokupić zwrotnice czy to sprawka mojego małego doświadczenia z regulacją w eq? 2. żeby uzyskać ten bass to niezbędny jest sub?
  4. Połączyłem kable kostka w kostke, wierzyłem w te kostki i nie sprawdzałem czy kable idą tak jak powinny. Plan na jutro jest taki, wymienić szybko kabel zasilania dla pewności, zobaczyć jak dokładnie idą kable głośnikowe i najważniejsze czyli obniżyć znacznie niskie tony.Tu chodzi o przyciszenie całokwicie niskich tonów czy tylko pierwszy pasek na eq? Przy okacji jak już to pisze, zauważyłem dziś że dolne klipsy w boczku w drzwiach nie dochodzą przez dystans macie jakieś pomysły jak to szybko i sprawnie załatwić?
  5. Cały zestaw jest podłączony do kostki iso czyli masa, prąd oraz kable głośnikowe (wszystkie głośniki podłączone do wzmacniacza )są podłączone tak jak do radia. Zrobiłem chamski schemat w paincie bo już dość późno żeby zaglądać do samochodu a i tak byś sie nie połapał w tym bałaganie co gdzie. Kabel zasilania podłączyłem pod rezerwe w bezpiecznikach (kabel ma 2x bezpieczniki 10 amp)Poszukam też na radiu(prionner sph-10bt) regulacji hpf. Czy gdybym dołożył 2 kable RCA to bym mógł głosniej słuchać?Na wtyczki RCA były oznaczone jak na zdjęciu więc pomyślałem że nie ma sensu podłączać 2 pary jak głośniki z tyłu mnie kompletnie nie interesują a producent twierdzi że wzmacniacz produkuje 2x90w albo 4x 45w.Lubie słuchać naprawde głośnej muzyki a wcześniej pomysliłem sie, głośność na radiu była zaznaczona jako 70% a w rzeczywistości od tego momentu każde 2% to wiele głosniejszy dźwięk
  6. Otototo chyba masz racje.Na stronie na której zamawiałem głosniki (Musway ME6.2C) napisane było że zestaw ma 4 ohm lecz po ktrótkim researchu okazało sie że 3.Czy możesz mi dokładnie wytłumaczyć jak podłączyć głosniki pod ten wzmacniacz?To moje pierwsze car audio i nie znam sie totalnie na tym jak i na prądzie.
  7. Zamontowałem wzmacniacz pioneer gm-d1004 który automatycznie sie przycisza powyżej 70% głośności.Dla tych którzy nie wiedzą wzmacniacz podpina sie do fabrycznych kabli głośnikowych, fabrycznego zasilania itp przez kostke iso a muzyke wprowadza sie do niego przez RCA. I problemy są dwam, jeden mało istotny a drugi noo dość poważny: 1. Gdy muzyka nie gra, głośniki lekko piszczą i wydają szum. 2. Wzmacniacz gra elegancko do czasu gdy basik nie wejdzie za mocno bądź jak pogłośnie do ok 70% możliwości, po przekroczeniu tego zakresu wzmacniacz gra na ok 10-15% głośności mimo tego że nic nie zmieniałem ani nie przyszło mi żadne powiadomienie w telefonie. Warto wspomnieć iż ustawiłem wzmacniacz na tylko przednie głośniki (2 ch) gdzie producent deklaruje 90W RMS oraz nie ustawiałem żadnego LPF czy HPF. Również przydatną informacją dla was może być to że prąd idzie bezpośrednio od bezpieczników poprzez kabel który zobaczycie na zdjęciach przy tym temacie( zalecili mi tak w sklepie w którym kupiłem radio ponieważ gdy radio było podłączone przez kostke iso, było włączone cały czas nie ważne czy zapłon włączony czy auto zamknięte). Bardzo prawdopodobne jest to że uruchamia sie bezpiecznik wzmacniacza przez ciepło które emituje a to samo ciepło nie ma sie gdzie wydostać a wspomniany wzmacniacz razem z kablami ledwo upchałem za radio. macie jakieś pomysły czym to może być spowodowane?Jak tak to prosze o rozwiązanie tej sytuacji, dla mnie to absurd że producent zrobił wzmacniacz który jest stworzony do umieszcania go za radiem z racji swoich rozmarów oraz niestandardowych wejść i wyjść i nie potrafi poradzić w wspomnianym miejscu.Pozdrawiam
  8. Witam.Mam problem z podłączeniem orginalnej wiązki głośników oraz zasilania z kostki iso do wzmacniacza wspomnianego w tytule.To jaki kolor ma kabel głosnika np przedniego to ogarne jednak nasuwa sie kilka pytań: 1.czy moge zostawić głośniki z tyłu podłączone do radia pioneer sph-10bt a przód do wzmacniacza i czy to będzie wyszstko razem współgrać. 2.jak połączyć/ustawić wzmacniacz tak aby dostarczał on 90w na lewy głośnik oraz prawy, co ważne głosniki które mam czyli musway me6.2c 100w RMS 3ohm nie miały w zestawie zwrotnic tylko filtry więc mój mózg łapie errora i nie wiem czy musze dokupić zrowtnice czy zostawić tak jak są podłaczone(poprostu połączyłem kable wysokotonowych z wooferami do kabla głosnikowego) 3.czy orginalne kable głośnikowe wytrzymają taką moc. Z potrzebnych dla was informacji to wiem że kabel zasilania radia podaje 15 amperów. 4.Co zaznaczyć na wzmacniaczu HPF,LPF czy OFF (nie mam zamiaru wrzucać tam subwoffera tylko wysokotonowy i woofer) Dołączam do posta najważniejsze zdjęcia instrukcji które powinny w zupełności wystarczyć jednak jeśli to nie wystarczy to prosze napisać w odpowiedzi jakich informacji powinienem jeszcze udzelić, podam też link do intrukcji jeśli chcielibyście sami wyszukać czegoś: https://www.instrukcjaobslugipdf.pl/pioneer/gm-d1004/instrukcja?p=5
  9. rozsądnym pomysłem jest wsadzenie wzmacniacze gdzieś blisko radia np w schowku? Opcje sa dwie albo kombinuje z małym wzmacniaczem i wsadzam go gdzieś z przodu żeby nie ciągnąć kabli do bagażnika albo dokładam kase i robie pełne car audio i po pół roku wyciągam suba z wzmacniaczem i może głośnikami do kolejnego auta.
