Skocz do zawartości

Bebok

Użytkownik
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Tychy

Osiągnięcia Bebok

  1. Bebok

    Alfa Romeo 159 SW

    Ja miałem 166 2.0 TS i również miałem wrażenie, że jest cichsza od 159, ale tylko do około 80-90km/h, bo powyżej tej wartości obroty silnika benzynowego były znacznie wyższe niż diesla. Pierwsze co mnie uderzyło, to znacznie słabiej wyciszona podłoga i nadkola w 159, ale lepiej wygłuszona gródź. Na forum alfaholików zapisałem się na akcję zbiorowego chipowania u Cinka - czerwiec/lipiec powinienem mieć tą pseudoekologię z głowy. A klapy w 2.0 nie urywają się, to w 1.9 były takie przypadki. Zrobiłem zdjęcie jak auto wygląda z chlapaczami, ale wyszło kiepskie (robione w kierunku zachodzącego słońca) dziś autem będę wyjeżdżał to cyknę "proper foto" http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/ffd026a0f9d2d0c5d4ba694ded11d0a6_1434271216.jpg Miałem po cichu taką nadzieję. O ile z zabudową w słupek powinienem sobie poradzić (choć nigdy tego nie robiłem), ale projektowanie zwrotnic wolę zlecić fachowcowi. Polecicie kogoś na Śląsku?
  2. Bebok

    Alfa Romeo 159 SW

    Przed kupnem auta sporo o nim czytałem i wyczytałem o tych nieszczęsnych uszczelkach w drzwiach. Zaopatrzyłem się w uszczelkę o profilu P, przy wygłuszaniu ją wkleiłem i już mi woda nie straszna Myślałem o pasywnej zwrotnicy, tyle, że nigdy pomiarów nie robiłem. Kolumny głośnikowe sobie robię sam, ale zwrotnice dawałem do projektowania. Myślałem, żeby po skończeniu wszystkiego w aucie zorientować się kto mógłby mi taką zwrotnicę zaprojektować i to zlecić.
  3. Bebok

    Alfa Romeo 159 SW

    Haha, maty były i na to przewidziane, zostało mi jeszcze pianki na podsufitkę Jeszcze w deszczu nie jechałem, ale już teraz ci powiem, że szum od kół znacznie spadł, więc nie mam sobie nic do zarzucenia. Cel został osiągnięty
  4. Bebok

