Skocz do zawartości

amwkdt

Użytkownik
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia amwkdt

  1. Gdy sub gra przez podłokietnik to znikają problemy z tylną półką oraz tapicerką i klapą bagażnika, które wibrują w rytm muzyki, mimo że są wygłuszone. Znika także problem subwoofera grającego z tyłu. Testowałem także różne opcje ustawienia tej skrzyni zamkniętej i tutaj także podłokietnik wypadł najlepiej. Co do otworu bassreflex to przyjrzałem się dzisiaj dokładniej oparciu tylnej kanapy i z tego co widziałem, to jeśli port byłby na tej samej ściance co przetwornik to wcale nie byłby on mocno zasłonięty - od portu do kanapy byłoby dobre kilka centymetrów, a patrząc na skrzynię pod kątem przez dziurę na narty bez problemu byłoby go widać. Mogę przetestować również różne pozycje nowej skrzyni, ale raczej wątpię, że któraś będzie lepsza od podłokietnika, z basserem było zresztą podobnie - jakbym go nie ustawił, czy tyłem czy bokiem, to i tak grał z tyłu. Za jakiś czas jak będę miał chwilę to zrobię tę skrzynię b-r 36l i dam znać jak poszło. Dzięki wielkie jeszcze raz za odpowiedzi.
  2. Tylko w takim wypadku nie mam bladego pojęcia jaki jest sens symulowania obudowy, która najzwyczajniej w świecie nie zmieści mi się w bagażniku, o czym mówiłem chyba 2 albo 3 razy. Poza tym czy WinISD pokazuje w którymś miejscu, że cewka będzie pukać o magnes przy pewnych utworach tak jak w przypadku skrzyni zamkniętej, którą zrobiłem? Owszem, mam wklepany głośnik z tą skrzynią w program i na wykresach nie potrafię dostrzec problemu - nie widzę nigdzie wzmocnienia, które rozhuśtałoby mi membranę do Xmax. I tak, wiem, że lepiej by było kupić inny głośnik, wzmacniacz czy zrobić skrzynię BP, a najlepiej to w ogóle by było jakbym sprzedał sedana i kupił kombi, ale mówię przecież, że te opcje z pewnych względów nie są możliwe. Tym bardziej, że została i tak już zaproponowana obudowa b-r, którą przecież zadeklarowałem się wykonać - musiałbym tylko wiedzieć na której ściance umieścić port by było najlepiej w przypadku takiej konfiguracji tj. skrzyni z membraną grająca przez podłokietnik tylnej kanapy. Z tego co widzę, to chyba nikt tego do końca nie wie, ale nie dziwię się, bo sam szukałem w internecie podobnych przypadków i jeśli ktoś robił taką skrzynię to albo zamkniętą, albo b-r ale port mieścił się razem z membraną w dziurze za podłokietnikiem. Poszukam jeszcze w internecie, ale chyba wygląda na to, że będę pierwszy, więc zrobię proponowaną skrzynię b-r (lub podobną, zbliżoną), a co do portu to zasugeruję się FAQ Nazara i umieszczę go na tej samej ściance co przetwornik - będzie on wtedy grał w tylne oparcie. Jak znajdę czas na zrobienie skrzyni i tego dokonam to dam znać jak poszło. Dzięki za odpowiedzi. Edit Znalazłem chyba opcję mówiącą o wychyle - cone excursion. Jeśli ta właśnie opcja mówi o wychyle to wszystko by się zgadzało. Zasymulowałem 4 skrzynie - moja obecna zamknięta, proponowana b-r, basser b-r i proponowany 4th BP (na którego i tak nie mam miejsca). Problem w skrzyni zamkniętej pojawia się wtedy, gdy w utworze leci ciągła linia basu powiedzmy 40-45Hz plus razem z tym puka jeszcze kick ok. 50Hz. Każde takie puknięcie kicka podczas tej linii basu to puknięcie cewki o magnes. Jeśli popatrzymy na wykres i uwzględnimy słabszą kontrolę głośnika przez wzmacniacz przy większych mocach tak jak ktoś wyżej wspomniał to wszystko się zazębi. Z wykresów można odczytać także, dlaczego w tej sytuacji na skrzyni basser było wszystko w porządku. W proponowanej skrzyni wychyły będą podobne co w basserze, a jeśli zestroiłbym ją na 40Hz (co by mi nawet bardziej odpowiadało patrząc na transfer function magnitude) to wychyły byłyby prawie identyczne co w basserze, więc problem powinien zniknąć Zasymulowałem z ciekawości tą skrzynię 4th BP i z nią mogłoby być podobnie jak w closed, ale i tak bandpassy odpadają ze względów, które ujawniłem wcześniej.