  10. Witam,wpadłem na albo genialny albo najgłupszy pomysł tej dekady, pragne wspomniec iż mimo uczęszczania do technikum informatycznego nie mam zielonego pojęcia czym jest prąd ale od początku.Po zakupie pierwszego auta którym jest golf 6, wymieniłem radio na pioneer sph-bt10 ponieważ orginalne nie miało nawet bluetooth przez co byłem skazany na słuchanie radia, warto wspomnieć że wtedy myślałem o pełnej budowie car audio(głośniki, wzmacniacz subwoofer), niedługo po tym udałem sie do najbliższego sklepu car audio żeby doradzili mi co moge zrobić z trzeszczącymi głośnikami.Zaproponowali mi aby wymienić głosniki na musway me6.2c które przyjmują 100w rms a głośniki podłączyłem pod iso, po wymianie jakość dźwięku faktycznie zmieniła sie jednak przy większej głośności (która była i tak cicha) wszystko trzeszczało co o ile mnie wiedza nie zawozi wskazuje na zbyt małą moc.Radio podaje 50w x4 na 4 ohm(edit:doczytałem że w rms radio podaje 14w xD) więc to połowa tego co głośniki mogą wytrzymać a szczerze średnio widzi mi sie ciągnięcie kabli przez cały samochód i kupno wzmacniacza szczagólnie biorąc pod uwage to że ledwo poradziłem sobie z wymianą głośników a samochód raczej nie zostanie na długo w moich rękach.Więc pomyślałem skoro radio podaje 50w na jeden kabel to może by przeciąć kable z tylnych głośników które i tak są nie potrzebne i złączyć je z kabelkami od przednich.Dajcie znać co o tym sądzicie czy to dobry pomysł jeśli nie to czy w jakiś sposób da rade zwiększyć moc głośników bez konieczności demontowania połowy samochodu aby wsadzić wzmacniacz do bagażnika i z stamtąd poprowadzić kable do głośników, bardzo chętnie posłucham waszych pomysłów jak to wszystko usprawnić. Pozdrawiam
  11. masz jakieś propozycje 2 wzmacniaczy?Zależy mi na tym żeby w przyszłości włożyć subwoofer do kolejnego auta ponieważ aktualnie jeżdże golfem 6 który może nie jest w złym stanie ale też nie jest jak z salonu w najdroższej wersji więc wydaje mi sie że mało kto dopłaci za ten sam samochód tylko dlatego że dobrze gra i basik dudni aż miło a taki subwoofer chętnie przygarne do następnej furki
  12. https://masori.de/en/collections/for-x/products/xw-2412
  13. Mam jeszcze kilka pytań które są pewnie dla was banalne jednak nie dają mi spokoju: 1.Czy kable głosnikowe 2,5mm2 wystarczą 2.Czy ten zestaw kabli zasilających wystarczy żółty kabel zasilający 4GA (ok. 21 mm2), CCA - 5m czarny kabel zasilający 4GA (ok. 21 mm2), CCA - 1m przewód sygnałowy 2xRCA (PRO OFC Level-2) - 5m przewód sterujący "REMOTE" - 5m przewód głośnikowy 2x12GA (ok. 2x3,5 mm2), CCA - 5m oprawka bezpiecznika z bezpiecznikiem AGU 80A konektory oczkowe na przewód 21 mm2 - 2szt. (fabrycznie zamontowane na kablach) konektory widełkowe przewód 21 mm2 - 2szt. 3.Subwoofer ma moc RMS 700w a zasilacz 600w, słyszałem że wzmacniacz powinien mieć jakiś zapas mocy czy taka moc wystarczy i czy będzie wszystko śmigać 4.Domyślam sie jednak wole sie upewnić, żeby podłączyć remote do wzmacniacze musze przeciąć niebieski kabelek w w radiu i połączyć go z 5m kablem z zestawu Z góry dziękuje za cierpliwość do świerzaka i za odpowiedź
  14. A jakaś gotowa skrzynka? Zestaw wydaje sie naprawde fajny ale jestem totalnym nowicjuszem to mój pierwszy zestaw i gubie sie w tym wszystkim a budowa skrzynki, ile ma mieć l itp nie pomoże mi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...