Skocz do zawartości

svenorg

Użytkownik
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    łódzkie

Osiągnięcia svenorg

  1. może tego nie widać na zdjęciach ale cięgna są w przeźroczystej rurce a na drugim zdjęciu później też tak zrobiłem i nie ma problemu, natomiast cięgno od klamki (w miejscu łączenia z matą) zaraz wchodzi pod skosem w otwór techniczny i nie ma też z nim problemu. Ale jak by coś się działo to przezornie zabaezpieczyłem się w 4 zapasowe maty
  2. zorganizuje opalarkę i poprawię A odbiegając troszkę od tematu, to co byście mi poradzili w kwestii tych Hertzów DCX690 w tylniej półce. Tzn. graja i to całkiem nieźle ale wiem że każdy dobry specjalista by mnie skarcił za taki styl instalowania bo bagażnik 560L to troszkę za duże pudło rezonansowe a nie zamierzam wygłuszać bagażnika. I nie wiem czy się ich pozbyć i pozostać tylko przy Helixach w przednich furtkach czy może zakupić jakiś piecyk 2 channel np Clarion APX2121E do tych Hertzów.
  3. Witam serdecznie wsystkich forumowiczów. Chciałbym zilustrować posiadaczom Octavek sposób wygłuszenia drzwi, ponieważ sam miałem problemy ze znalezieniem szczegółowego opisu jak to zrobić wiec może uda mi sie komuś tą czynność ułatwić. Sprzęt jaki mi grał w aucie to standardowe głośniki 160mm skody w drzwiach przednich (może parenaście watt) z wysokotonowymi na kondesatorze (w słupku). Natomiast w półkę tylnią wsadziłem 5 lat temu Hertz DCX690 (nie polecam Hertzów nikomu bez piecyka tj to mam zrobione i to jeszcze w półce, bo pod samym radiem to może da się max wykrzesać ok 70% ich możliwości). Nie jestem skrajnym melomanem żeby inwestować tysiące złotych w audio tak żeby ciśnienie basu podrzucało mną do góry ale postanowiłem coś zmienić tak żeby było to na przyzwoitym poziomie akustycznym bez harczeń, pierdzeń i innych nieczystych dźwięków dla ucha. Jednostką centralną był Pioneer DEH-3900 (4x50watt / 4x22RMS) grało jak grało, dla żony i tak za głośno ale nie spełniało to moich oczekiwań. Postanowiłem na początek zmienić Pioneerka na CLARION DXZ558 (allegro 200zł w idealnym stanie 4x25RMS). Banan na ustach mi się pokazał jak tylko podłączyłem Clarionka, nie ubliżam Pioneerkowi ale Bas o niebo lepszy, (Hertze wkońcu z się rozgrzały) i niezbędna korekcja częstotliwości i krzywych w Clarionie. Wtedy zdecydowałem że będąc na urlopie sprawdzę czy faktycznie wygłuszenie drzwi jest tak niezbędne. EFEKT? ...Szokujący pozytywnie nie liczyłem na aż taki zysk basu i to przy tych głośniczkach 160mm skody. Wniosek taki, że przy dobrze wygłuszonych drzwiach nawet takie oryginalne skodowskie pierdusie mają potencjał. A zamówiłem już na podmiankę głośniki HELIX B62C, które dedykowane są pod samo radio. MATY jakie zastosowałem to budżetowe BOLL'e miękkie FLEX (ok 6zł na Allegro za sztukę 50x25cm) ale w zupełności wystarczają i nie wydałbym kilkuset złotych na DYNAMAT bo podejrzewam że dużo większego zysku dla zwykłego słuchacza by nie było. Do kompletnego wyklejenia drzwi przednich matami wystarcza od 14-16 mat. Wracająć do tematu... * ROZEBRANIE TAPICERKI DRZWI, wyciągnięcie 7 plastikowych uchwytów/spinek tapicerki * ODTŁUSZCZENIE (dokładne), wystarcza 0,5L benzyny ekstrakcyjnej * nie widziałem sensu wymiany okablowania do głośników bo te które są, w zupełności wystarczają pod samo radio. * MATY najpierw są pasowane i ewentualnie docinane a następnie podgrzewane suszarką w celu ich uplastycznienia (wskazana opalarka ale suszarka mojej żonki na trzecim biegu ma chyba funkcję opalarki, więc dawała rade po naklejeniu dogrzewamy maty suszarką i dokładnie dociskamy dłonią i profilujemy. * Najpierw wyklejamy tą wewnętrzna stronę drzwi (udało mi się zakleić ok 80% powierzchni ze względu na trudny dostęp) * Następnie przed wyklejeniem zewnętrznej strony wmontowujemy wzmocnienie otworów technicznych tak żeby mata czegoś się trzymała i zakładamy na prowadniczkę zatrzasku drzwi np jakiegoś peszla lub tj w moim przypadku wężyka gumowego tak żeby mata bezpośrednio nie skleiła tego przycisku zamykania drzwi. * przed wyklejeniem zewnętrznej strony radzę przykręcić DYSTANE (odpowiednio uszczelnione od spodu. W moim przypadku była to taśma dylatacyjna tzn. pianka która nie chłonie wody) Dystanse były podwójnie lakierowane więc nie było potrzeby dodatkowe ich zabezpieczanie przed wilgocią. * wyklejanie zewnętrznej strony możemy zrobić na dwa sposoby: POD OKABLOWANIE (wtedy wyciągamy wszystkie kable z zatrzaskami) lub wyklejamy maty NA OKABLOWANIE (jedne drzwi mam nad... a drugie pod... Bez znaczenia dla mnie ale druga metoda szybsza) Cała działalność zajęła mi ok 12 godzin w pojedynkę, z czego pierwsze drzwi ok 8 godzin bo nie wiedziałem jak się do tego w miarę profesjonalnie zabrać, natomiast już drugie drzwi to czysta przyjemność była. Zamonontowanie z powrotem tapicerki drzwi wymaga cierpliwości i wprawnych rączek. Mam wielką nadzieję, że udało mi się objaśnić sposób na wygłuszenie drzwi i życzę powodzenia bo naprawdę warto. Łączny koszt wygłuszenia pary przednich drzwi Octavii I FL: 130zł maty BOLL Flex, 39zł dystanse.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...