Skocz do zawartości

sobek4

Użytkownik
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sobek4

  • Urodziny 06.10.1980

Kontakt

  • GG
    4628934

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Piła
  • Zainteresowania
    Krótkofalarstwo.
  1. Witam , czy jest na forum ktoś kto wymieniał w focusie alternator na mocniejszy ? U mnie w aucie na tę chwile jest alternator 90 A ( sprawdzałem wg VIN ) Wiem że jest altek Denso 150 amper z focusa mk 2 , i pytanie czy można go podmienić , lub czy ktoś go podmieniał. Drażni mnie to że nie mogę głośniej słuchać bo brakuje prądu.
  2. Co do multimetra to mam fluke 177. Zapalniczka była poglądowa i dla tego właśnie zrobiłem pomiary i takie anomalie wyszły.
  3. A jest na to jakiś sposób? Bo trochę szkoda uwalić wzmacniacz.
  4. Więc przed chwilką wróciłem z garażu . Auto wyłączone akumulator - 12,24 v zaciski wzmacniacza - 12,24 v Auto uruchomione akumulator - 14 .60 v zaciski wzmacniacza 14, 60 v ( oczywiście wahania na podobnym poziomie co na akumulatorze ) Podczas mocnego grania napięcie na akumulatorze zmienne od 14, 30 v do czasami 15 v ( raz spadło do 13,78 v) To samo na zaciskach wzmacniacza , mniej więcej się pokrywa. Czyli przewody odpadają. Jutro podskoczę do intercarsu i kupie regulator bo z tego co wyczytałem na forum forda to potrafi własnie takie figle płatać. Gdy dziś zawoziłem syna do szkoły napięcie podczas grania , nawet mocnego wynosiło sztywno 14,6 v. Ot takie spostrzeżenia
  5. Głośnik spięty jest w 1 Ohm . Przewody zakupione w spec kablu i jestem pewien że jest to miedz. Masę mam z karoserii ( wkręcona śruba w otwór w miejscu na apteczkę ) i ma nie więcej jak 1,5 metra długości , jest z tego samego przewodu co plusowy z akumulatora. Dziś jeszcze raz pomierzę wartości na zaciskach we wzmacniaczu i na klemach w akumulatorze. Bardziej bym stawiał na regulator napięcia w alternatorze. Wczoraj montowaliśmy taki sam zestaw u kolegi w focusie , używaliśmy te same przewody i u niego nie ma takich skoków napięcie które dochodzą jak u mnie prawie do 16 v. Przewody plus i minus zasilające instalacje w aucie są dosyć cienkie , może to jest przyczyną . W poprzednim aucie nie miałem takich cyrków ze skaczącym napięciem. Dziś przed pracą pomierzę tak jak radzi grzeczny_52 i zobaczę co w trawie piszczy. Najbardziej mnie nurtuje że napięcie w piku dochodzi do prawie 16 v
  6. Witam. Kilka dni temu z ciekawości podłączyłem do gniazda zapalniczki miernik napięcia w aucie aby sprawdzić jaki jest spadek podczas mocniejszego grania. Okazało się że po uruchomieniu silnika napięcie wynosi 14,4 V . Po załączeniu klimy i świateł napięcie spadło do 14,3 Ok włączyłem radio i podkręciłem volume , napięcie spadło ledwo do 14,2 v Podkręciłem jeszcze bardziej i nagle napięcie spadło do 13.6 v i podskoczyło aż do 15,6 v by po chwili było 14,3 v , przy bardzo mocnym uderzeniu basu spada do około 13,6 v by przez ułamek sekundy podniosło się do wartości powyżej 15 v. Przewody zasilające wzmacniacz mam 20 mm2 , subwoofer to pride junior 12 pro , wzmacniacz kicx AD 1,400. Auto to focus mk 1 kombi 1,8 tdci. A cha napięcie na zaciskach wzmacniacza spada do około 12, 5 v gdzie na akumulatorze w tym samym momencie jest około 13,8 v. Kolejna ciekawostka to że światła dość mocno przygasają. Akumulator praktycznie nowy i 2 razy podczas mocnego grania zapaliła mi się kontrolka ładowania. Przy w miarę normalnym graniu , napięcie jest równe i wynosi między 14,2 a 14,3 v. Czy takie chwilowe wysokie napięcie może uszkodzić wzmacniacz?
  7. MarcinD wielkie dzięki. Już wiem co i jak zrobić.
  8. Jak ja mam przeczytać np 17 stron zanim coś znajdę to strata czasu jest . Nie można zrobić tematu o konkretnym tytule , żeby wpisując w wyszukiwarkę chłodzenie wzmacniacza wyskoczyło to czego się szuka? Jaki jest sens kopania kilkunastu stron aby w temacie np o tytule instalacja w moim audi przeczytać że zamontowałem wiatrak coolmaster który daje radę. Używam wyszukiwarki ale nie ma tematu spełniającego moje kryterium wyszukiwania i w tym problem.
  9. 24 strony do przejrzenia , sorry ale tyle czasu nie posiadam. Jest to temat ważny , więc może warto zrobić jakiś ogólny co by nie trzeba było szukać. Po to jest forum żeby pytać. Po wpisaniu chłodzenie wzmacniacza wyników zero. A po wejściu w nasze instalacje nigdzie w tytule nie ma nic o chłodzeniu. Są tematy ale trzeba mieć sporo czasu aby przejrzeć wszystkie po kolei , i może się trafi na to czego się chce.
  10. Cześć , od kilku dni jest bardzo gorąco. Temperatura w aucie do chodzi do kosmicznych wartości , w bagażniku też. i tu nasuwa się pytanie, jak efektywnie obniżyć temperaturę wzmacniacza? Dziś po pracy wszedłem do auta i można było się ugotować. Zajrzałem do bagażnika , dotknąłem wzmacniacz ( wyłączony ) i tragedia . Gorący jak nie wiem co. Mam focusa combi i bagażnik dzieli roleta która nagrzewa się od słońca , co powoduje że w bagażniku jest jak w piekarniku. Myślałem nad jakimś wentylatorem który obniżył by trochę temperaturę. ma ktoś jakiś patent na ten problem?
  11. Aplikacja JBL tools taki wynik podała , i nią się sugerowałem. Oczywiście wpisałem 4 ohm.
  12. A więc wzmacniacz ustawiony wg poradnika. Ustawiłem 37 v czyli coś koło 350 rms.
  13. Peiyng py 1k76d. Mocy trochę ma. Generalnie wzmacniacz jest stary , ale grał kilka godzin a resztę czasu przeleżał w szafie. Wygląda jak nowy.
  14. Czyli podepnę go tak jak był. Grałem około 5 minut umiarkowanie głośno. Dodam że auto stało w słońcu i w środku było gorąco. Być może to było przyczyną upalenia mosfetów. Gain we wzmacniaczu mam ustawimy na trochę więcej jak połowa bo szkoda żeby ten pride wypluł membranę.
  15. Czyli tak jak mam spięte teraz to źle , i mam go spiąć jak było na początku . Wracałem z pracy , zrobiłem trochę głośniej po kilku minutach grania wzmacniacz się wyłączył . Okazało się że spaliło bezpiecznik.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...