waski Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Doloz kabel 20 mm do klemy minusowej i do punktu masowego karoserii przy aku - zobaczysz ze już tam idzie kabelek. Możesz także dać jeden, grubszy kabel np 35mm. Polecam także zmienić kabel plusowy idacy od alternatora do akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klyma89 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 spasiba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlugi102 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 a ja mam pytanko jeszcze, masę mam puszczoną do karoserii przewodem 10 mm, a plus mam 16 mm i z tego co widzę mam wszystkie przewody do wymiany masę mam puścić z aku czy tak zostawić jak jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Mozesz zostawic od karoseri ale przewody masz skandalicznie chude 16mm2 u mnie nie dawalo rady zeby wzmak 600wat zasilic i sie wylanczal od spadkow a jak masz mase 10mm2 do wzmaka 1000wat to szok wymieniaj czym predzej bo od spadkow mozesz sobie wykonczyc wzmaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 a ja mam pytanko jeszcze, masę mam puszczoną do karoserii przewodem 10 mm, a plus mam 16 mm i z tego co widzę mam wszystkie przewody do wymiany masę mam puścić z aku czy tak zostawić jak jest ?Może zacznij od początku, są instalacje w których nawet przewody o przekroju 50 mm² nie wyeliminują "mrugania" świateł. W takim wypadku najtańszym sposobem jest ich wyłączenie. Wyłączenie świateł może także spowodować, że wzmacniacz przestanie "mrygać".Więc zanim zaczniesz coś jeszcze kupować -> zmierz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlugi102 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 25 mm mam założyć ? [ Dodano: 2010-04-07, 19:34 ]Mozesz zostawic od karoseri ale przewody masz skandalicznie chude 16mm2 u mnie nie dawalo rady zeby wzmak 600wat zasilic i sie wylanczal od spadkow a jak masz mase 10mm2 do wzmaka 1000wat to szok wymieniaj czym predzej bo od spadkow mozesz sobie wykonczyc wzmaka czyli mam wstawić 25 mm kable ? czy grubsze ? [ Dodano: 2010-04-07, 19:37 ]a jakie powinienem mieć kable od wzmaka do skrzyni ? jeżeli głośnik dostaje max 1000 W a rms 500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Plusowy dał bym 35mm . Masę , jeśli jest w okolicy 1.5 metra można by da 25mm ale ten metr nie zrobi dużej różnicy w cenie i dla swietego spokoju można dać także 35mm. Od wzmaka do skrzyni 2,5 mm styknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 jeżeli głośnik dostaje max 1000 W a rms 500 Wez poczytaj dokladnie ta instrukcje bo wszystkie zrodla jak i typowe oznaczenie modelu ( BX-1000 D co oznacza 1000wat przy 1ohm i tak samo w wielu Hifonicsach ) podaja ze wzmak przy jednym ohmie ma 1000wat znalazlem to na ampguts oraz testy tego wzmaka ( co prawda wedlug testow ma okolo 900wat ale to wiele nie zmienia ) Co do kabli to taka jak waski pisze 35mm2 plus 35mm2 minus sub 2,5mm2 starczy ale oczywiscie mozesz dac dla spokoju 4mm2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Plusowy dał bym 35mm . Masę , jeśli jest w okolicy 1.5 metra można by da 25mm ale ten metr nie zrobi dużej różnicy w cenie i dla swietego spokoju można dać także 35mm. Od wzmaka do skrzyni 2,5 mm styknie.Nie, metr, a dwa. Pierwszą rzeczą o której ludzie zapominają biorąc masę z budy, to dołożenie dodatkowego przewodu z aku na budę, żeby przekrój się zgadzał.Co nam po odcinku 35mm^2 z budy do wzmaka, jak z aku na budę jest 16-20mm^2 seryjnie dane przez producenta, które ma zasilać osprzęt auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Co nam po odcinku 35mm^2 z budy do wzmaka, jak z aku na budę jest 16-20mm^2 seryjnie dane przez producenta, które ma zasilać osprzęt auta. Ale o tym pisalem pare postow wczesniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Witam,Miałem nie zabierać już głosu w tym wątku ale ...1) Tegoroczny regulamin EASCA SQL przewiduje maksymalny bezpiecznik na kablu o przekroju 