Gwidon1701 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Mam pytanie , chcę podłączyć drugi akumulator w bagażniku jako bufor . W związku z czym zastanawiam się jakie kable zastosować czy wystarczy spawarka 35mm2 (takie już mam ) czy 50 mm2 (musiałbym kupić )?Pod maską półroczna centra futura 78ah , alternator 90 a , w bagażniku będzie jakaś żelówka 40AH ( kupiona okazyjnie ) .Zasilać będzie etona pa 2802 i stokera 15 , a przód kenwood 1023 wraz ze tempo 6 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisman Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Ja bym raczej sie zastanowil najpierw nad mocniejszym altkiem, jak chcesz dodatkowa baterie. A co do kabli, to 35mm2 spokojnie styknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwidon1701 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Niestety nie wstawię mocniejszego alternatora bo mam alternator razem z vaco pompą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Ja mam/miałem u siebie 35mm2 i nie widziałem żadnych problemów, podejrzewam że i nawet 25mm2 by wystarczyło w normalnym SQL. Wiekszy problem to ciągłe niedoładowanie obu akumulatorów, co skutkuje szybkim padnięciem AGM/żelówki. No i pomijam fakt że inaczej ładujesz kwasiaka a inaczej żelówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwidon1701 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zelówki mi nie szkoda jak padnie to padnie , zamierzam założyć woltomierz gdzieś na widoku żeby kontrolować napięcie , po za tym jak wstawiam samochód do garażu to podłączam prostownik by się doładował akumulator , teraz będę po prostu robił to częściej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 i rozpinał oba akumulatory aby ładowały się oddzielnie ? nie sądze.A woltomierz nic nie da, po za samopoczuciem że jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwidon1701 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Może nie odpinać ale rozłączać , bo będzie też włącznik ( hebel ) by móc rozłączyć aku bez problemu . A jak padnie zelówka to eton i stroker pójdzie na sprzedaż . Przyjdzie jakiś mniejszy sub , kenwood na suba i z głowy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raven42 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Witam. Pytanie czy gdy jeden akumulator wstawisz w pełni naładowany a drugi nie do końca, to czy alternator chcąc doładować ten nie naładowany nie przeładuje naładowanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 A gdy w aucie masz tylko jeden naładowany akumulator, to podczas jazdy alternator go przeładowuje czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisman Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 czy alternator chcąc doładować ten nie naładowany nie przeładuje naładowanego.Akumulator przyjmuje od alternatora tyle ile mu potrzeba, to nie jest tak ze mozna mu "wpychac prad na sile". Jak ladowales kiedys aku prostownikeim z amperomierzem to widac, ze pobor pradu maleje wraz ze wzrostem stanu naladowania baterii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.