buro1221 Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Witam, Dzisiaj dostałem dosyć nietypowe pytanie od znajomego, który chciałby sobie zamontować kupiony za grosze kondensator do sprzętu car audio o mocy 1 Farada. Nigdy nie podłączałem kondensatora bez sprzętu audio pod instalacje w aucie, stąd nie umiałem mu odpowiedzieć na to pytanie, więc może Wy pomożecie? On chce po prostu podłączyć + i - z akumulatora do kondensatora, umieścić w środku w aucie i żeby pokazywał napięcie non stop (radziłem mu, żeby kupił sobie zwykły woltomierz, jednak zdecydował się na kondensator, bo uważa, że znacznie lepiej wygląda). No i tu pytanie - czy można tak bez problemu zrobić? Z tego co wiem, po naładowaniu napięcie na wyświetlaczu kondensatora gaśnie, więc skoro on nie będzie miał żadnego CA, to po prostu nie będzie miało co brać to napięcie i ten wyświetlacz zgaśnie. Czy dobrze rozumuje? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csbiczek Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Ogólnie jak wspomniałeś lepszy był by voltomierz no ale skoro się uparł to niech sobie spokojnie wepnie ale: jak sam wspomniałeś voltomierz może gasnąć, kwestia tego czy kupił kondka z remote(wtedy może voltomierz świecić non stop), czy kupił automat który tylko pokazuje napięcie jak kond pracuje... Sumując lepiej niech go sprzeda, kupi voltomierz i np zapach do auta;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 No i tu pytanie - czy można tak bez problemu zrobić?Tak. Z tego co wiem, po naładowaniu napięcie na wyświetlaczu kondensatora gaśnie, więc skoro on nie będzie miał żadnego CA, to po prostu nie będzie miało co brać to napięcie i ten wyświetlacz zgaśnie.Spokojnie w aucie są jeszcze inne odbiorniki prądu niż CA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buro1221 Opublikowano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Po podłączeniu bezpośrednio + i - do akumulatora napięcie non stop świeci, więc podejrzewam, że remote też będzie. Dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanQwer Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 kondensator o mocy 1 Farada. Mocny jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buro1221 Opublikowano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Przejęzyczenie ze względu szybkiego pisania, bywa, ale dzięki za zauważenie, fatalny błąd z mojej strony Jeszcze jedno pytanie - czy taki kondensator może "wspomóc" akumulator np. podczas zapalania auta zimą? Nie słyszałem jeszcze o takich możliwościach ale z ciekawości zapytać można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Może przy pierwszym "strzale" BTW, niech kolega sobie jeszcze dużymi literami napisze na aku "KONDENSATOR" bo jak kiedyś odłączy i dotknie klemą + do masy to się może zdziwić lub jak po rozładowaniu konda podłączy od razu klemę do aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buro1221 Opublikowano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 No właśnie, jak to jest w praktyce z taką tykającą bombą zegarową? Bo słyszałem już wiele mitów na ten temat i jak to faktycznie jest? Z tego co wiem, kondensator będzie podłączony non stop, nie będzie wyciągany z auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zientek Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 No właśnie, jak to jest w praktyce z taką tykającą bombą zegarową?Bez przesady...Aczkolwiek jeżeli kondensator NIE jest automatyczny to trzeba pamiętać o prawidłowym jego "podłączaniu". Mam na myśli odpowiednie jego ładowanie i rozładowywanie. Nagłe dodanie naładowanego kondensatora do obiegu który nie ma zabezpieczenia automatycznego może być miażdżące w skutkach i generalnie nawet dość nieprzyjemne dla zdrowia ;p ale o tym jest masa artykułów.Moim zdaniem to zastosowanie które wymyślił sobie Twój kolega jest zupełnie bez sensu i gra jest niewarta świeczki. Niech kupi sobie voltomierz i zamontuje a nie kombinuje z kondensatorem. Jeżeli jest standardowy to 1F kroci nie będzie kosztował, po sprzedaży starczy na voltomierz i może nawet czteropak piwa. Jeżeli jest automatyczny no to... kto w ogóle marnuje potencjał automatu do tak bezsensownych celów jak monitorowanie napięcia? nie mówiąc już o tym, że może gasnąć wyświetlacz w automacie.Co do odpalania auta zimą. To fakt pomoże przy pierwszym strzale. Ale tylko przy nim, przy dalszej przeprawie będzie tylko przeszkadzał z racji tego, że będzie chciał być ciągle naładowany i będzie ten prąd troszkę kradł. W sumie za chwilę go odda ale to taka "głupiego robota" bo licząc długości kabli, ble ble ble spadek mimo wszystko będzie i trochę pary pójdzie w gwizdek.Czysta i bezsensowna fanaberia z tym kondensatorem, może przysporzyć tylko problemów.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Tez jestem tego zdania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.