  3. Niestety nie pogodzę tak dużej budy razem z kołem zapasowym w bagażniku, a rezygnować z jednego na rzecz drugiego też bym nie chciał. Poza tym skoro problem powstał po wsadzeniu przetwornika w skrzynie zamkniętą to nie będzie miał on problemu z komorą zamkniętą w skrzyni BP?
  4. Nad zmianą wzmacniacza też myślałem, natomiast na chwilę obecną chciałbym jeszcze wypróbować nieco tańszą alternatywę naprawy sytuacji, tj. skrzynkę 36l 35Hz wyżej zaproponowaną. Skoro ze skrzynią b-r basser nie było problemów to podejrzewam, że z tą też może ich nie być - zawsze warto spróbować. Dalej tylko nie wiem na której ściance skrzynki umieścić port aby to miało ręce i nogi. Podejrzewam, że bez rzeźbienia dziury w półce na port się nie obejdzie, ale jakby port mógłby być skierowany w oparcie tylnej kanapy bez żadnego kombinowania i efekt byłby porównywalny to byłoby super.
  5. Też miałem podobny problem z tym wzmacniaczem, winne okazało się wejście RCA - jeden kanał przestał działać. Możesz sprawdzić to u siebie odpinając najpierw lewy RCA i zostawiając prawy a potem odwrotnie. Jeśli jeden kanał nie będzie grał to masz winowajcę. RCA odłączaj oczywiście na wyłączonym sprzęcie.
  6. Co do BP to podejrzewam, że skoro głośnik do closed się nie nadaje to do 4th BP też się nie nada, a na 6th BP niestety miejsca brak w bagażniku, tym bardziej, że mam tam jeszcze koło zapasowe i nic by nie zostało z niego. Mógłbym jeszcze spróbować z tym b-r, ale musiałbym wiedzieć na której ściance najlepiej umieścić port w takiej konfiguracji. Ewentualnie jak by był mus to mógłbym wyciąć otwór w tylnej półce, ale wiadomo, najlepiej jakby się obyło bez tego. Zwykła, tradycyjna skrzynia, która grałaby w bagażniku w stronę klapy odpada totalnie. Nie dość, że wyraźnie słychać, że bas dochodzi z tyłu (w radiu można odwrócić fazę o 180 stopni, ale to nie pomaga), to jeszcze tylna półka i klapa bagażnika mimo wygłuszenia zauważalnie hałasują i nie ma przyjemności z muzyki. Skrzynia ze skierowaną membraną w podłokietnik tylnej kanapy rozwiązała te problemy, tyle że pojawił się właśnie kolejny - opisany w pierwszym poście. Nie rozumiem za bardzo pytania, czy chodzi o to w jaki sposób ustawiłem gain? Kenwood KMM-BT306 ma 2.5V. KMM-BT305 miał 4V (3,5V). Co do wzmaka to nie wiem, w manualu nie udało mi się doszukać, ale mogę powiedzieć tyle, że nie ma żadnej różnicy w jakości i głośności gry suba, gdy wysteruję wzmacniacz tak by na 25/35 na radiu sub grał na maxa od wysterowania wzmacniacza tak, by na 35/35 grał na maxa. Nie poszukuję niskiego zejścia suba, częstotliwości poniżej 35-40Hz w ogóle mnie nie interesują, a w radiu i wzmaku wszystkie dopalacze typu bassboosty, podbicia itd. mam powyłączane. Jeśli chodzi o skrzynię b-r to najbardziej by mi zależało, aby była zestrojona tak, żeby maksimum lokalne wykresu zależności natężenia od częstotliwości było przy około 45-50Hz, czyli mniej więcej tak jak w proponowanej