Skocz do zawartości

Granturismo

Użytkownik
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Granturismo

  • Urodziny 24.04.1972

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Czaniec

Osiągnięcia Granturismo

  1. Oj, jest sens! Miałem podobne dylematy Początkowo w swoim Vivaro słuchałem fabrycznego radia na fabrycznych głośnikach. Potem kupiłem dobre radio i założyłem dobre głośniki. Następnie zainstalowałem wzmacniacz i dokupiłem suba. Wtedy to zrozumiałem, że auto trzeba wygłuszyć I to nie tylko drzwi, ale całą budę. Następnym krokiem była wymiana wzmacniacza na integrę DSP, która zresztą uszkodziła moje przednie głośniki Do tej pory wydałem już 9000zł, a w planach są Braxy Matrixy i większy sub Dla usprawiedliwienia dodam, że z każdą wydana złotówką idzie poprawa dźwięku. Dlatego zdecydowanie jest sens inwestować w rozwój CA w busie.
  2. No ładnie napisane tyle, że to nie przybliża mnie do odpowiedzi, jakie rozwiązanie powinienem obrać. Wiesz, Andrzej (dla mnie pan Andrzej, bo w takich jesteśmy relacjach) ma niewątpliwie ogromną wiedzę i doświadczenia. Ma też swój biznes, którego pilnuje. Umawia się z klientami, odbiera reklamacje, sprzedaje i przygotowuje paczki na wysyłkę, stroi sprzęt, czy wreszcie obsługuje klientów w swoim sklepie. To wszystko zajmuje mu sporo czasu. Nie jest to mój kolega, z którym mogę się spotkać po godzinach i który poświęci mi kilka godzin na wprowadzenie w temat CA i omówienie koncepcji rozbudowy systemu audio w moim aucie. Nie mogę mu zająć godziny czy dwóch ot, tak. Doskonale więc go rozumiem, gdy po którymś już moim telefonie czuję zniecierpliwienie w jego głosie. Widzisz, gdyby gość miał czas pochylić się nad moim problemem to pewnie nie musiałbym sprzedawać dopiero co zmontowanego sprzętu i szukać innych rozwiązań. Teraz okazuje się, że można było wcześniej zadać kilka pytań, a zaoszczędziłbym sporo czasu i pieniędzy.
  3. No wiem, że się zna! I to bardzo dobrze. Rzecz w tym, że on też ma swoją robotę i zazwyczaj nie ma czasu na rozwiązywanie czyiś dylematów. Nawet gdy do niego dzwonię z jakimś pytaniem to często nie może mi odpowiedzieć z uwagi na brak czasu. To nie jest mój kolega, z którym mogę umówić się na piwo. Ot typowe relacje sprzedawca-klient. Dlatego wolę tutaj podpytać, bo na jednym fachowcu, choćby nawet najlepszym, świat się nie kończy. A dobrze wiedzieć jakie są możliwości i drogi rozwoju. Czasem ktoś inny też też może coś zasugerować, podpowiedzieć. Wszak to miejsce służy dyskusji i wymianie pomysłów.
  4. Zamysł nie ogranicza się do zmiany samego wzmacniacza, a do dodania procesora DSP. W tej chwili mam wzmacniacz czterokanałowy, a w samochodzie jest pięć głośników. Tak więc nawet gdybym dodał do niego procesor dźwięku to i tak nie obsłuży wszystkich głośników. Rozwiązaniem mogłoby być kupno drugiego wzmacniacza (do suba) i dodatkowo procesora dźwięku, lub 6-8 kanałowego wzmacniacza ze zintegrowanym procesorem dźwięku. Takie 2w1, który obsłuży wszystko. Montażem i strojeniem zajmie się osoba, która zawodowo zajmuje się CA (Andrzej z Carado). Na tym etapie chciałbym tylko przyjąć jakiś koncept rozwoju mojego CA. Czy jeden wzmacniacz ze zintegrowanym procesorem rozwiąże sprawę, czy lepiej zainwestować w drugi wzmacniacz analogowy i do tego procesor? Chodzi o to, żeby w przyszłości nie żałować, że będąc na tym etapie, na jakim jestem obecnie, zrobiłem coś źle. Dlatego pytam mądrzejszych od siebie
  5. Po trzech tygodniach grania dochodzę do wniosku, że jednak nie tędy droga. Owszem, wzmacniacz napędza głośniki dość poprawnie. Czasówki ustawione tak, że na niektórych utworach tworzy się nawet scena na przedniej szybie. Jest głośno i ogólnie sporo łomotu. Trudno jednak doszukać się w tym wszystkim precyzji i analityczności. Czy wzmacniacz z wbudowanym procesorem DSP ma potencjał, by to zmienić? Jeśli tak, to który? Helix P SIX DSP MK2 (6x120W), czy Helix V EIGHT DSP (8x75W). Czy te 6 kanałów P-sixa nie będzie za mało? Gdyby w przyszłości trzeba było coś jeszcze podpiąć (telefon, nawigację, czujniki cofania, itp)? Z drugiej strony czy te 75W V-eighta na kanał w przyszłości nie okaże się za mało? A może jeszcze jakiś inny model? Wybaczcie za infantylność pytań, ale szczerze potrzebuję jakiejś konstruktywnej rady
