Skocz do zawartości

BMW E87 2005 kilka pytań przed pracami


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

cześć,

 

Chcę zmienić audio u żony na coś lepszego i moje pytania.

 

Pacjent to E87 z 2005 roku 2.0d

1. PDC przestaje działać po wymianie radia? Mam pdc tył.

2. pojawia się jakiś błąd na desce? czytałam, że tylko na kompie

3. Podobno z zasilaniem jest problem (bmw odłącza całkiem prąd po 30s?) i trzeba zasilanie ciągnąć z bezpieczników?

4. czy taka przejściówka załatwi problemy powyżej? http://www.car-tronic.pl/adapter-can-bu ... p7620.html 
(plus umożliwi sterowanie z kiery?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem po co to kupowac. Wystarczy kupić samemu kostkę do radia nie orginalnego i druga kostkę jeżeli jest dostępna do kostki kabli (albo ja obciąć i podłączyć do kostki radia)

Ile masz glosnikow? Masz subwofera pod fotelami?

 

 

 

Jedynie nie wiem jak z antena jest.

Schematów kostek orginalny jest dużo w internecie musisz poszukac.

 

Pdc i sterowanie w kierownicy nie będzie działać kiedyś szukałem info na ten temat. Dlatego mało ludzi decyduje się na wywalenie orientuje radia.

 

Wyjdzie taniej kupno wszystkich glosnikow z wzmacniaczem wersji hifi koszt ok 350zl i ich montaż plus programowanie które zrobisz w 5min sam zwykłym kabelki em pod warunkiem że masz odpowiednie radio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym próbował wyciągnąć sygnał i puścić do procka, na nim wszystko ustawić, gdyż nie podobają mi się rzeźby z radiami w nowszych autach, nawet takie E39 wygląda słabo z super ramką.

Coś typu mobridge. Wtedy wszystko zestroisz na zewnętrznym DSP a funkcjonalność i estetyczny wygląd zostaje. O szczegóły pytaj bardziej doświadczonych, ja wiem, że niebawem też będę coś takiego robił, jak tylko zarobię na świeższe BMW  :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to musisz podać więcej konkretów.

Przy radiu Business do PDC był osobny głośnik z tego co pamiętam(trzeba zajrzeć do WDS)

W przypadku Professional i nawigacji dźwięk leciał z głośników z radia

 

 

Kolejna sprawa to plus po zapłonie.

Do radia dociera stały plus, ale nie ma plusa po zapłonie. Radio sterowane jest po CAN, po to te adaptery can

 

Sam plus po zapłonie to nie problem. Moduł CAS, które załącza wszystkie urządzenia(po odczytaniu klucza w stacyjce wysyła informacje na CAN) ma też wyjście Wake-Up

Jest to standardowe 12V jak w przypadku remote do wzmacniacza. Wystarczy dołożyć przekaźnik żeby tego przewodu nie obciążyć i można stworzyć samodzielnie "plus po zapłonie"

 

Co innego sterowanie z kierownicy, ale tutaj najlepiej poszukać czegoś pod montowane radio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżeli masz radio takie jak to pierwsze w tym pdf'ie http://www.bmwcarx.com/web/DocumentosBMW/PINOUTS_BMW_New_Series.pdf to bez problemu można wyprowadzić sygnał na wzmacniacz (podłączenie się do wolnych pinów radia - 20 zł, konwersja z sygnału zbalansowego na niezbalansowany przy pomocy transformatorów - 20 zł, dodanie wyposażenia i przekodowanie radia). Robiłem to sam w E60, od początku do końca, że jakbyś był zainteresowany radą to służę pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...