Skocz do zawartości

Maniek9141

Użytkownik
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Maniek9141

  • Urodziny 11.12.1991

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Lądek

Osiągnięcia Maniek9141

  1. to moje pierwsze CA i niestety żyłem w błędzie myśląc ze gain na wzmaku to, po prostu regulacja głośności. Dopiero teraz czytam, że gainem ustawiamy czułość wejścia wzmacniacza, tak by regulacja głośności radia była równomierna w całej skali. w sobotę będę wszystko poprawiał i ustawiał od nowa
  2. chodziło mi, że gain jest ustawiony w pozycji 3/4 skali. Ale skoro to źle to poprawię według tego co mówicie czy ustawienie według schematu opisanego pod linkiem bedzie ok? http://www.strefacaraudio.pl/topic/14093-ustawienie-wzmacniacza/
  3. Przester się nie pojawia, wiec chyba jest ok z gainem. Głównie ustawiałem na słuch tak by subwoofer grał z przodu a nie z bagażnika.
  4. W pierwszym poście trochę przesadziłem pisząc "na granicy możliwości sprzętu". Słuchałem głośno, może nawet bardzo głośno ale tak żeby szło normalnie słuchać, żeby nie pojawiało sie jakieś charczenie w głośnikach i nie tracić jakości dźwięku. Gain wzmacniacza ustawiony na około 75% mocy i radio na 27 w skali do 50. A własnie gdzieś tu na forum czytałem, że za słabe napięcie może wpływać na grzanie się wzmacniacza. Ale nie ma co dyskutować, tak czy tak kabel zasilania dzisiaj idzie do wymiany i zobaczymy czy będzie jakaś poprawa.
  5. czy dobrze sie domyślam że właśnie najprawdopodobniej to ogniwo odpowiada za grzanie sie wzmacniacza? a jeszcze mam takie pytanie, czy robiąc BIG 3, dodatkowy kabel masy może być przykręcony w tym samym miejscu co ori kabel? czy lepiej podłączyć w innym miejscu?
  6. spróbuje jeszcze raz przejrzeć instalacje prądową, może uda sie coś jeszcze poprawić a jesli nie to pozostaje mi cieszyć się tym co jest tylko kabel zasilania do wzmaka jest aluminium, ale jutro kupuje spawarke 25mm i zmieniam zeby nie męczyć pieca. pozostała część instalacji jest własnie na spawarce 25mm zrobiona.
  7. BIG 3 zrobione tak-, altek>aku, aku>buda>silnik i dodatkowo wyczyściłem i poprawiłem jakieś 4 inne masy które znalazłem po drodze na takich cienkich kablach. A może regulator napięcia w alternatorze jest wadliwy? z tym ze bez obciążenia nie ma skoków napięcia, jedynie są skoki w momencie uderzenia basu. Dziwi mnie to bo altek 120A powinien raczej ogarnąć taką małą instalacje CA. dodam jeszcze że na nowym kablu altek>aku założyłem bezpiecznik taśmowy 100A, może to dławi? Bo na ori instalacji jest założony 150A mimo tego że kabel cieńszy.
  8. kabel plusowy idący do tyłu to niestety chyba miedziowane aluminium bo po przetarciu żyły jest biała a nie miedziana. A pod obciążeniem oprócz świateł itd jest też prawie maksymalnie odkręcona muzyka.
  9. Witajcie, a więc zacznę od początku, w samochodzie mam zamontowaną małą budżetową instalacje zestaw przód to El Comp 6, malutki sub SHX-8s4 w skrzyni 8l a zasila to wzmak Kicker Bx500.4. Wszystko było dobrze do momentu dołożenia suba. Od momentu gdy dołożyłem suba zaczęły mrugać światła. Czytałem na forum ze w takiej sytuacji podstawa to BIG 3 wiec kupiłem kabel spawarka 25mm i dołożyłem do ori instalacji która jest zrobiona kablem 21mm, wszystkie miejsca masy wyczyszczone do błyszczącej blachy. Altek ori 120A, ładowanie bez obciążenia mierzone na klemach aku przed dołożeniem BIG 3 wynosiło 14,2V, natomiast pod