grissley Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Zadałem pytanie w swojej galerii, ale nikt tam nie zagląda, to może tutaj ;) Potrzebuję podłączyć fabryczne głośniki w tylnej półce pod radio (pod wzmacniacz radia, czyli wpiąć je w kostkę iso).Chodzi o to, że gdy jadę z dzieciakami, to odpalanie elektrowni w bagażniku (czy w ogóle, odpalanie przodu) nie ma sensu - jak chcą posłuhać jakiejś kociej muzyki da dzieciaków, to najchętniej puściłbym to wyłącznie właśnie z tylnych głośników."Normalnie" jednak sie nie da, jesli chce sie uzywac optyka. Po wybraniu swiatelka jako zrodla kostka iso od glosnikow musi byc odlaczona, inaczej glosniki pod nia podlaczone drą sie na max glosnosci.Na razie jedyne co wymyslilem, to umieszczenie w torze kabli iso zwyklego przelacznika, ktorym (p)odłączałbym tylne glosniki w razie potrzeby. Metoda bylaby upierdliwa, bo kazdorazowe przelaczenie oznaczaloby koniecznosc wejscia do menu, wlaczenia/wylacznia optyka i analogiczne przelaczenie przelacznika. Ale przynajmniej by dzialalo.Jest jakies wygodniejsze rozwiazanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Jest jakies wygodniejsze rozwiazanie? dokupienie piecyka jakiegoś do pierdzenia dla głośników z tyłu i ustawienia go w wysokonapięciowe wyjścia z radia, a za nimi konwerter na RCA i za nim płotek który będzie regulacją dla pieca. No i przydałby się jakiś wyłącznik ręczny piecowni głównej żeby to nie grało razem. Ale koszty spore tego wszystkiego są jak na takie rozwiązanie bo gdzieś około 200PLN trzeba wydać... Może ktoś będzie miał lepszy plan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grissley Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Twoje rozwiązanie jest jeszcze bardziej uciążliwe niż mój pomysł... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 To chyba wolałbym dzieciakom zrobić "własny" system i podłączyć pod coś co może odtwarzać czy to filmy czy muzykę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grissley Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 No chwila. W tylnej półce siedzą głośniki, końcówki kabli od tych głośników mam w kostce iso, którą wystarczy podpiąć do radia - i hula.Więc organizowanie jakichś dodatkowych zasilaczy czy systemów nie ma chyba sensu.Chodzi tylko o to, jak zorganizować sprawne przełączanie pomiędzy systemem przednim (czyli działa cała elektrownia), a "systemem" tylnim (czyli działają tylko tylne seryjne głośniki, pędzone z kostki iso/wzmacniacza radiowego).EDITChyba rozwiązałem problem - włączenie optyka w 910R, które mam obecnie, automatycznie wyłącza zasilacz wbudowany w radio.Czyli nie musze odpinać kostki ISO, jak w starszych radiach, ani dorabiać przełączników na jej kablach .Wystarczy jedynie dodać wyłącznik remote - i już Zostaje mi tylko znaleźć jakiś "guzik" pasujący do bmw... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Zostaje mi tylko znaleźć jakiś "guzik" pasujący do bmw...Obejrzyj jak wygląda klawisz Harman Kardon w E46(często w coupe). Zasada działania taka sama jak klawisza ASC/DSC, PDC czy SEDC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grissley Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Ja mam e39 poliftowe, tam panel nie jest już składany z guzików, jest to jedna listwa/moduł. Więc tutaj nie dołożę - a szkoda, bo byłoby idealnie Pod kostkę mojej listwy/modułu chyba tez nie ma sensu podpinać, bo poza tym, że nie mam rozpiski który pin jest który, to wszystkie przyciski są "miękkie", więc pewnie zwarciowe - a tutaj potrzebny jest przełącznik 0/1.Myślę raczej o tym, żeby dołozyć taką "hubę do telefonu" z boku tunelu i tam wrzucić monitorek od bluetootha i właśnie jakiś w miarę pasujący guzik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Mozna tez sprobowac go gdzies schowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Ja mam e39 poliftowe, tam panel nie jest już składany z guzików, jest to jedna listwa/moduł. Więc tutaj nie dołożę - a szkoda, bo byłoby idealnie Pod kostkę mojej listwy/modułu chyba tez nie ma sensu podpinać, bo poza tym, że nie mam rozpiski który pin jest który, to wszystkie przyciski są "miękkie", więc pewnie zwarciowe - a tutaj potrzebny jest przełącznik 0/1.Myślę raczej o tym, żeby dołozyć taką "hubę do telefonu" z boku tunelu i tam wrzucić monitorek od bluetootha i właśnie jakiś w miarę pasujący guzik.Raczej wątpię że masz ten panel pełny(w sensie masz: grzanie tyłka, masaże w fotelach, pdc, sedc, roletę elektryczną lub klawisz sport(w przypadku M-ki) ), jeśli nie masz kompletu to możesz poszukać paneli nieco bogatszych od twojego(jak już wspomniałem, S.EDC, PDC to tylko klawisze monostabilne). Jeśli ogólnie masz ubogi panel to możesz poszukać panelu z e46 ze wspomnianym klawiszem.Do tego użyć przekaźnik bistabilny, który