Goob24 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Witam chcialem sie dowiedziec cos o tym wzmaku a mianowicie czy moc nie jest zawyzona ? i czy da rade pociagnac taki zestaw:es-6c , s-12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Witam,Odpowiem dyplomatycznie:Jest mało prawdopodobne aby wzmacniacz klasy A/B posiadający wewnętrzne zabezpieczenie dwoma bezpiecznikami samochodowymi o wartości 30 Amper oddał moc 2 x 325 Wat RMS przy napięciu 13,8 Volta. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Grzegorz1969, a przypadek vrx'a? To również A/B, zabezpieczenie 150A przy napięciu 13.8V i osiąga 2kW ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciemuka19 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Moc jest zawyżona także moim zdaniem będzie trochę za mało te nawet 300watt rms przy PB s-10 który potrzebuje coś koło 350watt rms żeby zagrał tak jak trzeba Napisz ile masz kasy to coś dobierzemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Grzegorz1969, a przypadek vrx'a? To również A/B, zabezpieczenie 150A przy napięciu 13.8V i osiąga 2kW ...Znów odpowiem dyplomatycznie i niestety nie wprost gdyż nie mam dostępu do testów VRX-a 1.500 (o którym piszesz zapewne) lecz do innych.Po kolei:Do wygenerowania (zmierzonej podczas testu) mocy 1051 Wat RMS przy 13,8 Volta niezłej klasy wzmacniacz klasy D zużywał 104 Ampery prądu. Jest niemożliwe aby wzmacniacz pracujący w klasie A/B mógł jemu w tym dorównać z przyczyn czysto technicznych (czyli do wytworzenia 2 kW potrzeba minimum 200 Amper wzmacniaczowi pracującemu w klasie A/:hyhy:.Podczas niezależnego testu wzmacniacza Audisona LRX 1.400 mimo podanej przez producenta mocy przy 1 Ohm -> 900 Wat udało sie uzyskać tylko 801 Wat.Oczywiście powyżej nie piszę o porównaniu jakości dźwięku lecz o zużyciu prądu.Wyjaśnienie -> nie dysponuję sprzętem który umożliwiał by mi pomiar mocy RMS generowany przez wzmacniacze powyżej 800 Wat więc opieram się na wiarygodnych badań przeprowadzonych przez instytucje posiadające takim sprzęt skalibrowany. PSA na koniec ostatnia kwestia :1) W samochodzie jedynym źródłem energii zdolnym wygenerować prąd o napięciu przekraczającym 13 Volt jest ...... więc realne osiągnięcie ......... przy ............ jest niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Oczywiście powyżej nie piszę o porównaniu jakości dźwięku lecz o zużyciu prądu. to jasne, dodam może cytat od audison'a : WarningWhen VRx1.500 is used with low impedance loads (1 Ohm), it supplies 2000W approx. and absorbs high currents (300A approx. in impulsive functioning). W samochodzie jedynym źródłem energii zdolnym wygenerować prąd o napięciu przekraczającym 13 Volt jest ..... wszyscy wiedzą więc realne osiągnięcie ......... przy ............ jest niemożliwe. Wszystko zależy ile ktoś nagrzebał w 'elektrowni' auta, na seryjnym altku np. 70A nierealne, ale kiedy są np. dwa altki, czy jeden mocniejszy (rzeźba to rzeźba), w granicach np. 200A (180A mają w serii niektóre tdi vw) wynik staje się realniejszy [ Dodano: 2009-12-27, 02:11 ]Podczas niezależnego testu wzmacniacza Audisona LRX 1.400 mimo podanej przez producenta mocy przy 1 Ohm -> 900 Wat udało sie uzyskać tylko 801 Wat. w sumie myślałem ze mniej - 770W, ale to też zależy na czym mierzono i według jakich norm A i jest KTOŚ na forum kto trochę przysmażył oprawkę bezpiecznika vrx'em, kto czyta uważnie ten wie , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zola Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Co