Skocz do zawartości

soundvibez

Użytkownik
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Lublin

Ostatnie wizyty

136 wyświetleń profilu
  1. Tak podejrzewałem, ale wolałem się upewnić, dziękuję bardzo ;)
  2. Przestudiowałem cały wątek, ale chyba nie przewinęła się odpowiedź, albo ja ją przeoczyłem. Pomierzyłem i ustawiłem sobie Level na przód i gra to fajnie. Mam pytanie, mam zamiar podłączyć suba na mostku i teraz tak, czy zwyczajnie w ten kalkulator wpisać sobie moc jaką miałbym mieć w mostku i wtedy mierzyć normalnie miernikiem tak jak do pojedynczego kanału? Czy jest już jakaś inna metodologia? Powiedzmy, że wzmacniacz ma 4x60W na kanał przy 4Ohm (więc dla przodu wyliczyłem sobie, że potrzebuję ustawić 15,49V aby tyle uzyskać przy maks głośności) Na stronie producenta jest info, że mostek to 2x200W, aczkolwiek ja przyjąłbym jednak coś pomiędzy 120-150W, dla 120W ynik napięcia to ok 22V czyli do takiego wyniku powinienem się zbliżyć przy pomiarach? Wzmacniacz to TEC TA 604( nie ma pomiaru na AMP-Performance niestety.
  3. Okej, w sumie, tutaj miałbym blisko więc mógłbym sobie to podłączyć, sprawdzić i zdecydować.
  4. Przepraszam, obiecuję poprawę... Chciałem zedytować post, ale nie działa mi opcja edycji, TJ pojawia mi się puste białe pole.
  5. Rozumiem, a coś takiego? https://www.clarion.com/pl/pl/products/2008/audio/subwoofer/SW2512B/pl-pl-product-pf_1172390401483.html znalazłem chyba w fajnej cenie w mojej okolicy, nie wiem czy warto po to jechać za 300zł?
  6. Jeszcze druga sprawa do tego tematu, prawdopodobnie dołożę sobie jakąś skrzynkę basową do bagażnika, nic wielkiego, max 200W RMS( i tak trochę na wyrost pod ten wzmacniacz w mostku. Wiem, że najlepiej było by ogarnąć drugi konwerter RCA i przepuścić przez niego sygnał z głośników tylnych, tak żeby z poziomu radia móc sterować tez subem za pomocą Fadera. Ewentualnie zastosować konwerter z wyjściem 4x rca. Ale czy mógłbym np, zastosować przy samym wzmacniaczu, taki rozgałęźnik sygnału RCA Y, wiem, że to druciarstwo itp, ale tak było by mi najprościej. Jak to się wtedy ma do pomiarów napięć RCA i ustawiania poziomu konwertera? Podejrzewam, że najlepiej było by wtedy mierzyć to już tych rozdzielonych kablach, ile fizycznie dochodzi do wzmacniacza prawda? Wtedy poziom suba mógłbym tylko w jakichś granicach regulować pokrętłem Level na wzmacniaczu. Co do samego suba, dziś podłączyłem sobie od kuzyna coś takiego (szrot, ale był pod ręką: https://www.audiosklep.pl/magnat-edition-b-30-p2108), przyznam, ze coś tam dopełniał ale słabo go było słychać względem przodu, u kuzyna w Clio gra fajnie, u mnie niestety sedan i czuć różnicę. Przyglądałem się czemuś takiemu (skrzynia z bass reflexem da chyba bardziej miękki, ale i mniej dynamiczny bas prawda? Tutaj można ją zawsze "zamknąć") 1. https://centrumaudio.pl/subwoofery-samochodowe/1848-alpine-sbe-1044br.html 2. https://centrumaudio.pl/subwoofery-samochodowe/1764-alpine-sbe-1244br.html - bardziej skłaniam się ku temu.
  7. No niestety oscyloskopu nie mam, a w sumie przy takich głośnościach na ucho ciężko coś wyłapać bo jest na prawdę głośno w aucie :O Co do przesterów z radia, to jest śmieszna sprawa, mam ustawiony Fader na radiu full na przód, jak dam choć trochę na tył to strasznie pogarsza to odbiór (psuje scenę, sam nie wiem), jak była założona seria to mi to nie przeszkadzało i grało 50=50, mimo, że teraz też tylko przód jest puszczony przez wzmacniacz to i tak dołożenie coś na tył powoduje, ze wszystko się rozjeżdza. No i tutaj ciekawostka, pomiary robiłem na odłączonych głośnikach z przodu, fader 100% przód to i tak przy większych głośnościach było minimalnie słychać, że coś tam gra z tyłu i stąd mniej więcej wiem, ze radio daje przesterowany dźwięk powyżej 25/30, bo właśnie próbując zmierzyć przy maks głośności, lub powyżej tych 25, tył mimo, że na prawdę grał mega mega cichutko to tylko charczał.
