Skocz do zawartości

OT o stosowności podłaczenia masy


bury22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

... czas to zmienić ? :zawstydzony:

 

To przygotujmy się na więcej tematów w stylu - wyłącza się, gwiżdże, świszczy, przygasa. Chyba napisze petycję do SEP żeby optowali za zamianą norm i dopuścili kaskadowe łączenie N i PEN w obwodach różnofazowych a także dopuścili wykorzystanie elementów przewodzących obcych jako odcinki robocze N ;)

 

Podłączenie pod blachę jest ok po d warunkiem, że dokładnie wie się co chce się uzyskać i jak to uzyskać a z tym jak widać na forum są problemy. Dlatego najbezpieczniejszym ( jeśli chodzi o uniknięcie problemów ) i najpewniejszym rozwiązaniem jest minus z akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wąski , Grzegorz spokojnie , chciałem sprowokowac rozmowę aby wypowiedzieli się CI co krytykują to rozwiązanie , a moim zdaniem nie mają na to tyle wiedzy , nie chodziło żebyście obalali mity bo Ci którzy to robią wiedzą co z czym . Ja mam zrobioną masę z budy ale mam nowe auto , sprawdzone przejście i wszystko poprawione jak Bóg przykazał więc jest dobrze a wattóf dużo u mnie . Ale krytykanci stwierdzają że jest tak źle bo na forum pisali :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam mase z rozdzielacza do aku, z aku do budy i z rozdzielacza do budy. Gdy mialem mase na budzie to mi cos sialo, jak mialem tylko do aku to tez sialo jak mam tak to nie sieje. Czytajac temat widze, ze mam zle ale efekt jest, spadkow nie ma wiec jakos lalem na to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo,

Staram się Wam uzmysłowić, że elektron nie ma zielonego pojęcia:

1) Co to jest akumulator, karoseria, alternator ;

2) Obce jest mu jest rozróżnianie tupu metalu w którym gania.

Ma wyuczone tylko dwie rzeczy :

a) Umie odróżnić czy jest elektronem "wolnym" i musi zapier..... :hyhy: ;

b) Zna kierunek w którym ma się poruszać.

Radzę wszystkim ..... nie próbować uczyć elektronów zmiany tej wiedzy gdyż to nic nie da.

Nieraz są one nieokiełznane, gdyż przy ukierunkowanym przepływie potrafią generować i / lub odbierać pole.

Z tego względu pole generowane przez przepływające elektrony jest .... różne w zależności od trasy jaką się te elektrony przemieszczają. Inaczej jest gdy elektrony przepływają przez drut prosty , inaczej jak przez drut zwinięty (cewkę) a inaczej jak przez arkusz blachy.

Aby zrozumieć elektrykę należy ..... zejść do poziomu elektronu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym aucie do przyjemnego sluchania mase mam pociagnieta z minusa acu. I plusowy z acu. Zas w tym nowym narazie pociagniete same plusy. Z ciekawosci zobacze i dam znac co i jak jak dokoncze instalacje.

Zdaje sobie z tego sprawe ze moze byc niebrzpiecznie. Ale skoro w pandach do dbdragu nie stosuja bezpiecznikow tylko bezposrednio kable daja z acu do wzmaka to mysle ze niezaszkodzi jak chwilowo masa bedzie dana na karoserie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) Obce jest mu jest rozróżnianie tupu metalu w którym gania.

 

Tu się nie zgodzę, ale to nie ma nic wspólnego z tematem. ;)

 

Wszystko to prawda. I jeśli wiemy co i jak osiągnąć, to nie ma problemu. Ale w rękach przeciętnego zjadacza chleba połączenie do akumulatora jest jednak najpewniejsze. I nie bez potrzeby projektuje się obwody drukowane ze starannie dobranymi punktami łączenia masy. Wszystko to jest ze sobą powiązane, tylko w innej skali.

 

W jednym aucie do przyjemnego sluchania mase mam pociagnieta z minusa acu. I plusowy z acu. Zas w tym nowym narazie pociagniete same plusy. Z ciekawosci zobacze i dam znac co i jak jak dokoncze instalacje.

Zdaje sobie z tego sprawe ze moze byc niebrzpiecznie. Ale skoro w pandach do dbdragu nie stosuja bezpiecznikow tylko bezposrednio kable daja z acu do wzmaka to mysle ze niezaszkodzi jak chwilowo masa bedzie dana na karoserie.

 

Nie chodzi o takie bezpieczeństwo. Masa to masa i żadne bezpieczniki nie są wymagane. Połączenie do karoserii może spowodować pożar tylko w jednym przypadku - niepewny kontakt kabla masowego z karoserią przy sporym poborze prądu. Połączenie takie zacznie się nagrzewać i jeśli leży na nim coś, co może się zapalić, to nie wykluczone że w końcu się zapali. Dlatego na ten przykład lepiej mieć wszelkie połączenia "na widoku".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie i tutaj wielkimi literami trza cos dopowiedziec. ZAWODNICY STARTUJACY W ZAWODACH CZESTO KONTROLUJA KABLE W JAKIM SA STANIE I PODLACZENIA TYCH KABLI. Zatem moim zdaniem najprawdopodobniej podlaczenie masy do karoserii auta nie robi wiekszej roznicy, ale trzeba ze wzgledow na bezpieczenstwo czesto monitorowac takie podlaczenia. A jakie opinie macie panowie o swoich instalacjach gdzie taka metode "podlaczenie masy ze wzmaka pod karoserie auta" zastosowaliscie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Zaraz się zacznie: "a moje elektrony są mądre i wiedzą gdzie mają iść" a potem "moje elektrony są mądrzejsze", "mój super wzmacniacz uczy elektrony gdzie mają sobie iść" "Twoje elektrony są głupie i ch...ja wiedzą, źle idą i koniec" itd itp...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...