luki Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Witam, wpadłem na pomysł żeby zrobić tak aby dało się słuchać radia na postoju. w tej chwili mam zrobione tak ze automat po odpaleniu silnika załącza przekaźnik i dopiero odpala wzmacniacze. A chciałbym zrobić jeszcze żeby jak silnik jest zgaszony można było słuchać muzyki ale nie przez wzmacniacze tylko napędzane przez końcówkę radia. Da się to jakoś zrobić? Jeżeli dobrze myślę to da się to zrobić na przekaźnikach zwykłych 20A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zomer1980 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Da sie zrobić ale trzeba by było mieć serię przekaźników. Ale to robota dla kogoś kto ma smykałkę.Ogólnie nie ma to sensu z przyczyn ewentualnych problemów.Lepiej zrobić normalny przód, a subwoofer odłaczany przez radio-lepiej, prościej i bezpieczniej. Kombinacja 20dodatkowych kabli i kilka zakresów przełączników (najlepiej magnetycznych) to szkoda zabawy i kabli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 podstawowe pytanie - co masz za wzmacniacze ze takie pradozerne?czy to moze aku takie slabe? ja tu wiekszego sensu nie widze. jak od sluchania na postoju pada aku to wymien to aku! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 No niby masz rację bo potrzebował bym 8 przekaźnikówSub mam odłączany przez radio ale i samym przodem zjem cały prąd. Bo wzmak to steg k2.02 który jest prądożerny i gienek b40.aku ma 60ah a ma prawie rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zomer1980 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 To kup lepszy alternator, i akumulator. Chyba lepiej to wyjdzie.Bo robiąc alternatywną wersję innego zasilania to zabawa jak ze szafą sklepową. A szafa stoi - a auto, jeździ, podskakuje, szybko to padnie. Robić okablowanie- jedyne co to polece ci prostą zmianę jak złącze ISO - przerabiane na zamiennik. Od wzmaka robisz dodatkowe ISO-podpinane do radia. A wzmacniacz-daj na włącznik stacyjki. Najprościej i w miare stabilnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Alternator muszę kupić ale sensu zmiany prawie nowego akumulatora nie widzę. Może ktoś wie z jakiego modelu można zdobyć tanio altek 160A lub więcej? Chyba odpuszczę sobie ten mój pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaka22 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Jakie auto? Ja mam Wzmacniacz Hifonicsa z podpisu, i czasem daje po garach na postoju jakiś czas i nie miałem problemów z aku, a mam diesla. Więc może jest jescze jakiś inny "prądożerca" w twojej instalacji? Po jak długim graniu na postoju pada Twój aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Auto co by nie było to przy włączonym subie w ok. 10min rozładuje aku. A bez to tak 2 godziny. Na radiu pograłbym ze 12h i nic, to już sprawdziłem. Za rozładowany aku uważam jak napięcie spadnie poniżej 11V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Napisał bym coś o elektryce ale ... widać to nie do końca zrozumiałe więc napiszę "alternatywnie".Jest auto np takie http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_klasy_E_AMGma ono okrutną szmoc 200 kW i przy jakiejś głośności szybkości spala 8,4 L/100kmJest drugie auto np. takie http://fiat.danetech.pl/fiat-punto-evo-1-2-8v-69-2011#Rozmiar_oponmające tylko 50kW szmocy (4x mniej) i przy tej samej prędkości spala 4,3 L/100km.Problem w tym, że pierwszy ma dużo większe opory toczenia (szersze opony) , większą opory wiatru (większa powierzchnia czołowa).Sprawność silnika powinna być na dość podobnym poziomie więc do wytworzenia pewnej mocy np. 20kW zużyją bardzo podobną ilość tego samego paliwa. Jak by nie patrzeć aby wygenerować jakąś moc przez dowolną końcówkę mocy potrzebna jest bardzo podobna energia. Nie wiem więc skąd tak duże różnice (2h i 12h) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaka22 Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 A może kolega wozi w bagaju 2x12 spiete w 1 ohm i moc liczy w kilowatach stąd te różnice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.