skrzyni. No może troszkę bardziej w prawo. Czy w takim wypadku w skrzyni b-r membrana nie powinna latać jeszcze bardziej? W skrzyni basser w żadnym utworze membrana nie osiągała Xmax, dochodziło może do 3/4 Xmax. Raczej nie, jak dla mnie byłaby to już za duża rzeźba, nie wiem czy bym to dobrze zrobił. Niby dałoby radę tam napchać jeszcze więcej pianki kauczukowej niż jest w taki sposób, by półkę aż prężyło, lecz przeszkodą jest tylna roleta przeciwsłoneczna w niej zamontowana. Próbowałem już wszystkiego - wszystko na 0/off, odwracanie fazy, regulacja odległości suba od ucha w radiu itd. Co bym nie zrobił, co bym nie ustawił w tym radiu to sub gra w bagażniku i koniec.
  7. Wzmacniacz Impulse SD500, sygnał z radia Kenwood KMM-BT306 (przez RCA). Tutaj bardziej postawiłbym na brak wniosków. Teraz widzę, że w poprzednim poście źle podałem - WinISD pokazał mi ok. 21l przy qtc 0,707, ale tak jak mówiłem - skrzynia z taką pojemnością musiałaby być już tak mała, że magnes dotykałby ścianek z tyłu. Przy 28l qtc wynosi ok. 0.641, a to dalej dość płaskie odwzorowanie pasma, stąd moje zdziwienie. Odpowiednią skrzynię b-r mógłbym zrobić, nie ma najmniejszego problemu, tylko że gdzie w takim wypadku umieścić port? Dziura na podłokietnik w tylnej kanapie jest takich rozmiarów, że na styk mieści się tam głośnik, portu w tej dziurze już nie zmieszczę. Opcji widzę kilka - umieścić port na tej samej ścianie skrzyni co przetwornik i wyciąć trochę grodzi bagażnika obok, aby port grał w oparcie tylnej kanapy za pasażerem a nie w blachę. Można by było jeszcze port umieścić na którejś ściance tak, aby grał do bagażnika, ale która z tych opcji będzie najlepsza?
  8. Skrzynia b-r, która była w bagażniku mojego samochodu (sedan) była dość słabo słyszalna oraz wyraźnie było słychać, że bass dochodzi z tyłu a nie z przodu, ponadto nic nie dało się zrobić z klapą bagażnika oraz tylną półką (bardzo głośno wibrowały mimo wygłuszenia). Postanowiłem więc z płyt MDF 18mm wystrugać nową, zamknięta skrzynię, a przetwornik umieścić na pochyłej ściance tak, aby grał on prosto do kabiny poprzez podłokietnik w tylnej kanapie. Teoretycznie skrzynia zamknięta lepiej powinna znosić moc i tutaj pojawia się problem, bo tak nie jest w tym przypadku - musiałem dość mocno zmniejszyć gain. Wygląda to teraz tak, że w niektórych utworach na około 60-70% mocy ustawionej pod skrzynię b-r membrana osiąga i nawet próbuje przekroczyć Xmax, co skutkuje charakterystycznym pukaniem cewki o magnes. Jeśli wysteruję wzmacniacz tak, aby przy danych utworach tego pukania nie było, to bas przy reszcie utworów będzie słabo słyszalny. W poprzedniej skrzyni (b-r) taka sytuacja nie miała miejsca, membrana w żadnych utworach nie osiągała Xmax. W manualu były propozycje obudów zamkniętych od 15l do 27l, WinISD natomiast wyliczył ok. 24l. Ja zrobiłem obudowę ok. 28l brutto (ok. 23,5l netto), mniejszej już się po prostu nie dało - magnes musiałby dotykać