Skocz do zawartości

Darkayen

Użytkownik
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Gliwice

Osiągnięcia Darkayen

  1. Rozumiem że STEG MT650c 1199zł (100rms) + Audio System R110.4 1299zł (rms 4x 110 / 2x 400) lepiej zagra do muzyki basowej/trance niż Morel Tempo ULTRA 602 889zł (120rms) + PIONEER GM-D9704 1099zł (rms 4x 130 / 2x 400) ? Mam dylemat co wybrać.
  2. Witam. Ponownie wracam do przygody z car audio i potrzebuje pomocy. Podawane ceny pochodza z allegro. Planuje wszystko zakupic w ciagu najblizszych kilku dni. Aktualny stan: Wszystko oryginalne - w przypadku toyoty gt86 audio to jest tragedia - lepiej sluchac silnika niz muzyki. Budżet: 4k-5k zł z czego spora czesc pojdzie na radio. Muzyka: Muzyka basowa, liquid ritual, wave, rock, trance, dnb, dubstep Wygłuszenie drzwi: Prawdopodobnie uzyje mat stp silver. Radio: Zalezy mi na Androidzie (w celach programistycznych) wiec wstepnie rozwazam KENWOOD DMX7018 DAB 1999zł Znalazłem też PIONEER SPH-DA230DAB 1429zł ale tam nie ma DSP wiec raczej odpada. Głośniki przód: Wstepnie najbardziej rozwazam zakup Morel Tempo ULTRA 602 889zł (120rms) Ciekawa opcja wydaje sie tez STEG MT650c 1199zł (100rms) oraz DLS RC6.2 899zł (100rms) oraz FOCAL PS 165 FX 1399zł (80rms) Nie mialem okazji posluchac tych glosnikow wiec prosilbym o rade ktore sie bardziej nadadza do mojego typu muzyki. Z tego co czytalem to duzo ludzi poleca Morel Tempo ULTRA 602 Sub: Aktualnie brak ale obstawiam ze moze byc za malo basu wiec ma to wplyw przy wyborze wzmacniacza. Chce najpierw zrobic przod a dopiero pozniej myslec czy dodac suba. Wzmacniacz: Tu mialem najwiekszy problem. Znalazłem kilka opcji: u-Dimensiom RM-V21 899zł (rms 2x 150) Rockford Fosgate T400-2 1299zł (rms 2x 120) PIONEER GM-D9704 1099zł (rms 4x 130 / 2x 400) Audio System R110.4 1299zł (rms 4x 110 / 2x 400) PIONEER GM-D8704 799zł (rms 4x 100 / 2x 300) AUDIO SYSTEM M90.4 990zł (rms 4x 90 / 2x 320) Co do radia jestem raczej zdecydowany natomiast mam problem z wyborem glosniki + wzmak. Prosilbym o rade.
  3. Editted. Ok Znalazlem temat w ktorym sa wszystkie odpowiedzi: http://www.strefacaraudio.pl/topic/60696-pomoc-w-wyborze-radia-2-din/page-9?hl=sony%20xav-ax100
  4. Ustawilem tak jak napisales i wstepnie wszystko wskazuje ze na to ze problem zostal naprawiony. Podejrzewam ze srednie tony powodowaly tu problem i wraz ze wzrostem glosnosci srednie tony stawaly sie duzo bardziej slyszalne niz reszta. W ciagu najblizszych dni postaram sie jeszcze raz ustawic wszystko juz z poprawnym ustawieniem wzmaka. Myslalem tez ze odciecie 80 w dol i 100 w gore spowoduje dziure (na jednym forum nawet tez tak pisali) ale link ktory podeslales troche mi rozjasnil sprawe. Tylko ciekaw jestem jak to wyglada w rzeczywistosci. W najblizszym czasie poczytam o tym jak to mozna sprawdzic/zmierzyc wtedy bym sobie ustawil cale pasmo tak jak byc powinno i problemy calkowicie znikna Dzieki za pomoc
  5. Przodu ze starego auta nie wyjmowalem, przerzucilem tylko suba ze wzmakiem od suba. Tak jak pisalem... czytalem wiele na ten temat na roznych stronach i wszedzie jest napisane inaczej. Myslalem ze jest jakis dobry sposob postepowania przy ustawianiu car audio. Temat jest napisany dla takiego sprzetu jaki mam. Myslalem ze poki nie ma porzadnego przodu to bedzie sie dalo to jakos ustawic by gralo rowno na kazdej glosnosci ale skoro twierdzicie ze nie to bede musial szybciej zainwestowac w dobry przod do nowego auta. Dzieki za pomoc. Temat do zamkniecia.
  6. Virus: Ok w takim razie rzeczywiscie ustawie odpowiednio filtry. Czyli dobrze rozumiem ze przod powinien miec te basy odciete i smigac na srednich+wysokich? (np sub 100 w dol i przod 80 w gore?) Czy moge na przodzie puscic pelne pasmo? Bajer81: Tak jak pisalem wyzej wzmak jest z mostkowany i puszczony tylko na suba. Przod od razu pod radio. W przyszlosci zamierzam znowu cos podzialac z przodem (zmienialem autko niedawno) bogus1984: Jak po kazdym poczatkujacym jezdzisz od niedojrzalych to wspolczuje twojemu otoczeniu. Pisalem ze sie na tym nie znam i prosze o pomoc. Jak nie zamierzasz pomoc tylko sie wymadrzac i wprowadzac chaos w temacie to sie nie wypowiadaj. Nic sztucznie nie krecilem pasmami bo skoro LP/HP jest wylaczone to krecenie nimi nic nie da. Jeszcze jedno pytanie: 4. Skoro moge ustawic filtry zarowno w radiu na suba i na wzmaku na suba to ktory bedzie lepiej uzyc? Ma to jakies znaczenie?