16 mm² o wartości 80 Amper -> czyli tyle ile jest na wzmacniaczu;2) Z Pkt. 1 wynika, że jeśli pociągniemy kabel masowy od wzmacniacza do karoserii i od karoserii do ujemnego bieguna akumulatora oraz takim samym przewodem (16 mm²) połączymy alternator z dodatnim biegunem alternatora i masę alternatora z ujemnym biegunem akumulatora to:- jeśli ja miałem rację to światła nadal będą przygasać;- jeśli Wy macie rację nie będą przygasać światła i "migać" światełka na wzmacniaczu .... prawda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Prawda... ale przeczytaj co radzimy koledze od poczatku tego tematu Wymiana kabli na grubsze to część z większej całości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Czytałem temat od początku i jedyne co wywnioskowałem :1) Autor nie ma zielonego pojęcia co to za miernik i jak się nim posługiwać;2) Nie wykazuje chęci aby się tego nauczyć.W związku z powyższym jedyne co można mu radzić to wizytę u dobrego elektryka samochodowego który ma pojęcie co robi i prawidłowo zdiagnozuje przyczyny. PSNadal uważam, że nawet "łopatologicznie" (według mnie) napisany opis jak sporządzić bilans jest dla części osób zbyt wielkim wyzwaniem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Prawda... niestety... Uwazam ze w regulaminie forum powinien byc zapis ze przed zalozeniem takiego tematu nalezy dokonac odpowiednich pomiarow i wyniki w temacie zamiescic by nikt nie musial dopytywac sie po 10000000 razy ile V, jaki alternator, kable itp .. Autor otrzymal informacje czego ma szukac i co zrobic. Jesli nie bedzie chcial to trudno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlugi102 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 ludzie ale wy się wymądrzacie, ja się znam na informatyce i przy chwili wolnego zabiorę się za mierzenie napięć, niestety nie mam takiej pracy jak niektórzy i czasowo jestem ograniczony więc po co takie głupie dogadywania, dziękuje za pomoc i będę działał po to są takie fora żeby pomagać zielonym, a nie wzajemnie sobie jechać wogule porażka co niektórzy niech się nauczą kultury w necie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 ludzie ale wy się wymądrzacie, ja się znam na informatyce i przy chwili wolnego zabiorę się za mierzenie napięć, niestety nie mam takiej pracy jak niektórzy i czasowo jestem ograniczony więc po co takie głupie dogadywania, dziękuje za pomoc i będę działał po to są takie fora żeby pomagać zielonym, a nie wzajemnie sobie jechać wogule porażka co niektórzy niech się nauczą kultury w necie Pokaz mi miejsce w ktorym ktos po Tobie jedzie i zachowuje sie niekulturalnie !! Przeczytaj caly temat jeszcze raz i przelicz ile razy ktos Cie o cos pyta by bezinteresownie udzielic Ci pomocy ktorej oczekujesz lub prosi Cie bys cos przeczytal a Ty nic ! Informatyka to Twoj konik, tak? To maly, banalny przyklad. Napisalem program w C++ wykonujacy szybka transformacje Fouriera na wczytywanej probce dzwieku. Program nie dziala..Ratynku!! Pomocy!! Jestes mi w stanie pomoc?? I tak - wlasnie teraz po Tobie jade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlugi102 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 po pierwsze nie widzę algorytmu żadnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 po pierwsze nie widzę algorytmu żadnego Wlasnie! Tak samo brzmia dla nas Twoje dotychczasowe informacje w tym temacie... Nie da sie na odleglosc stwierdzic pewnych rzeczy bez odpowiednich "danych". Rozumiem ze nie masz czasu i nie znasz sie na tym, ale wlasnie dlatego zostales poproszony by zapoznac sie z pewnymi sprawami bys mial swiadomosc co w ogole robisz i jak to mozesz zrobic. Kazdy chce jakos pomoc a to ze w miedzy czasie trwa jakas tam dyskusja to normalne i nikt sie nie wymadrza po to by Ciebie "zgnebic". