luki Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Chociażby z tego że kable to 4gauge (21mm2) i bezp rekomendowany to 80A Takim małym druczkiem jest to tam napisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Ja zdobywałem co prawda wykształcenie w zeszłym wieku i musiałem nauczyć się to obliczać w szkole podstawowej. No widzisz, to ja gorzej bo ja w technikum.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Chociażby z tego że kable to 4gauge (21mm2) i bezp rekomendowany to 80A Takim małym druczkiem jest to tam napisane Chciałbym zaznaczyć, że ten rysunek nie dotyczy Twojego przypadku .... nigdzie nie ma napisane stek itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 PS. A zdjęcie nazywa się HR-500. Poszukaj może Ci się coś nawinie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Dobra nie chce mi się już dłużej z wami spierać, bo ja swoje a wy swoje. Na pewno nie zastosuje tam przekaźnika 30-40A bo nie mam zamiaru zrobić pożaru w aucie. Jak uda mi się załatwić miernik cęgowy to pokaże wam jaki prąd tamtędy przepływa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Ok. To nam pokażesz.I wtedy powrócimy do debaty. PS. i narysuj schemat (taki w paincie) i powiedz gdzie mierzyłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Jak to gdzie zmierzę? W tym miejscu o którym ciągle do was pisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Z domu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Zanim dopadniesz miernik może warto abyś wpadł na to po co i dlaczego tak się robi.Pewnie wtedy znał byś odpowiedzi na pozostałe pytania. Kolejny dołujący temat .... przekładając na bardziej zrozumiały język.Mnie uczono jak sprawdzić jaka będzie temperatura i czy np. nie odmrożę sobie nóg ..... teraz "młode wilczki" wolą sprawdzić po fakcie czy mają odmrożone nogi czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Nazwa zdjęcia nie ma tutaj nic do rzeczy. Musi jakaś być w celu zdefiniowania ścieżki dla synchronizatora wysyłającego z zdjęcia z serwera do sklepu internetowego. Ta sama fota jest przypisana w sklepie do 3 różnych produktów (HR100, HR200 i HR500) i jest to tylko poglądowy schemat, aby miej więcej było wiadomo do czego takie przekaźniki służą. Model przekaźnika, przekrój kabli i wartość bezpieczników nie są żadną rekomendacją i należy je dobierać według potrzeb zgodnie z zapotrzebowaniem prądowym posiadanego systemu audio. Taki miałem obrazek i taki poglądowo dodałem do wszystkich przekaźników. Jeżeli ktoś stosuje HR500 (do 500A) to chyba raczej główne zasilanie będzie miał pewnie też zrobione kablem ok. 50 mm2, bo niby po co byłby mu potrzebny przekaźnik o takiej obciążalności prądowej styków. W skrajnych przypadkach przez taki szeregowo wpięty przekaźnik może płynać większa częsć prądu zasilającego system audio, więc nie pitolcie tutaj że wystarczy jakikolwiek przekaźnik o obciążalności 6-10A. Mały aku buforowy, jak sama nazwa wskazuje, jest dla systemu jedynie podręcznym bankiem energii, najczęściej montowanym bliżej wzmaków dla zminimalizowania strat i najczęściej nie jest to główne źródło zasilania systemu audio. Gdy ten bufor zostanie np. przez nieuwagę przesadnie za głęboko wydojony (np. muza na postoju przy rozłączonych stykach przekaźnika), to po załączeniu przekaźnika w początkowym okresie ładowania nawet taki mały SPV20 jest w stanie zassać kilkadziesiąt amperów początkowego prądu ładowania. Co wówczas się stanie z tym wspomnianym przekaźniczkiem 6-10A? Poza tym, nie po to montuje się akumulatorowy bufor wspomagający zasilanie systemu, aby kawałek wcześniej robić w instalacji prądowo wąskie gardło w postaci małego przekaźnika o małej powierzchni roboczej styków wpiętego szeregowo w główna linię zasilającą system audio kablem 20-50 mm2. Zgoda, do samej separacji akumulatorów wystarczy małe "byleco", ale na samej separacji akumulatorów nie kończy się zadanie w ten sposób wpiętego przekaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 W skrajnych przypadkach przez taki szeregowo wpięty przekaźnik może płynać większa częsć prądu zasilającego system audio, więc nie pitolcie tutaj że wystarczy jakikolwiek przekaźnik o obciążalności 6-10A. Chciałbym przypomnieć, że to ja pisałem o przekaźniku 25-35 A.Jeszcze nie odebrałem tego "pitolenia" jako przytyk do mojej wiedzy niemniej ...... jeśli bardzo będziesz