Jump to content

LuckyLuke

Użytkownik
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

LuckyLuke's Achievements

  1. Brawo za czujność, ale sytuacja wygląda odwrotnie, to ktoś zlecił nam wygłuszenie auta. Specjalnie nie pisałem, w jakiej firmie ta realizacja była wykonana, żeby nie być posądzonym o kryptoreklamę na forum 🙄
  2. Dzięki! Na pewno doszło parę kilo ale jest to zupełnie nie odczuwalne w jeździe. Na razie nie będzie nic więcej grzebane w aucie 😄
  3. Tak, żeby zachować szczelność przewody są zaklejone.
  4. Dzisiaj chciałem pokazać, że warto porządnie wygłuszyć auto, kiedy ma się dość hałasu w środku i w końcu chce się posłuchać muzyki jak należy. Jak wiadomo, koreańskie auta to takie trochę "puszki" – hałas z drogi i ogólnie wszystko do środka wchodzi, więc wytłumienie tutaj robi naprawdę wielką różnicę. Co zrobiłem? Najpierw wytłumiłem drzwi przód i tył matami STP, żeby było mniej hałasu z zewnątrz. Do tego podłoga też poszła pod maty STP, bo trochę dudniło. Klapa bagażnika dostała Dynamat Xtreme i gąbkę, maska to STP plus Dynamat Hoodliner, a cały bagażnik wygłuszyłem STP i Dynamatem Dynaliner. Nawet plastiki, które musiałem zdjąć, obkleiłem matami i gąbką. Potem wrzuciłem głośniki Audio System M 165 na przód i MXC 165 na tył – różnica w dźwięku jest mega! Efekt? W środku jest o wiele ciszej, nic nie hałasuje, a muzyka brzmi o niebo lepiej. W takim koreańczyku to naprawdę game changer – polecam każdemu, kto chce mieć ciszę i dobry dźwięk 🙂
  5. Wygląda na to, że CANBUS namieszał po odpaleniu auta. Prawdopodobnie wysyła jakieś błędne sygnały do radia, przez co coś dzieje się z poziomem sygnału audio albo ogranicza głośność. Spróbowałbym najpierw pogrzebać w ustawieniach CANBUS-a w radiu i wybrać właściwy protokół dla Twojego auta. Czasem jest źle ustawiony typ pojazdu i stąd takie cyrki. Druga sprawa – sprawdź, czy producent radia nie ma aktualizacji softu, bo często to poprawia działanie z CANBUS-em. Jeśli problem pojawia się tylko po odpaleniu, możliwe też, że jakieś zakłócenia z alternatora psują sygnał, wtedy filtr zasilania mógłby pomóc. Skoro bez CANBUS-a działa normalnie, można też pomyśleć o podłączeniu na skróty, omijając go całkowicie, np. ciągnąc ACC z bezpiecznika. Daj znać, czy coś pomogło.
  6. Do DnB lepiej sprawdzi się skrzynia otwarta, bo da Ci bardziej dynamiczny i głębszy bas. W Twoim przypadku, przy 20-22 litrach, możesz spróbować zrobić dobrze strojony bass-reflex — kluczowe będzie dobranie odpowiedniej długości i średnicy portu. Jeśli jednak zależy Ci na bardziej kontrolowanym, szybkim basie, zamknięta skrzynia w przedziale 10-14 litrów też da radę, ale będzie miała mniej „mięcha” w dolnych rejestrach. Ważne, żeby GFK było solidnie zrobione i szczelne, bo każda nieszczelność psuje efekt, szczególnie w bass-reflexie. Daj znać, na co się zdecydujesz — ciekawy projekt! 🙂
  7. Nie, tej części już nie wygłuszałem, za dużo rozbierania by było. Jakby się spiąć to można wykleić takie auto w 3 dni myślę.
  8. Dla odmiany chciałem pokazać, że lepsze nagłośnienie to nie tylko domena aut osobowych, z dostawczaka też można wycisnąć całkiem sporo 🙂 Zakres prac obejmował: montaż stacji multimedialnej Alpine ILX-F903D uruchomienie sterowania z kierownicy interfejsem montaż głośników przód Audio Sytem M165 EVO DE montaż skrzyni basowej z głośnikiem Match PP 8W-Q wytłumienie całej kabiny matami i pianką marki STP
×
×
  • Create New...