Skocz do zawartości

Vibe Slick A3 i reszta komponentow?


Goob24
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Grzegorz1969, a przypadek vrx'a? To również A/B, zabezpieczenie 150A przy napięciu 13.8V i osiąga 2kW ...

Znów odpowiem dyplomatycznie i niestety nie wprost gdyż nie mam dostępu do testów VRX-a 1.500 (o którym piszesz zapewne) lecz do innych.

Po kolei:

Do wygenerowania (zmierzonej podczas testu) mocy 1051 Wat RMS przy 13,8 Volta niezłej klasy wzmacniacz klasy D zużywał 104 Ampery prądu. Jest niemożliwe aby wzmacniacz pracujący w klasie A/B mógł jemu w tym dorównać z przyczyn czysto technicznych (czyli do wytworzenia 2 kW potrzeba minimum 200 Amper wzmacniaczowi pracującemu w klasie A/:hyhy:.

Podczas niezależnego testu wzmacniacza Audisona LRX 1.400 mimo podanej przez producenta mocy przy 1 Ohm -> 900 Wat udało sie uzyskać tylko 801 Wat.

Oczywiście powyżej nie piszę o porównaniu jakości dźwięku lecz o zużyciu prądu.

Wyjaśnienie -> nie dysponuję sprzętem który umożliwiał by mi pomiar mocy RMS generowany przez wzmacniacze powyżej 800 Wat więc opieram się na wiarygodnych badań przeprowadzonych przez instytucje posiadające takim sprzęt skalibrowany.

 

PS

A na koniec ostatnia kwestia :

1) W samochodzie jedynym źródłem energii zdolnym wygenerować prąd o napięciu przekraczającym 13 Volt jest ...... więc realne osiągnięcie ......... przy ............ jest niemożliwe. :zawstydzony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście powyżej nie piszę o porównaniu jakości dźwięku lecz o zużyciu prądu.
to jasne, dodam może cytat od audison'a :

 

Warning

When VRx1.500 is used with low impedance loads (1 Ohm), it supplies 2000W approx. and absorbs high currents (300A approx. in impulsive functioning).

 

 

W samochodzie jedynym źródłem energii zdolnym wygenerować prąd o napięciu przekraczającym 13 Volt jest .....
wszyscy wiedzą :hyhy:
więc realne osiągnięcie ......... przy ............ jest niemożliwe. :zawstydzony:
Wszystko zależy ile ktoś nagrzebał w 'elektrowni' auta, na seryjnym altku np. 70A nierealne, ale kiedy są np. dwa altki, czy jeden mocniejszy (rzeźba to rzeźba), w granicach np. 200A (180A mają w serii niektóre tdi vw) wynik staje się realniejszy :)

 

[ Dodano: 2009-12-27, 02:11 ]

Podczas niezależnego testu wzmacniacza Audisona LRX 1.400 mimo podanej przez producenta mocy przy 1 Ohm -> 900 Wat udało sie uzyskać tylko 801 Wat.
w sumie myślałem ze mniej - 770W, ale to też zależy na czym mierzono i według jakich norm

 

A i jest KTOŚ na forum kto trochę przysmażył oprawkę bezpiecznika vrx'em, kto czyta uważnie ten wie :D,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do firmy vibe to nie sądzę żeby zawyżała moc swoich wzmacniaczy ew mogła je mierzyć przy 14 a nie 12V ot taka mała różnica :) Śmiem twierdzić że ten Vibe pociągnął by ten zestawik i było by oki.

 

Co do bezpieczników to nie są miarodajnym wyznacznikiem mocy danego wzmacniacza.

AS F2 300 ma ich również 2x30A i dysponuje mocą 750/780 RMS (różnie podają) w 2 ohm fakt faktem że się przysmażały czasem ale nic gorszego się nie działo :hyhy:

 

Co do VRX-a ja tylko dodam że w mierniku cęgowym do 200A na kablu zasilającym do VRX-a kończyła mu się skala,mogłem przełączyć na 400A i wtedy zmierzyć jeszcze parę razy ale jakoś wtedy nie przyszło mi to do głowy :zawstydzony: hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kilka sprostowań.

1) Wiem lub przynajmniej wierzę, że większość osób na tym forum zna się na elektryce i Car Audio. W związku z tym jeśli piszę coś to nie po to aby publicznie się kłócić lecz po to aby przedstawić problemy z jakimi przyjdzie się zmierzyć przy budowie CA;

2) Uzyskanie z dwóch mostków wzmacniacza klasy A/B mocy około 330 Wat wiąże się z przepływem prądu rzędu 85 Amper przy napięciu 13,8 Volta co pokazał np. test Phase RS4 czasopisma AutoHiFi;

3) Większość producentów markowych wzmacniaczy podawała publicznie jak zmienia się moc wytwarzana w zależności od napięcia (np. Alipne F500 przy 12 V wytwarzał moc 2 x 50 Wat / 4Ω a przy 14,4 V już 2 x 75 Wat / 4Ω . Różnica jest tu 33% ! . Dotyczy to praktycznie wszystkich wzmacniaczy. Wiąże się to oczywiście z tym, że do wytworzenia odpowiedniej mocy trzeba nie tylko kupić wzmacniacz lecz również zapewnić mu potrzebną ilość energii o podanym napięciu które nie może być pobrane z akumulatora lecz z alternatora ! .

Biorąc pod uwagę, że większość produkowanych samochodów jest wyposażona w alternatory o prądzie do około 80 Amper oraz to, że zawsze na kablach zasilających pojawiają się spadki napięcia wytworzenie przez ten wzmacniacz mocy 2 x 325 Wat jest zbyt kosztowne (wiąże się to ze zmianą alternatora) i przez to raczej nieopłacalne. Jeśli nie wymieni się alternatora to z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć że napięcie spadnie poniżej 12,5 V i tym samym moc do około 2 x 220 Wat.

Czytałem "test" jaki zrobiono porównując wzmacniacze amatorsko w instalacjach samochodowych (był tam między innym VRX 1.500) i spadki napięcia dla VRX-a przy pracy przy obciążeniu 1Ω dochodziły do 10,2 Volt co na 100% powodowało drastyczny spadek wytwarzanej mocy.

Cały czas nie wypowiadam się o tym producencie ani produkcie gdyż go nie znam.

PS

Mam nadzieję, że osoby które uważnie przeczytały to co napisałem powyżej zrozumieją dlaczego producenci wzmacniaczy oraz też ja zalecają podłączanie kabla minusowego ze wzmacniacza do masy a nie do akumulatora. :rotfl: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na angielskim Ebay jest Phase Opus4. Jest on pewnie droższy niż CP czy Vibe ale zdecydowanie lepszy. Ze względu na to, że pracuje on w klasie T jest także znacznie mniej wymagający w stosunku do instalacji.

PS

W podobnej cenie jest Alpine PDX4.150 ale będzie ona słabsza i mocowo i jakościowo w stosunku do Opus-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...