Cześć. Od stycznia posiadam Alfę 159 Sportwagon 2.0 JTDm 170KM z 2011 roku Wcześniej miałem Alfę 166, a przed nią 156, więc można powiedzieć, że jestem uzależniony od włoszczyzny Auto jest dość dobrze wyciszone fabrycznie, ale już po kilku tygodniach zaczął mnie świerzbić słuch od kiepskiego fabrycznego audio i zacząłem rozmyślać co by tu wsadzić, żeby dobrze grało, a może przy okazji wyciszyć jeszcze lepiej auto. Pomierzyłem, policzyłem i zakupiłem: 10,5m gms 07xl (3 rolki) 8m gms 01 1m gms 010 2m gms 022 2 dystanse mdf http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/z3nt6oimuc7xp5j2viba_1423758139.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/uuq0fz4bwo6dc1pp38gc_1423758148.jpg Zabawę zacząłem od maski. W egzemplarzu, który kupiłem nie było fabrycznego wygłuszenia, więc poszukałem na necie, podjechałem i kupiłem za 80zł praktycznie bez śladów używania z wszystkimi spinkami. http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/s9z2hk8p90r5o6672r0p_1426089923.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/xuemt6hevv1jjct28l7j_1426089938.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/ep229k2rg7jj5uyw9vkg_1426089950.jpg Po wygłuszeniu maski przyszedł czas na bagażnik. Na szczęście rozbiórka okazała się prosta - kilkanaście jednakowych wkrętów i kilka śrub na imbus. http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/q9ku5j1e83cq32ibcgqc_1426089966.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/b8gppgdhgxbkd4cde5ul_1426090003.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/6phfirgkvka08dma8yau_1426089978.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/b4g1smpus10i4jl3342b_1426089991.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/zbhb7c37c8oxj1sw2esv_1426090025.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/zi4qonzg159n5irpn2kk_1426165783.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/2aedc9bb59e1b4f233d1f6fb8f3d757c9daae8a0_1431115523.jpg http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/a41d00a20db0964e388b91ecbd55addc3cb24bee_1431115539.jpg Jak zrobiło się na dworze wystarczająco ciepła zaatakowałem drzwi przednie i tylne (na zdjęciach przednie drzwi są trochę ubogo oklejone, ale zostało to poprawione): http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/4292c5e29464db7a80ab73021576db401d8d65de_1431115771.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/5fbf243735b3fb22e65ddcbd5a39dc9a4fa36ed5_1431115785.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/bc97a559918788e34985cb9d986d4492a9a76552_1431115778.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/82696752db0a1125a77e798c6cd120dcd763cf9e_1431115793.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/a232d859b5b2ff6061864144ef8d12362fbe4006_1431869529.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/e8c575f34d9518f28f1b8c48bc4ffbd1102b4787_1432038132.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/6ca6662e527e181af926789cb6c3def627d80c7d_1432038140.jpg W międzyczasie przyszły zabawki: http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/ab8a445594a29147655cff8635e297e6aa9b0faf_1432293936.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/d6a82398144e7e4bd9f099f37ac83c4f981b2f78_1432293928.jpg Skoro wrota zamykały się jak w aucie o klasę albo o dwie lepszym, oznaczało to że trzeba zaatakować podłogę. Sądziłem, że wybebeszenie środka będzie trudniejsze, a okazało się proste. Jak już miałem wnętrze auta rozebrane do blachy, podjechałem do motoryzacyjnego i wziąłem dwie puszki sprayu do konserwacji profili zamkniętych i dwie puszki sprayu do zabezpieczenia podwozia: Valvoline Tectyl ML i Tetyl Bodysafe. Tectylem ML wypsikałem wszystkie profile zamknięte, do których miałem dostęp, a następnie poskładałem środek auta. http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/bb62ca21f2f8e94fe236ad57cd92bc87c02a4ff6_1433059139.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/682d892b65f9e4c0c400527c5141ffcf9ace3210_1433059158.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/362cce22acdd4cafdef16988241eada604368735_1433059145.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/6a8107985c3938729b1ade0b52886565532b58d9_1433187822.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/dad1fef92c1e6e7722f0873d59331f3b8f29e2f5_1433187837.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/4a8bca1d144c1499fee933a450fce460b388474c_1433187829.jpg Gdy wnętrze było gotowe wziąłem podnośnik i po kolei zrobiłem konserwację przednich i tylnych nadkoli, progów i podłogi: http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/aba1d14276ddd96fe3ad4623801fe5dd43a87e99_1433534594.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/648fd10c9b57baccd12af0a55317cbf557f89fc7_1433534612.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/a0dc074b58db420628bdc73630a2f56d2f9ffe35_1433534676.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/40cb72b82273b883d9fc6b22e3975427be3ea72d_1433534729.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/90a31afb3bfcb06a8b82755b359acc828cb0ae29_1433534709.jpg W tym czasie wziąłem przednie plastikowe nadkola, odkaziłem benzyną ekstrakcyjna i potraktowałem matami, a po poskładaniu nadkoli założyłem oryginalne chlapacze na przód i tył http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/b48a80dc773f03e8f12c5208b435929ebdd6eb20_1433534635.jpghttp://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/de2545eef2ca2a7158baa569b2bbdf55208d357a_1433534659.jpg http://obrazki.diyaudio.pl/16685/thumbs/ab551c471167375af63c6770c0525476d4987d79_1433534693.jpg W następnej części napiszę coś o okablowaniu, instalacji radia 1 din i jego zasileniu po stacyjce, wzmacniaczu, nowych głośnikach. Liczę na komentarze