luki Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Witam, zastanawiam się nad przekaźnikiem "holiłuda" 100A a 200A, przyznam że cena pomiędzy nimi jest spora. Który wybrać? Mój sprzęt to:Aku 60ahAku 20ahSteg K4.02 z bezp 100A spięty w 2 mostki po 2ohm (wg. amp-performance.de max pobór to ok. 280A, lecz bezp 100A nie spalił się nigdy)Steg K2.02 z bezp 40A (wg. amp-performance.de pobór w granicach 40A)Gienek B40 z bezp wew. 10A na kablu 20A Oba aku w bagażniku w odległości 10-15cm od siebie. Jak są jeszcze jakieś pytania odnośnie sprzętu to pytać. Ew. coś takiego http://allegro.pl/przekaznik-wyciagarki-200a-stycznik-atv-12v-i3194506028.html????????Byłoby najtaniej, tylko nie wiem czy coś takiego może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 A po co ten przekaźnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Po to że są dwa akumulatory? I się wzmajemnie rozładowują, nie napisałem że ten 20ah to żelka "holiłuda" a ten 60ah to zwykły kwasiak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Weź siakiś samochodowy 25-35 Amper. PSCiekaw jestem kto wytłumaczy czy i ewentualnie dlaczego mam lub nie rację . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 miałem tak spięte pod uniwersalnym 40A przekaźnikiem żel 20ah i kwasiaka 45ah przez miesiąc czasu i jakoś nic się wiele nie działotańsza opcją będą przekaźniki od wyciągarek samochodowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Ja chcę połączyć akumulatory kablem 21mm2 lub 53mm2 to taki przekaźnik odpada. Zresztą tak nie płynie mały prąd, np. podczas rozruchu będzie tam dużo większy natężenie tak samo i przy mocniejszym graniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 miałem tak spięte pod uniwersalnym 40A przekaźnikiem żel 20ah i kwasiaka 45ah przez miesiąc czasu i jakoś nic się wiele nie działokrótko... Mój 20ah bufor spuchł bardzo przy połaczeniu z kwasem 60ah... Inna kwestia to to ze przekaznik by mu nie pomógł bo był duzo bardziej obciazany po prostu niż kwas.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 W sumie dalej nie rozumiem ideologii stosowania przekaźnika, możesz napisać jak to ma działać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 np. podczas rozruchu będzie tam dużo większy natężenie właśnie po to zakładasz ten przekaźnik by silnik tego dodatkowego aku nie obciążał ,a ten dodatkowy aku załączał by ci sie np po wł radia ew zastosować sterownik od świateł dziennych i automatycznie by sie przekaźnik załączał gdy napięcie by wzrosło w całym układzie po odpaleniu po zgaszeniu automatycznie by rozłączało ten przekaźnik i obie baterie by się nie rozładowywały między sobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Czyli podczas rozruchu ma korzystać z głownego akumulatora (60Ah), po rozruchu ma już załączyć się bufor i wtedy działają obydwa.Czyli jak pisał kolega powyżej, taki 25-35A spokojnie wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 mniej więcej o to w tym chodzi , ale jestem zdania by zaopatrzyć się w większej pojemności jedna baterie (rzecz jasna alternator odpowiedniej mocy) AGM i powinno być dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Też jestem takiego zdania, lecz jak kolega ma tylko to co ma i nie stać go na więcej, to niech tak zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 No a co będzie w sytuacji gdy bufor (20ah) nie będzie posiadał już prądu do oddania, a w kwasie będzie jeszcze możliwość, to jak popłynie tamtędy cały potrzebny prąd to ten przekaźnik nie wytrzyma przecież. Może źle rozumuje, stąd te pytania.Radio i tak jest zawsze włączone po zapłonie i nie mam zamiaru go wyłączać specjalnie także pewnie trzeba by było zastosować ten automatyczny włącznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Zresztą tak nie płynie mały prąd, np. podczas rozruchu będzie tam dużo większy natężenie tak samo i przy mocniejszym graniu. Obliczyłeś to , zmierzyłeś czy strzelasz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Nie będzie takiej opcji.Oba jednocześnie będą się rozładowywać. Akumulator nie będzie pobierał prądu (ewentualnie tyle ile potrzebuje z ładowania) czyli około 6A.A może nie wiesz gdzie powinien być zamontowany ten przekaźnik i dlatego coś Ci się miesza?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Nie liczyłem, nie mierzyłem, ale skoro, np. jeżeli będzie pobór 100A to pobór rozłoży się 50A na żelka i 50 na kwasa a jeżeli połączenie pomiędzy nimi wytrzyma do 30A to się przekaźnik przepali. Czy źle rozumuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Czy źle rozumuje? Według mnie tak . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Czy źle rozumuje?x2Sprawdziłeś dane katalogowe akumulatora żelowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 A co miałbym znaleźć w danych? Tzn. czego szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 AGM ma mniejsza oporność wewnętrzną niż kwasiak i może zassać więcej prądu w tym samym czasie , wiec rozkład prądu mógłby być nie równy np 70/30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 http://www.caraudiosklepy.pl/files/image/HR-500.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Widząc powyższy obrazek dalej zostaje przy swoim Więc od początku dobrze myślałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 No to zadaj sobie pytanie jaki prąd maksymalny możesz wydobyć z akumulatora 20Ah (nie licząc zwarcia) przy napięciu ~13,8V na pracującym silniku. Biorąc pod uwagę że alternator jest sprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Nie chodzi o to ile wydobędę z aku tylko o to ile popłynie przez przekaźnik, bo wszystkie wzmacniacze są podłączone pod bufor. Więc cały prąd prosto z alternatora płynie do głównego aku i przez przekaźnik do bufora i stąd do wzmaków, chodzi o to czy przekaźnik wytrzyma przepływ prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Nie chodzi o to ile wydobędę z aku tylko o to ile popłynie przez przekaźnik. Jestem pod wrażenie, że jesteś w stanie z tego rysunku dowiedzieć się ile prądu popłynie.Ja zdobywałem co prawda wykształcenie w zeszłym wieku i musiałem nauczyć się to obliczać w szkole podstawowej. Swoją drogą mógłbyś mi i pewnie kilku innym osobą wytłumaczyć jak na podstawie tego rysunku odczytałeś ile prądu popłynie przez przekaźnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.