  7. Witam. Ostatnio postanowilem poraz kolejny ustawic radio i wzmacniacz tak by muzyka grala jak najlepiej. Robilem to jak zwykle czyli "na ucho" bez zadnej instrukcji postepowania. Od dawna mam notoryczynie problem tego typu ze jak ustawie dobrze radio i wzmacniacz dla kazdej muzyki na sredniej glosnosci (12-14) to przy wyzszej glosnosci (18-20) za mocno slychac basy ze skrzynii basowej. Natomiast jak zrobie na odwrot czyli ustawie radio i wzmacniacz dla kazdej muzyki dla duzej glosnosci (18-20) to zas nie slychac prawie w ogole skrzyni przy sredniej glosnosci (12-14). Z tego co wyczytalem na googlach i roznych forach sa rozne instrukcje postepowania przy ustawianiu radia/wzmaka ale wszedzie pisza inaczej. Moj aktualny sposob postepowania: - zciszam totalnie suba (graja tylko glosniki w drzwiach) - ustawiam bass boost w radiu na max (gdyz chce miec slyszalne bassy rowniez z przodu) (ponoc tu robie blad?) - resetuje filtry na wszystkich glosnikach oraz ustawiam reszte parametrow radia tak by gralo mi dobrze przy kazdej glosnosci, kazda muzyke - gdy wszystko gra ok bez suba, wtedy sie biore za eksperymentowanie z wzmakiem/subem Rezultaty opisywalem wyzej ale bywaly różne. 1. Bardzo bym prosil o instrukcje postepowania przy ustawianiu car audio przy zalozeniu: *** Radio moze ustawic filtry na kazdy glosnik (przod, tyl i sub) *** Wzmak zmostkowany (225RMS) na glosnik Magnat XPRESS 12 (200RMS) z mozliwymi opcjami CROSSOVER(FULL, HP, LP) oraz OUTPUT (MONO/STEREO) i potencjometrami LP (40-300), HP(40-500), GAIN i BASS BOOST(0-12DB) Mam watpliwosci co do mojego ustawiania "na ucho". Aktualnie gra to wszystko srednio/dobrze ale w ten sposob to nigdy nie moge tego ustawic tak bym mial swiety spokoj na dluzej i byl w pelni zadowolony. Do tego kiedys czytalem ze przy pewnych ustawieniach wzmacniacza mozna uszkodzic glosnik. Niby pisza ludzie ze sub powinien wydawac tylko niskie tony zas przy moim nastawianiu na ucho okazuje sie ze najlepiej calosc gra jak daje cale pasmo na suba. Ponoc jakas cewka albo membrana moze sie przez to uszkodzic ale z drugiej strony... 2. jakim cudem ma sie uszkodzic glosnik skoro pasmo dla tego glosnika jest miedzy 20 a 1.500 ? 3. Czy ustawianie pelnego pasma na suba to zly pomysl skoro gra lepiej? Bardzo prosze o odpowiedzi osob doswiadczonych w tej sprawie Edit: Dodam ze wszystko jest poprawnie podlaczone i w rzeczywistosci na wzmaku/subie nie wykorzystuje nawet 50% bo jest kosmos pod wzgledem glosnosci/basu i sie boje o szybe.
  8. Niektore zalety o ktorych wyczytalem: - mozna dluzej sluchac muzy przy wylaczonym silniku (pozniej sie rozladuje niz bez kondensatora) - stabilizuje napiecie (ponoc skoki napiecia nie sa zbyt korzystne) - poprawia jakosc basu Czyli te 3 powyzsze rzeczy to handlowe klamstewka? Kabli zmieniac nie chce. Jezeli mam dobre napiecie do wzmaka to dlaczego kondensator bedzie stanowil problem? Z tego co dobrze pamietam z elektroniki to Uwy jest prawie identyczne jak Uwe przy naladowanym kondensatorze.
  9. Witam. Od dluzszego czasu zastanawiam sie nad kupnem kondensatora do mojego caraudio. Wzmak: Carpower hpb 602 (zmostkowane, 225 RMS) podlaczony do -> Glosnik/Skrzynia: Magnat Express 12 (200 RMS) Muzyka: Glownie ciezsze brzmienia, z duza iloscia basu. Kable grube dobrej jakosci. Naczytalem sie troche o kondensatorach w caraudio oraz ich zaletach dlatego chcialbym zakupic jakis ciekawy dla mojego sprzetu. Na wielu forach polecany i zachwalany jest kondensator dietza 1F. Chcialbym sie upewnic czy to dobry pomysl przy tak niskim RMS. Nie mam problemu z przygasaniem swiatel ale od kilku lat w 2 samochodach z tym caraudio mialem problem z rozladowanym akumulatorem. Nie chce zmieniac reszty sprzetu aktualnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...