zareaguje na impuls z przycisku. W klawiszach jest dioda, którą da się zapalić jako informacja zwrotna.Schematy to nie problem, jest WDS online dla BMW. W razie co, to mogę pomóc przy ich rozszyfrowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grissley Opublikowano 2 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Oczywiście, że nie mam pełnej listwy - chodziło mi o to, że w przedlifcie można sobie dodać dowolny guzik, bo panel jest "składany" z takich właśnie pojedyńczych guzików. W polifcie trzeba kupić już konkretny listwo-moduł, bo jest to całość.No i zakładałem, że generalnie guziki na nim są właśnie monostabilne - jeżeli niektóe są bistabilne, to widać światełko w tunelu . Obecnie mam 4 guziki, z czego wykorzystane tylko dwa. Wolny jest PDC i masaż 4rech liter.Czy masaż tyłka jest bistabilny? Jeśli tak, to problem byłby prawie z głowy (bo jeszcze piny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Z masażem jest problem, bo w panelu jest sterownik(z możliwością diagnostyki jak pozostałych modułów w aucie), który komunikuje się z modułem Active Sitz w fotelu(odpowiednio kierowcy lub pasażera). Podejrzewam, więc że nie jest to typowy przełącznik bistabilny. Panel wysyła informację "włącz się", a zwrotnie dostaje informacje o zapaleniu diody Prostszym rozwiązaniem jest chyba użycie przekaźnika bistabilnego pod przełącznik PDC jeśli masz go wolny. Wykorzystać 2 piny i przy okazji będziesz widział co jest włączone(jeden pin to wyjście z przycisku, drugi pin to dioda pod przyciskiem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grissley Opublikowano 2 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 No ale w #9 pisałeś, że PDC jest monostabilny, a nie bi...?Mogę też poszukać innej listwy, przydałoby się tylko wiedzieć, które klawisze są bistabilne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Przeczytaj mój ostatni post jeszcze raz. Nie zmieniłem zdania. Zapronowałem użycie przekaźnika bistabilnego podłączonego pod przełącznik na tunelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grissley Opublikowano 2 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 A, słówko "przekaźnik" mi umknęło Z przekaźnikiem dało by radę, chociaż to tworzenie kolejnego pająka w konsoli.No i ciekaw jestem, jak by to wyglądało po wyłączeniu/włączeniu zapłonu. Zresetuje się po wyłączeniu zapłonu, czy dopiero po ponownym wciśnięciu guzika?Aha - i jeszcze jedno. PDC chyba nie jest podświetlany...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Jedynie DSC/ASC nie ma kontrolki. Ale to tylko kwestia samego klawisza, bo dioda pod nim jestW każdym napis jest podświetlony(jest to wspólnie połączone)Podłączając zasilanie przekaźnika, pod zapłon, spowodujesz jego reset po wyłączeniu zapłonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grissley Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Ok, ogólne podświetlenie jest, ale chodziło mi o sygnalizację diodą, że guzik jest "wciśnięty".Nie wiem, jaka jest zasada, bo teraz używam tylko klawisza ASC i rolety Możesz polecić jakiś przekaźnik? Na tme i allegro widzę albo jakieś kobylaste, albo do druku. EDITPrzyjrzałem się dzisiaj guzikowi PDC - faktycznie, ma diodkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Możesz polecić jakiś przekaźnik? Na tme i allegro widzę albo jakieś kobylaste, albo do druku.Nie bardzo. To o czym mówię chciałem zrealizować w E38(kumpel ma klawisz S.EDC wolny), ale do tego nie doszło, a teraz auto idzie na sprzedaż, więc już chyba tego nie zrobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grissley Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Same problemy mam z tym radiem...W Hornie zapewniano mnie, że włączenie optyka oznacza jednoczesne wyłączenie wzmacniacza w radiu. No i nieprawda - włączyłem dziś optyka, a w tym momencie głośniki w półce (podłączone do kostki) zamiast się wyłączyć, ryczą na pełen regulator, tak samo, jak w starszych radiach Alpine... Może jest jeszcze gdzieś w opcjach to wyłączanie wzmacniacza - jak kotś wie gdzie, to poradźcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Szukaj ocji Power IC. Tak sie zastanawiam... a moze by zastosowac jakis bogatszy potencjometr z wylacznikiem pod wyjcie z ISO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grissley Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Zrobię chyba zgodnie z truckową radą. Czyli dam sobie spokój z kostką ISO, kupię jakiegoś vojsrafta czy coś podobnego rozmiaru, podepnę pod wolne rca w procku i puszczę kablami tylko na te tylne seryjniaki.W pamięci będzie jedno ustawienie z włączonymi tylnymi, reszta z wyłączonymi. Jak będą jechać ze mną dzieciaki, to po prostu włączę ten bank pamięci, w którym tylne są włączone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.