chciał mnie sprowokować to napiszę co myślę na temat tego rysunku i całej reszt. Bądź pewien, że mam na tyle wiedzy aby to bez problemu i mierzenia udowodnić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Odnoszę się do samej treści, bez wnikania kto ją napisał. Personalne wycieczki mnie nie interesują. Nie wiem za bardzo co chcesz udowadniać, ale jak chcesz to pisz dlaczego leży Ci na wątrobie ten przekaźnik. Widzę że się szykujesz do wylania tej teorii, ale jakoś do tej pory nie było odpowiedniego zapalnika. Wal śmiało. Wiedza, wiedzą ale pomiędzy książkowymi wywodami wrzuć też jakś element z praktyki, bo ja akurat takich przekaźników i zestawów akumulatorowych już trochę zamontowałem na żywca i swoje wiem. Uczulę tylko, że wklejony rysunek jest tylko jednym z kilku przykładów zastosowania takich przekaźników jaki miałem pod ręką. Jest jeszcze kilka innych wariantów połączeń uzależnionych od potrzeb, funkcjonalności lub wizji twórcy systemu (np. w democarach łączą je inaczej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Zastosowanie dodatkowego akumulatora oraz ich separacja (w pewnych warunkach) miała / ma jakiś cel.Jeśli się rozumie jaki jest cel działania to można przy odrobinie wiedzy zrealizować ten cel przy minimalnych nakładach i maksymalnej efektywności tworząc rozwiązania pewne i niezawodne. PSIgnorancja nieraz przybiera różne objawy. Często otrzymuje pytania "jak duży ma być kondensator aby światła nie migały" ... i ręce mi opadają. W tym przypadku jest podobnie. Są ludzie , którzy z różnych względów zawodowo lub amatorsko montują to często. Mam nadzieję, że przynajmniej część z nich sprawdza jakość wykonanej instalacji robiąc odpowiednie pomiary i podadzą przykładowe wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Aha. No to żeśmy się sporo dowiedzieli.PSA przy okazji tego kondensatora - teoria wyśmiana, ale akurat pomaga na mruganie świateł w starym Golfie - sprawdzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Bądź pewien, że mam na tyle wiedzy aby to bez problemu i mierzenia udowodnić . To może kolega by udowodnił, bo do tej pory nic konkretnego się nie dowiedziałem. Najwięcej sensownych informacji przekazał jd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 To może kolega by udowodnił, bo do tej pory nic konkretnego się nie dowiedziałem. Najwięcej sensownych informacji przekazał jd. "Wiedza" zaczyna mnie dobijać.Zrób test, sprawdź krzywą alternatora (jaką moc i natężenie generuje przy określonych obrotach i zmierz jakim prądem ładowany jest podczas pracy silnika akumulator.A ten rysunek to .... porażka. Jeśli się odłącza jedno źródło magazynowania energii elektrycznej (z pewnych powodów) i załącza w określonych przypadkach "when the engine is running" to należy zaznaczyć gdzie jest podpięty alternator. Inaczej wszystkie przewody i bezpieczniki świadczą o ignorancji.Jeśli ktoś się nie zna na czymś to się albo uczy albo za to nie zabiera. Ja nie leczę ludzi i ich nie operuję (według tej zasady). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Czyli wg. Ciebie jeżeli dam przekaźnik o wytrzymałości do 30A i puszczę przez niego prąd rzędu 300A to nie będzie pożaru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Czyli wg. Ciebie jeżeli dam przekaźnik o wytrzymałości do 30A i puszczę przez niego prąd rzędu 300A to nie będzie pożaru? Nadal nie wiesz gdzie i dlaczego akurat tam ma płynąć prąd więc ..... dobór przekaźników, przewodów itp powierz komuś kto umie to obliczyć albo przynajmniej zmierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 No może nie znam się na elektryce za fest ale wiem że dobór kabli i bezp, a za razem i przekaźnika dobiera się to płynącego przez nie prądu. Więc skoro jeden ze wzmaków może pociągnąć ok. 280A (nie biorąć pod uwagę reszty wzmaków) i to że ten prąd popłynie z alternatora przez główny aku i przez przekaźnik do drugiego aku i stąd do wzmacniacza to nadal nie rozumiem gdzie ten prąd zniknie że nie ma na przejściu przez przekaźnik tych A, wiem że aku magazynuje część tego i oddaje potem ale co gdy już nie ma co oddać i gdy prąd idzie z głównego aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Wychodzisz z błędnego założenia, że prąd musi płynąć przez główny akumulator ( na rysunku tego nie pokazano ) a taki projekt jest ... kiepski. U mnie np. kondensator przy wzmacniaczu jest połączony z resztą instalacji przewodem o przekroju 4 mmkw. i ani instalacji ani wzmacniaczowi to nie przeszkadza.Swoją drogą warto może przeczytać np. jaki powinien być prąd ładowania i rozładowania akumulatora i dlaczego akurat nie jest to obojętne dla jego żywotności.Podstawą wiedzy nie jest informacja co i jak ale DLACZEGO . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 O prądzie ładowanie/rozładowania wiem ale nie o to mi chodzi. Chodzi mi o akurat taką sytuacje którą od początku tematu opisuje, a ty chyba nie możesz przyjąć do wiadomości. Jasne że to będzie zdarzać się raczej rzadko ale co jeśli? Piszesz że masz kondensator podłączony 4mm^2, to dlaczego wszędzie wszyscy piszą żeby stosować grubsze kable? Czyli wg. Ciebie stosowanie grubszych kabli jest nie potrzebne, przynajmniej ja to tak odbieram.Rysunek rysunkiem, czyli uważasz że gdzie powinienem podłączyć prąd z alternatora pod przekaźnik i stamtą pójdzie do głównego aku i po załączeniu przekaźnika do 2 aku i wzmaków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 1) Jako jeden z pierwszych napisałem na forum, że podstawą zasad zasilania CA w samochodzie (w instalacji wysokoprądowej) jest dodatkowy przewód ( + i - ) od alternatora. To gdzie i jak go prowadzimy zależy od tego gdzie i jak rozkłada się pobór prądu ;2) Jeśli jest napisane "when the engine is running" oznacza to że generatorem prądu jest alternator a nie podstawowy akumulator .Separacja instalacji (o czym też już gdzieś pisałem) jest zrobiona w jakimś celu i powinno się robić w jakiś sposób (o tym też pisałem) ;3) Dobór przekrojów przewodów u siebie dobieram na podstawie wiedzy ( mała wiedza .... mały przekrój ) ;4) Nie widziałem powodów aby przy prądzie przemiennym dać grubszy przewód ; PS Wszystko to gdzieś kiedyś w sieci wyjaśniałem a .... nie cierpię się powtarzać.Z tego względy zadaję tylko pytania lub stawiam tezy aby każdy, kto będzie chciał mógł gdzieś znaleźć na nie odpowiedzi i zrozumieć o czym piszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 1) Jako jeden z pierwszych napisałem na forum, że podstawą zasad zasilania CA w samochodzie (w instalacji wysokoprądowej) jest dodatkowy przewód ( + i - ) od alternatora. To gdzie i jak go prowadzimy zależy od tego gdzie i jak rozkłada się pobór prądu ;I tak też mam zrobione, ale to niczego nie zmienia bo nie o to pytam. 2) Jeśli jest napisane "when the engine is running" oznacza to że generatorem prądu jest alternator a nie podstawowy akumulator .Czy napisałem kiedykolwiek inaczej lub zasugerowałem to? Wydaje mi się że nie. Separacja instalacji (o czym też już gdzieś pisałem) jest zrobiona w jakimś celu i powinno się robić w jakiś sposób (o tym też pisałem) ;U mnie separacja jest robiona w celu rozłączenia akumulatorów aby na postoju wzajemnie się nie rozładowywały, ale o tym już pisałem nie raz. 3) Dobór przekrojów przewodów u siebie dobieram na podstawie wiedzy ( mała wiedza .... mały przekrój ) ;Z tym się akurat zgodzę ;) 4) Nie widziałem powodów aby przy prądzie przemiennym dać grubszy przewód ;A to Ci ciekawe, prąd przemienny powiadasz. Wydawało mi się że mówimy o stałym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Najlepiej było by abyś narysował na rym rysunku gdzie poprowadziłeś przewody od alternatora i uzasadnił dlaczego akurat tam potem zajmę się pkt. 2 ;Ad 3w separacji zupełnie nie o to chodzi wbrew pozorom. Nie mogą się wzajemnie rozładowywać ... nastąpi tylko wyrównanie potencjałów ;Ad 4 skoro napisałeś "wydawało mi się że mówimy o stałym" to ...... Tobie się tylko wydaje a ja wiem że jest przemienny i tym się różnimy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 (edytowane) Ad Ad 1.Przewody od alternatora dodatkowe poprowadzone są do plusowej klemy głównego aku. Zrobione było tak wcześniej kiedy jeszcze nie było bufora. Wg. mnie rozłożyło to przepływ prądu na oba kable co spowodowało to że kable mają "rezerwę" przepływu. Ad Ad 3. Wiem o wyrównaniu potencjałów, ale uznałem że wzajemne rozładowywanie lepiej zobrazuje o co mi chodzi. Ad Ad 4. Wtajemnicz mnie w to, bo od zawsze mnie uczono że w instalacji samochodowej występuje prąd stały 12V. Chyba że chodzi Ci o to że alternator produkuję prąd przemienny który później diody prostują Edytowane 9 Maja 2013 przez luki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.