  8. Więc tak, pobawiłem się trochę pokrętłami, udało mi się ustawić wyjścia na konwerterze na ~ 4.1V na oba kanały, przy głośności na radiu 25. Powyżej tej głośności pojawiają się zniekształcenia, więc przyjąłem to sobie jako maks na jakim będę słuchał. Ustawiłem sobie level na wzmacniaczu trochę poniżej 8V. Przy tym ustawieniu grało to ok, ale jakoś nie do końca tak jak bym chciał. Stosując się do poradnika o ustawianiu gainu, wyliczyłem sobie, że muszę uzyskać ok 15,45V na wyjściu ze wzmacniacza (do głośnika) liczyłem podając deklarowaną moc wzmacniacza, czyli 60W na kanał. Przy tym ustawieniu, Level które miałem, wzmacniacz wypluwał ledwo 8V, więc kręciłem gainem, do wyniku ~14,9-15V i różnica jest odczuwalna, zniekształceń nie uświadczyłem, a głośność i ogólnie bas się poprawił, więc na tą chwilę chyba tak to zostawię, jeśli ktoś ma jakieś sugestie to są mile widziane.
  9. Witam, więc wróciłem po dłuższej przerwie, dotarł do mnie drugi wzmacniacz, tym razem sprawny, model to TEC TA 604. Podłączyłem wszystko, niestety skorzystanie z wejsć hi-level input odpada, dzieją się jakieś dziwne rzeczy z masą, na tą chwilę(wejście hi-input poza kanałami L-L+ R-R+ ma też pin GND, bez GND są zakłócenia, podłączając GND gdzieś do karoserii, są jeszcze większe, to masy radia jeszcze nie próbowałem, zabrakło mi przewodu). Skorzystałem więc z konwertera HI level- RCA, początkowo miałem problemy z przesterowaniem dźwięku nawet na najniższych głośnościach, jednak wtedy przypomniałem sobie o forum i linku do ustawiania gain/level. Niestety na razie zrobiłem to bez miernika bo mój się zepsuł, jutro sobie pożyczę. Wzmacniacz ma pokrętło Level 8V-0.8V, na konwerterze ustawiłem najmniejszy poziom jaki to możliwy, tak aby tylko coś grało (muszę dokładnie zmierzyć oba kanały, bo niestety na słuch idealnie L=R tego nie ustawię). Level na wzmacniaczu, w takim wypadku ustawiłem na razie maksymalnie w prawo, czyli na te 0.8V, na razie gra w porządku do głośności moim zdaniem bezpiecznej (17-19 w skali do 30 na radiu) więcej nie podgłaszałem, ze względu na to, że nie jest to jeszcze idealnie ustawione i zmierzone. Oczywiście na tą chwilę ,mam wszelkie loudnesy, bas/treble na radiu wyzerowane. Przez ten tydzień miałem te Morele podłączone pod radio i grały, chyba przyjemniej niż pod tym wzmacniaczem, jednak fakt, że tam miałem podkręcony bas/treble, no i grały fajnie tylko do pewnej głośności(poźniej radio wysiadało). Jak najlepiej w takim razie ustawić napięcia na wyjściu tego konwertera? (czy tak jak było wcześniej mówione na 2V?) a poźniej według kalkulatora liczyć moc na wyjściu wzmacniacza i mierzyć?
  10. Trochę się zastanawiałem o co chodzi, że oba upalone, ale jakoś musiałem sprawdzić czy działa... Jutro odsyłam, i dostaje pieniążki z powrotem, są jednak uczciwi ludzie na tym świecie. W takim razie szukam dalej wzmacniacza, tym razem nowego Upewnię się jeszcze, czy przypadkiem nie popełniam gdzieś błędu podczas montażu: Więc tak plus idzie prosto z akumulatora, na przewodzie jest bezpiecznik 40A Masa jest na krótkim przewodzie na śrubie do karoserii. Podłączam BAT/REMote/GND do wzmacniacza i podpinam klemę do akumulatora. Czy robię coś źle? Jeśli tak proszę o sprostowanie. Oczywiście przewód Remote jest podłączony do konwertera sygnału z radia. Przejrzałem trochę wzmacniaczy, chyba najbardziej odpowiadałby mi model: Phoenix Gold Z300.4, z racji tego, że nie muszę tam dawać jeszcze tego konwertera Hi-Low RCA, moc myślę, ze do moich potrzeb będzie optymalna. Oglądałem jeszcze Crunch GPX-1000.4(ale tutaj trzeba dać konwerter sygnału, znów ma zapas mocy), i MAC AUDIO APM 4.0. Jednak z tych trzech wybiorę chyba Phoenix Gold, szukam wzmacniacza 4-kanałowego, ponieważ niewykluczone, że w przyszłości jednak najdzie mnie na malutkiego subika do bagażnika, czy zabudowy w nadkole.