do firmy vibe to nie sądzę żeby zawyżała moc swoich wzmacniaczy ew mogła je mierzyć przy 14 a nie 12V ot taka mała różnica Śmiem twierdzić że ten Vibe pociągnął by ten zestawik i było by oki. Co do bezpieczników to nie są miarodajnym wyznacznikiem mocy danego wzmacniacza. AS F2 300 ma ich również 2x30A i dysponuje mocą 750/780 RMS (różnie podają) w 2 ohm fakt faktem że się przysmażały czasem ale nic gorszego się nie działo Co do VRX-a ja tylko dodam że w mierniku cęgowym do 200A na kablu zasilającym do VRX-a kończyła mu się skala,mogłem przełączyć na 400A i wtedy zmierzyć jeszcze parę razy ale jakoś wtedy nie przyszło mi to do głowy hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 WitamKilka sprostowań.1) Wiem lub przynajmniej wierzę, że większość osób na tym forum zna się na elektryce i Car Audio. W związku z tym jeśli piszę coś to nie po to aby publicznie się kłócić lecz po to aby przedstawić problemy z jakimi przyjdzie się zmierzyć przy budowie CA;2) Uzyskanie z dwóch mostków wzmacniacza klasy A/B mocy około 330 Wat wiąże się z przepływem prądu rzędu 85 Amper przy napięciu 13,8 Volta co pokazał np. test Phase RS4 czasopisma AutoHiFi;3) Większość producentów markowych wzmacniaczy podawała publicznie jak zmienia się moc wytwarzana w zależności od napięcia (np. Alipne F500 przy 12 V wytwarzał moc 2 x 50 Wat / 4Ω a przy 14,4 V już 2 x 75 Wat / 4Ω . Różnica jest tu 33% ! . Dotyczy to praktycznie wszystkich wzmacniaczy. Wiąże się to oczywiście z tym, że do wytworzenia odpowiedniej mocy trzeba nie tylko kupić wzmacniacz lecz również zapewnić mu potrzebną ilość energii o podanym napięciu które nie może być pobrane z akumulatora lecz z alternatora ! . Biorąc pod uwagę, że większość produkowanych samochodów jest wyposażona w alternatory o prądzie do około 80 Amper oraz to, że zawsze na kablach zasilających pojawiają się spadki napięcia wytworzenie przez ten wzmacniacz mocy 2 x 325 Wat jest zbyt kosztowne (wiąże się to ze zmianą alternatora) i przez to raczej nieopłacalne. Jeśli nie wymieni się alternatora to z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć że napięcie spadnie poniżej 12,5 V i tym samym moc do około 2 x 220 Wat.Czytałem "test" jaki zrobiono porównując wzmacniacze amatorsko w instalacjach samochodowych (był tam między innym VRX 1.500) i spadki napięcia dla VRX-a przy pracy przy obciążeniu 1Ω dochodziły do 10,2 Volt co na 100% powodowało drastyczny spadek wytwarzanej mocy.Cały czas nie wypowiadam się o tym producencie ani produkcie gdyż go nie znam.PSMam nadzieję, że osoby które uważnie przeczytały to co napisałem powyżej zrozumieją dlaczego producenci wzmacniaczy oraz też ja zalecają podłączanie kabla minusowego ze wzmacniacza do masy a nie do akumulatora. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goob24 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Myslalem jeszcze nad vibe slick A4 jezeli ten A3 bylby zaslaby lub cp 4/400 .Czytalem o nim wiele pozytywnych opini i moc nie jest zawyzona . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Na angielskim Ebay jest Phase Opus4. Jest on pewnie droższy niż CP czy Vibe ale zdecydowanie lepszy. Ze względu na to, że pracuje on w klasie T jest także znacznie mniej wymagający w stosunku do instalacji.PSW podobnej cenie jest Alpine PDX4.150 ale będzie ona słabsza i mocowo i jakościowo w stosunku do Opus-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.