ścianek z tyłu, a i tak jest blisko. Poniżej załączam grafikę pokazującą jak skrzynia wygląda w przekroju: (szerokość skrzyni wewnątrz 365mm) Kombinowałem również z wygłuszaniem skrzyni watoliną. Testowałem 3 opcje - brak wygłuszenia, wygłuszenie samych ścianek, mocne wygłuszenie tak, aby miejsca w środku zostało na sam przetwornik. Według mnie nie ma żadnej różnicy, a problem występuje dalej z taką samą siłą. Moje pytanie - czy da się jeszcze w jakiś sposób uratować sytuację, czy po prostu skrzynia jest wadliwa i nic nie da się zrobić? Z góry dzięki za odpowiedzi. Głośnik: Rainbow Amboss 12" Manual - https://www.yumpu.com/en/document/view/5349346/12-amboss-part-no-231393-car-audio-rainbow Poprzednia skrzynia (b-r): Basser B1250 szczelinowa 50l
  9. Tylna półka + sub faktycznie psuje jakość dźwięku według faq Nazara, możesz tam przeczytać jak dokładnie. Najlepiej więc albo tylna półka, albo sub. A co do litrażu głośników, to skoro masz propozycję, że ktoś Ci może dobrać głośnik pod komorę, to możesz w imię nauki kupić jedną używkę z allegro za jakieś 30zł, wyjąć przetwornik z komory, nalać wody do pełna w taki sposób, by się prawie że wylewało, następnie wodę przelać do jakiegoś naczynia miarowego i będziesz wiedział ile litrów ma komora.
  10. Ten wzmacniacz ma 210W RMS w mostku, więc można podpiąć każdy subwoofer o mocy najlepiej nieco mniejszej, chociaż najwięcej na rynku pewnie będzie subów 200W RMS. Jako, że wzmacniacz jest czterokanałowy to chyba można by było podpiąć drugi taki sam sub w mostku, ale tego nie jestem akurat pewien, poczekaj aż ktoś potwierdzi albo zaprzeczy. Nie jestem właśnie pewien czy te suby byłyby w takim wypadku ze sobą zgrane.
  11. Z tego co patrzę to nie widzę nigdzie na necie dystansów pod 16cm dla tego auta. Chyba, że za słabo szukam. Jeśli faktycznie nie ma to cena może być taka duża, ze względu na wykonanie na zamówienie.
  12. Może faktycznie w radiu ustawione na Rear zamiast na Sub. Ogólnie też xmax tego głośnika to 7.7mm to też rewelacji nie należy się spodziewać. No i wzmak lepszy zrobiłby różnicę na pewno.
  13. Niee, wzmacniacz uruchamia się tylko wtedy jak będzie miał podane 12V z remote. Bez remote nie uruchomi się nawet wtedy, gdy będzie podpięty + i - do wzmacniacza. A uruchomiony będzie cały czas bez przerwy, jeśli jako remote użyjesz + z akumulatora, czyli po prostu jak zmostkujesz + wzmacniacza z remote (nie poleca się tak robić).
  14. Jak plus miernika przyłożyłeś do remote a minus miernika do minusa i pokazuje 0 to wzmacniacz w ogóle nie ma prawa działać. Skąd wzięłeś sygnał remote?
  15. amwkdt

    Bmw e39 Sedan

    sQr ja załatałem tę dziurę blachą tak jak jeden z użytkowników tego forum, poszukaj w tym dziale zrobionych E39 to znajdziesz. Do tej metody wystarczy blacha, jakiś marker, szlifierka co by tą blachę ciąć, imadło oraz młotek (do wyginania tych mocowań).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...