Skocz do zawartości

Końcówka radia lub wzmacniacz


luki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

wpadłem na pomysł żeby zrobić tak aby dało się słuchać radia na postoju. w tej chwili mam zrobione tak ze automat po odpaleniu silnika załącza przekaźnik i dopiero odpala wzmacniacze. A chciałbym zrobić jeszcze żeby jak silnik jest zgaszony można było słuchać muzyki ale nie przez wzmacniacze tylko napędzane przez końcówkę radia. Da się to jakoś zrobić? Jeżeli dobrze myślę to da się to zrobić na przekaźnikach zwykłych 20A. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie zrobić ale trzeba by było mieć serię przekaźników. Ale to robota dla kogoś kto ma smykałkę.

Ogólnie nie ma to sensu z przyczyn ewentualnych problemów.

Lepiej zrobić normalny przód, a subwoofer odłaczany przez radio-lepiej, prościej i bezpieczniej. Kombinacja 20dodatkowych kabli i kilka zakresów przełączników (najlepiej magnetycznych) to szkoda zabawy i kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby masz rację bo potrzebował bym 8 przekaźników
Sub mam odłączany przez radio ale i samym przodem zjem cały prąd. Bo wzmak to steg k2.02 który jest prądożerny i gienek b40.


aku ma 60ah a ma prawie rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kup lepszy alternator, i akumulator. Chyba lepiej to wyjdzie.

Bo robiąc alternatywną wersję innego zasilania to zabawa jak ze szafą sklepową. A szafa stoi - a auto, jeździ, podskakuje, szybko to padnie. 

Robić okablowanie- jedyne co to polece ci prostą zmianę jak złącze ISO - przerabiane na zamiennik. Od wzmaka robisz dodatkowe ISO-podpinane do radia. A wzmacniacz-daj na włącznik stacyjki. Najprościej i w miare stabilnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator muszę kupić ale sensu zmiany prawie nowego akumulatora nie widzę. Może ktoś wie z jakiego modelu można zdobyć tanio altek 160A lub więcej? 

 

Chyba odpuszczę sobie ten mój pomysł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie auto? Ja mam Wzmacniacz Hifonicsa z podpisu, i czasem daje po garach na postoju jakiś czas i nie miałem problemów z aku, a mam diesla. Więc może jest jescze jakiś inny "prądożerca" w twojej instalacji? Po jak długim graniu na postoju pada Twój aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto co by nie było to przy włączonym subie w ok. 10min rozładuje aku. A bez to tak 2 godziny. Na radiu pograłbym ze 12h i nic, to już sprawdziłem. 

Za rozładowany aku uważam jak napięcie spadnie poniżej 11V. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisał bym coś o elektryce ale ... widać to nie do końca zrozumiałe więc napiszę "alternatywnie".

Jest auto np takie http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_klasy_E_AMG

ma ono okrutną szmoc 200 kW i przy jakiejś głośności szybkości spala 8,4 L/100km

Jest drugie auto np. takie http://fiat.danetech.pl/fiat-punto-evo-1-2-8v-69-2011#Rozmiar_opon

mające tylko 50kW szmocy (4x mniej) i przy tej samej prędkości spala 4,3 L/100km.

Problem w tym, że pierwszy ma dużo większe opory toczenia (szersze opony) , większą opory wiatru (większa powierzchnia czołowa).

Sprawność silnika powinna być na dość podobnym poziomie więc do wytworzenia pewnej mocy np. 20kW zużyją bardzo podobną ilość tego samego paliwa. 

Jak by nie patrzeć aby wygenerować jakąś moc przez dowolną końcówkę mocy potrzebna jest bardzo podobna energia. Nie wiem więc skąd tak duże różnice (2h i 12h)  :szok:  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...