    Alfa Romeo 159 SW

    Co masz na myśli? Niestety, ale chcący zachować zdrowy lakier na progach, drzwiach i rantach nadkoli trzeba to zrobić, bo wypiaskuje w mgnieniu oka. Jak umyję auto, to zrobię zdjęcie Radio: Pioneer DEH 80 PRS Wzmacniacz: U-Dimension Jr 4.300 Subwoofer: Audio System HX 8 SQ + dedykowana zabudowa 8l zamknięta Woofery: Dego Sp 650 Tweetery: Wavecor TW030WA01 Kabel sygnałowy: Hollywood Pro 425 Kabel głośnikowy: Hollywood 16 gauge długości 14m Kabel zasilający: kabel spawalniczy 25mm2 długości 8m
  5. Cześć. Od stycznia posiadam Alfę 159 Sportwagon 2.0 JTDm 170KM z 2011 roku Wcześniej miałem Alfę 166, a przed nią 156, więc można powiedzieć, że jestem uzależniony od włoszczyzny Auto jest dość dobrze wyciszone fabrycznie, ale już po kilku tygodniach zaczął mnie świerzbić słuch od kiepskiego fabrycznego audio i zacząłem rozmyślać co by tu wsadzić, żeby dobrze grało, a może przy okazji wyciszyć jeszcze lepiej auto. Pomierzyłem, policzyłem i zakupiłem: 10,5m gms 07xl (3 rolki) 8m gms 01 1m gms 010 2m gms 022 2 dystanse mdf http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/z3nt6oimuc7xp5j2viba_1423758139.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/uuq0fz4bwo6dc1pp38gc_1423758148.jpg Zabawę zacząłem od maski. W egzemplarzu, który kupiłem nie było fabrycznego wygłuszenia, więc poszukałem na necie, podjechałem i kupiłem za 80zł praktycznie bez śladów używania z wszystkimi spinkami. http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/s9z2hk8p90r5o6672r0p_1426089923.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/xuemt6hevv1jjct28l7j_1426089938.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/ep229k2rg7jj5uyw9vkg_1426089950.jpg Po wygłuszeniu maski przyszedł czas na bagażnik. Na szczęście rozbiórka okazała się prosta - kilkanaście jednakowych wkrętów i kilka śrub na imbus. http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/q9ku5j1e83cq32ibcgqc_1426089966.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/b8gppgdhgxbkd4cde5ul_1426090003.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/6phfirgkvka08dma8yau_1426089978.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/b4g1smpus10i4jl3342b_1426089991.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/zbhb7c37c8oxj1sw2esv_1426090025.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/zi4qonzg159n5irpn2kk_1426165783.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/2aedc9bb59e1b4f233d1f6fb8f3d757c9daae8a0_1431115523.jpg http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/a41d00a20db0964e388b91ecbd55addc3cb24bee_1431115539.jpg Jak zrobiło się na dworze wystarczająco ciepła zaatakowałem drzwi przednie i tylne (na zdjęciach przednie drzwi są trochę ubogo oklejone, ale zostało to poprawione): http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/4292c5e29464db7a80ab73021576db401d8d65de_1431115771.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/5fbf243735b3fb22e65ddcbd5a39dc9a4fa36ed5_1431115785.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/bc97a559918788e34985cb9d986d4492a9a76552_1431115778.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/82696752db0a1125a77e798c6cd120dcd763cf9e_1431115793.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/a232d859b5b2ff6061864144ef8d12362fbe4006_1431869529.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/e8c575f34d9518f28f1b8c48bc4ffbd1102b4787_1432038132.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/6ca6662e527e181af926789cb6c3def627d80c7d_1432038140.jpg W międzyczasie przyszły zabawki: http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/ab8a445594a29147655cff8635e297e6aa9b0faf_1432293936.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/d6a82398144e7e4bd9f099f37ac83c4f981b2f78_1432293928.jpg Skoro wrota zamykały się jak w aucie o klasę albo o dwie lepszym, oznaczało to że trzeba zaatakować podłogę. Sądziłem, że wybebeszenie środka będzie trudniejsze, a okazało się proste. Jak już miałem wnętrze auta rozebrane do blachy, podjechałem do motoryzacyjnego i wziąłem dwie puszki sprayu do konserwacji profili zamkniętych i dwie puszki sprayu do zabezpieczenia podwozia: Valvoline Tectyl ML i Tetyl Bodysafe. Tectylem ML wypsikałem wszystkie profile zamknięte, do których miałem dostęp, a następnie poskładałem środek auta. http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/bb62ca21f2f8e94fe236ad57cd92bc87c02a4ff6_1433059139.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/682d892b65f9e4c0c400527c5141ffcf9ace3210_1433059158.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/362cce22acdd4cafdef16988241eada604368735_1433059145.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/6a8107985c3938729b1ade0b52886565532b58d9_1433187822.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/dad1fef92c1e6e7722f0873d59331f3b8f29e2f5_1433187837.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/4a8bca1d144c1499fee933a450fce460b388474c_1433187829.jpg Gdy wnętrze było gotowe wziąłem podnośnik i po kolei zrobiłem konserwację przednich i tylnych nadkoli, progów i podłogi: http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/aba1d14276ddd96fe3ad4623801fe5dd43a87e99_1433534594.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/648fd10c9b57baccd12af0a55317cbf557f89fc7_1433534612.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/a0dc074b58db420628bdc73630a2f56d2f9ffe35_1433534676.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/40cb72b82273b883d9fc6b22e3975427be3ea72d_1433534729.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/90a31afb3bfcb06a8b82755b359acc828cb0ae29_1433534709.jpg W tym czasie wziąłem przednie plastikowe nadkola, odkaziłem benzyną ekstrakcyjna i potraktowałem matami, a po poskładaniu nadkoli założyłem oryginalne chlapacze na przód i tył http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/b48a80dc773f03e8f12c5208b435929ebdd6eb20_1433534635.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/de2545eef2ca2a7158baa569b2bbdf55208d357a_1433534659.jpg http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/ab551c471167375af63c6770c0525476d4987d79_1433534693.jpg W następnej części napiszę coś o okablowaniu, instalacji radia 1 din i jego zasileniu po stacyjce, wzmacniaczu, nowych głośnikach. Liczę na komentarze
×
×
  • Dodaj nową pozycję...