  11. Edit Dziś cały dzień walczyłem z montażem zestawu. No i generalnie wszystko założyłem, pociągnąłem kable do wzmacniacza itp no i niestety spotkała mnie przykra niespodzianka... Podłączyłem wszystko, więc podpinam kleme do akumulatora, usłyszałem strzał, jak dobiegłem do bagażnika to ze wzmacniacza wydobywał się dym... Szybko odlaczyłem kleme oczywiście. Jak się okazało, żaden z bezpieczników na wzmacniaczu się nie spalił (były 2X20A), ten bezpiecznik na kablu przy akumulatorze też nie ruszony. Co ciekawe gdy dotarł to mnie wzmacniacz, to miał oba te bezpieczniki 20A popalone. Nie pomyliłem plusa z masą, nie były też podłączone głośniki, chciałem sprawdzić sam wzmacniacz czy działa. Co się mogło stać? Oczywiście to był sprzęt używany, ale sprzedająca zapewniała że wzmacniacz jest sprawny... Masa była dokręcona śruba w bagażniku, w miejscu gdzie była fabrycznie masa czegoś innego, śruba do gołej blachy, więc przewodnictwo też było. Ma ktoś jakieś pomysły?
  12. Dzięki, miejsca tam jest aż nadto ;) Co do ciągnięcia przewodów itp, to sam sobie odpowiedziałem dziś rozbierając część kokpitu, do wszystkiego dam nowe kable, tak będzie najpewniej i wbrew pozorom najszybciej, bo kable z radia wychodzą i rozdzielają się w niewiadomym miejscu
  13. Serdeczne dzięki za rady. Prawdę mówiąc to czekam tylko na wzmacniacz (mam nadzieję, że faktycznie okaże się sprawny jak zapewniał sprzedający). Jutro jadę po okablowanie i konwerter Hi-LOW. Jutro też zacznę demontować sobie boczki, na razie stronę pasażera, obczaję co i jak, którędy idą kable, jak poprowadzić nowe itp. Być może zacznę już powoli kleić maty i pianki. Co do kabli, to oczywiście zasilanie wzmacniacza, bezpiecznik, kabel masowy i cała reszta będzie nowe. Przewody do zwrotnic z zestawu i wooferów również. Tweetery myślałem podłączyć pod seryjne kable, ale zobaczę jeszcze jaką grubość mają te fabryczne( chyba, że lepiej użyć tych z zestawu Morela, to będziemy drzeć deskę ) Jeszcze jedna sprawa, jako, że Alpine ma zasilać sam przód i pewnie już tak zostanie na dłuższą chwilę, to zamierzałem ulokować go pod fotelem pasażera, jest tam na prawdę sporo miejsca (w miejsce gdzie seryjnie był montowany wzmacniacz JBL, czyli za/pod schowkiem, chyba nie wejdzie). Wtedy nie musiałbym ciągnąć zbędnych metrów kabli. Czy dobrze planuje? Czy jednak wzmacniacz wywalić do bagażnika? EDIT: Jeszcze kwestia montażu zwrotnic z zestawu Morela, chyba najlepszym miejscem na nie będą drzwi, tzn przymocowanie ich w którymś miejscu do blachy(po wygłuszeniu) po prostu?
  14. grzeczny_52, w którym miejscu mierzyć żeby uzyskać te 2V? Czy jest to w podlinkowanym przez Ciebie poradniku? Odpisuje chaotyczne, bo jestem w pracy.
  15. Konwerter znalazłem z Hollywood, ma pokrętła do regulacji dla każdego kanałuL/R + przewód remote do sterowania włączaniem wzmacniacza. Dziękuję za konkretne odpowiedzi. Co do zniekształceń to myślę, że nie będę nawet chciał odkręcać tego na maks, ale na pewno się będę bawił, żeby te Morele miały co robić, a nie grały bo grały
×
×
  • Dodaj nową pozycję...