  6. Zanim odbiorę nowego Citroena to mam do zrobienia jeszcze ponad 25 tysięcy km po Europie obecnym busem, więc wolałbym teraz zmienić przynajmniej przednie głośniki. One i tak zostaną przeniesione do nowego samochodu w przeciwieństwie do subów, bo te na pewno zamienię na coś lepszego. Tak więc pytanie nadal w mocy
  7. Temat jest rozwojowy. Na razie mam wzmacniacz JL Audio Slash 450/4v2 i do wyboru dwa suby: u-Dimension ProX-208 i JL Audio 10W0-4. Na razie gra mi to w Oplu Vivaro. Za kilka miesięcy odbieram jednak nowego Citroena Spacetourera i tam docelowo planuję zrobić jakąś fajną instalację. Wtedy też kupię jakiegoś sensownego 10" suba i zabuduję go gdzieś w środku. Teraz jednak korzystam z półśrodków w postaci małych subików,które mieszczą się w całości pod siedzeniami w busie. A co do zwrotnicy to w każdym z tych zestawów jest zwrotnica na wyposażeniu.
  8. Szukam alternatywy dla mojego obecnego zestawu odseparowanego DLS Ultimate UP6i. Kilka dni temu miałem okazję słuchać zestawu opartego na głośnikach u-Dimension ProX Comp 6 i doszedłem do wniosku, że te moje DLS-y to przy nich grają dość przeciętnie. U-Dimy ujęły mnie dynamiką i lepszą "górą". Ponadto były bardziej szczegółowe i ogólnie przyjemniejsze w odsłuchu. Inny zestaw, którego słuchałem (choć tylko w sklepie) to Dynaudio Esotec 242. W sklepie wiadomo - środowisko odsłuchu jest zgoła odmienne od tego w wytłumionym samochodzie. Mimo to Dynasy zagrały znacznie lepiej od pozostałych głośników odsłuchanych w tych samych warunkach. Jak zagrałyby w podobnym środowisku jak wspomniane wcześniej u-Dimy - nie wiem? Spodziewam się jednak, że zagrałyby co najmniej tak samo jeśli nie lepiej. Trzecie głośniki, które biorę pod uwagę to JL Audio ZR650-CSi. Tych co prawda nie odsłuchiwałem, ale przemawia za nimi fakt, że mógłbym mieć nówki za 1300zł, zaś nowe kosztują coś ponad 3000zł. Tak więc pewno też są coś warte. Czy ktoś z Was miał okazję porównywać te modele głośników i mógłby się wypowiedzieć? Który lepiej sprawdzi się przy dynamicznej muzyce ze sprężystym, basem i sporą ilością wysokich tonów? Zestaw będzie na razie napędzany wzmacniaczem JL Audio Slash 450/4v2, a cała instalacja została wykonana i zestrojona w Carado w Krakowie.
  9. No i ostatecznie poszedłem na dość mocny kompromis i zakupiłem u-Dimension ProX208. Głośnik co prawda mniejszy niz zakładałem, ale jako jeden z niewielu, mieści się pod siedzeniem. Bo i cóż z tego, że kupię sobie dużą skrzynię, skoro i tak będę ją musiał wyjmować na czas wypraw, czyli de facto nie będę miał z niej żadnego pożytku podczas jazdy. A tak to jest mały ale przynajmniej gra No ale całościowo to szału nie ma, muszę przyznać...
  10. Wolałbym jednak coś nowego lub prawie nowego w oryginalnej, fabrycznej skrzynce. Tak, żeby tylko podjechać do warsztatu (Carado), podpiąć, wystroić i ma grać
  11. Mnie to też odpycha Chociaż na hifi test został zaklasyfikowany do klasy wyższej: https://www.hifitest.de/test/car-hifi_subwoofer_gehaeuse/hifonics_mr10bp-hifonics_mr10dual_6955-seite2
  12. Poszukuję szybkiego, dynamicznego i kopliwego suba do wzmacniacza JL Audio Slash 450/4v2. Najlepiej gotowy zestaw w fabrycznej skrzyni. Zarówno nowy jak i używany w cenie około 1000zł. Audio System HX12SQ BR to dobry wybór? http://allegro.pl/audio-system-hx12sq-ultra-deep-bass-60dm3-wroclaw-i6633432818.html A może Hifonics MR10 BP? http://allegro.pl/skrzynia-hifonics-mr10bp-poznan-sklep-montaz-i7144454177.html Hifonics ZLi-12BP http://www.carado.net.pl/product.php?id_product=1488 Może jakieś inne sugestie? Dziękuję.
  13. Właśnie kupiłem na Allegro JL Audio Slash 450/4v2 za 950zł. Pozostało parę złotych z zakładanego budżetu, więc może jakiegoś subwoofera jeszcze dołożę? To już jednak będzie oddzielny wątek Tymczasem dziękuję za pomoc i wszystkie propozycję, również te z wiadomości prywatnych.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...