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 po pierwsze nie widzę algorytmu żadnegoA my mrugającego auta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terrorsiejem Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 w sumie nie rozumiem tego zboczenia na tle kabli..ziomek ma blaupunkta gta4 mkII podpiętego kablami 3 mm^2 i nie ma mowy o jakichkolwiek spadkach napięcia nawet przy sprawdzaniu mojego CP sonica (gdy wzmacniacz był ustawiony na max)..od czego to jest uzależnione że niektórym przy kablach 20mm^2 na podobnych wzmakach gasną światła i innego typu fiki miki wystepują a jemu nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 blaupunkta gta4 mkII Do "mocarnych" to on nie nalezy http://localhost/strefa/ipb/public/style_emoticons/default/tongue.gif od czego to jest uzależnione Od poboru pradu. Fizyka sie klania i prawo Ohm'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terrorsiejem Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 blaupunkta gta4 mkII Do "mocarnych" to on nie nalezy od czego to jest uzależnione Od poboru pradu. Fizyka sie klania i prawo Ohm'a ok nie należy do mocarzy- nie da się zaprzeczyc, ale na forach polecili by mi kable co najmniej 10mm^2 a jak bym napisał że mam zamiar podłączyc go 3^2 to by jobla dostali i nazwali mnie durniem. Histeryzowali by że nawet mi wzmacniacz nie odpali. tak ogólnie to nie trafiłem w temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Samochod to dos specyficzne srodowisko - do dyspozycji mamy tylko 12 - 14 Volt i doslownie kazdy mV sie liczy http://localhost/strefa/ipb/public/style_emoticons/default/tongue.gif Dlatego trzeba robic wszystko by jak najmniej tego pradu zmarnowac - zwlaszcza ze przy tak niskim napieciu wystepuje wysokie naterzenie co niestety sprzyja "uciekaniu" pradu ... Dla jednych 0,5V to zaden spadek, dla innych to kilkadziesiat cennych Watow i decybeli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 w sumie nie rozumiem tego zboczenia na tle kabli..ziomek ma blaupunkta gta4 mkII podpiętego kablami 3 mm^2 i nie ma mowy o jakichkolwiek spadkach napięcia nawet przy sprawdzaniu mojego CP sonica (gdy wzmacniacz był ustawiony na max)..od czego to jest uzależnione że niektórym przy kablach 20mm^2 na podobnych wzmakach gasną światła i innego typu fiki miki wystepują a jemu nie ?Nie do końca :1) Przy przepływie prądu zawsze występują spadki napięcia gdyż nie ma jeszcze nadprzewodników ;2) Jeśli znasz długość tych przewodów i prąd płynący to mogę Ci to dokładnie policzyć (jeśli to są kable miedziane) ;3) Nie napisałeś jak miałeś wysterowane wzmacniacze, gdyż można je ustawić tak aby oddawały tylko nieznaczną część mocy przy do końca "podgłośnionym" radioodtwarzaczu ; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeslaw666 Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 Podepnę się pod temat. Pozbyłem się starego suba i wzmaka bo za śmieszne pieniądze wziąłem skrzynie zamkniętą z Pioneerem Ts307 D4 400 W RMS spiętego na 2 ohm Wzmaka peiying PY-2H30R Moc maksymalna: 1200 WMoc RMS dla 4 Ohm: 2 x 200 WMoc RMS dla 2 Ohm: 2 x 300 WMoc RMS mostek 4 Ohm : 500 WMinimalna impedancja głośnika: 2 ΩWiem ze ten sub nie jest kto wie jakim cudem ale jest w miarę mocny i wydaje mi się ze wystarczy pod ten głośnik. Stare kable mam przekroju 8 mm. Plus puszczony od aku 64Ah w oplu corsie 1,4 benz, altek 55A, a masa podpięta pod kanapą. I tak jak w temacie jak podkrece to swiatła przygasają w rytm basu, obrotz silnika faluja, a muzyka gra stabilnie. Mam tez wrazenie ze na wyłączonym silniku gra lepiej a jak jade to nie ma takiego cisnienia. Prad ladowania to 14,4V a jak dam muze na full to spada na 13V. I teraz pare pytań:1. Czy 15mm^2 wystarczy na plus i mase i czy masa moze byc podpieta pod obudowę i czy to pomoże w tym temacie.2. Czy ten altek nie jest za slaby?? Wiem ze skrzynia jest za duża na ten głośnik bo ma około 60L i pytanie poza konkursem czy ktoś by się podjął zrobienia skrzyni pod ten głośnik i żeby doradził czy ma być zamknięta czy BR bo marzy mi się szczelina aby nisko schodził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.