maksymalnym obciążeniem (wszystkie możliwe światła, klima na full, podgrzewanie szyby, lusterek itd...) skakało 13,4V do 13,8 na aku. Teraz po dołożeniu BIG 3 wynosi odpowiednio 14,45V i pod obciążeniem skacze w rytm uderzeń basu od 13,7V do 14V a więc jest poprawa ale światła jak mrugały tak mrugają. Co w tej sytuacji? Czy pozostaje tylko kondensator? Czy coś może się stać z instalacją gdy są takie skoki napięcia wywołujące mruganie świateł? Drugi problem jest taki, że wczoraj po godzinie "ostrego" grania (na granicy możliwości sprzętu) wzmacniacz był tak gorący że można było na nim jajka smażyć nie szło dotykać go ręką bo dosłownie parzył i teraz pytanie czy to normalne? Nie miałem wcześniej styczności z CA wiec nie mam odniesienia do innego sprzętu. Wyczytałem tylko na forum ze wzmacniacz będzie się grzał gdy będzie miał za mało prądu, więc zmierzyłem prąd na gniazdach wzmacniacza, pod maks obciążeniem na wejściu do wzmacniacza prąd "skakał" od 12,85V do 13,3V w zależności jak uderzał bas. Według FAQ mam troszkę za cienki kabel "+" bo tylko 16mm a powinno być minimum 21mm, masa zrobiona spawarką 25mm pod mocowanie pasa bezpieczeństwa, miejsce wypolerowane do czystej blachy. Czy zmiana kabla "+" również na spawarkę 25mm da poprawę? A moze pierwszy i drugi problem są ze sobą jakoś powiązane? dodam jeszcze ze aku to Bosch S4 52Ah 470A dwuletni. proszę o jakieś porady, opinie
  10. Ja wyciąlem tam sporo blachy i faktycznie konstrukcja zrobila sie "pływająca" ale pozniej przy wypelnianiu otworow technologicznych blachą + wypelnianie otworu u dolu drzwi bardzo usztywnilo calą konstrukcje. Szarpalem ręką i nie mialem zadnego wyczuwalnego luzu,szyby dzialają bez zarzutu przy trzaśnięciu drzwiami tez sie wszystko trzyma wiec jest dobrze☺
  11. Niestety gimnastykowalem sie reką, nie jest latwo i ręce obdarte ale jest do zrobienia, potrzeba czasu i cierpliwosci. W niektorych miejscach sprawe ulatwia walek do dociskania mat bo mozna go latwiej wsunąc niz rękę. Gdyby nie choroba i pobyt w szpitalu pewnie mialbym wszystko zrobione a tak dopiero w polowie drogi jestem.
  12. nie głupia sprawa, pewnie dystans trzyma sie lepiej, ja u siebie mysle dac tez jakie kątowniki ale zobaczymy w robocie jak to wyjdzie
  13. ja z tym nigdy nie miałem do czynienia więc nie mam pojęcia jakiego efektu się spodziewać, ale gdyby coś to zawsze można zerwać, schodzi łatwiej niż maty
  14. a więc tak jak mówiłem udało mi sie zrobić kilka fotek, co prawda za wiele konkretów jeszcze nie wnoszą ale będę starał się dorzucać nowe z biegiem prac i proszę o odrobinę wyrozumiałości to moja pierwsza zabawa z CA i jestem świadom, że wiele rzeczy będzie wymagało poprawek tak więc w miejscu u dołu drzwi musiałem wyciąć sporo blachy by móc upchnąć głośnik, niestety chyba troszkę przesadziłem i musiałem później dokręcić na razie prowizoryczną blaszkę która usztywniła prowadnicę szyby Drzwi w całości wygłuszam matami GMS, dodatkowo w miejscu za głośnikiem przykleiłem piankę kauczukową 10mm która została mi z wymiany podsufitki, nie wiem czy to coś da ale jak miałem wyrzucić to wolę przykleić ;) otwory technologiczne usztywniłem blachą alu 2mm a u dołu drzwi przykręciłem blachę ocynk (trochę stara ale przynajmniej ocynk porządny ;) ) w miejscu przy silniczku szyby również wykorzystam paski blachy i na to oczywiście pójdą dalej maty GMS.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...