Plazma Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Yo,mam taką małą rozkmine, gdyż zanosi się na zmianę mojej 206 na jakiś nowszy samochód.Jak wiadomo od jakiegoś czasu radia sa jakąś integralną cześcią z deską rozdzielczą i mają wyświetlacze w innych miejscach.Teraz mam pytanie, załóżmy że w samochodzie jest fabryczne radio mające wyświetlacz w innej części deski wyświetlający także informacje z komputera itd i teraz co spowoduje wyciągnięcie tego radia.Czy przestaje nam działać cały komputer pokładowy, zegar itp czy tylko przestają sie wyświetlać informację z rds lub płyty? Pamientam też z szkoły jak kiedyś prowadzący wspominał nam że po 2000 r wprowadzono jakąś sieć CAN, czy robi jakąś różnicę? Informacji na temat CAN jest dużo, ale nie ma konkretów jak to sie ma do radia...A może to wsyztsko zalezy od konkretnej marki? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Wiele zależy od konkretnego samochodu. Czasem radio i jego wyświetlacz jest integralną częścią pulpitu i ciężko coś zmienić a czasem zmiana radia ( jeśli możliwa ) powoduje tylko milknięcie wspomnianego wyświetlacza na temat radia czy cd . Szyna CAN występowała wcześniej ale faktycznie po 2000 roku nastąpiło ujednolicenie. I znów - zależnie od konkretnego samochodu : czasem radio podłączone jest do CAN'a, czasem nie. Ale nie ma to większego znaczenia. Prawda jest taka, że coraz trudniej wymienić radio w trybie plug&play Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plazma Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Czasem radio i jego wyświetlacz jest integralną częścią pulpitu i ciężko coś zmienić Mowa np. o Mazdach? Z tego co widziałem to tam za bardzo nic nie można zrobić... Co do CAN to mówisz że nie ma wpływu? jest jakaś różnica w podłączaniu radia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Czasem radio komunikuje się z wyświetlaczem, zmieniarką, wzmacniaczem/procesorem po CANie ale to zależy od auta i marki. Po wymianie radia i tak te funkcje przestają mieć znaczenie. W trudnej sytuacji najsensowniejszym wyjściem jest : dorobienie RCA lub optyka do ori radia, zakup procka. Zostaje wygląd i funkcjonalność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plazma Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 optyka do ori radia, zakup procka To nie moje wymagania i nie moja liga Czyli wychodzi na to, że najpierw musze wiedzieć jaka konkretnie marka samochodu mnie interesuje, a dopiero potem pytać jakie mogą być ewentualnie cyrki... bo różnie marki maja to inaczej rozwiązane. A może miał ktoś doczynienia z pugiem 207? Tam właśnie radio rozdzielone z wyświetlaczem, a jak na razie to jeden z najpoważniejszych typów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Czyli wychodzi na to, że najpierw musze wiedzieć jaka konkretnie marka samochodu mnie interesuje, a dopiero potem pytać jakie mogą być ewentualnie cyrki... bo różnie marki maja to inaczej rozwiązane. Dokładnie W razie W - wyciągnąć same RCA i cieszyć sie tym, co jest. Na upartego można każde radio poddać tjuningowi i nieco ulepszyć brzmienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianko Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Mowa np. o Mazdach? Z tego co widziałem to tam za bardzo nic nie można zrobić... W ostatniej maździe 6 nie ma już tego problemu co przy poprzedniej i można śmiało zmieniać radio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plazma Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 W razie W - wyciągnąć same RCA i cieszyć sie tym, co jest. Na upartego można każde radio poddać tjuningowi i nieco ulepszyć brzmienie.No tak, ale to byłby pewnie krok w tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Krok w tył? To oczywiście zależy. Jeśli chce się utrzymać wygląd pulpitu i funkcjonalność a schowanie radia w innym miejscu odpada, to jest to najlepsza opcja ( nie licząc optyka + procka ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plazma Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 krok w tył jak chodzi o granie bo wydaje mi się że fabryczne radio to nie zagra tak np. moja obecna 9855r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Dlatego wspomniałem o tjunigu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plazma Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 No tak, ale nie słyszałem żeby ktos tak stuningował fabryczne radio by np miało aktywkę i jeszcze zroby zrobił to mniejszym kosztem niż cena radia z aktywką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 No tak, ale nie słyszałem żeby ktos tak stuningował fabryczne radio by np miało aktywkę i jeszcze zroby zrobił to mniejszym kosztem niż cena radia z aktywką albo rybki albo.... Kup skodę lub vw, radio wyjmujesz, wstawiasz ramkę i po temacie, a kompa masz na licznikach.jest tez kilka innych aut co mają radia nie połączone z kompem, a jak chcesz takie co jest zintegrowane to już musisz coś wybrać i zaakceptować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plazma Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Kup skodę lub vwNo Golf V był głównych kandydatem do czasu jak zaobaczyłem gdzie woofer siedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Ale za to idzie go "przemontować" w miejsce własciwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huberto Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 u mnie seacie leonie wsio na miejscu, jedynie wygluszenie drzwi to juz niezla jazda jest ... ale z radiem problemow absolutnie brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefanGTI Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 A może ktoś dać namiary do firm/osób które w PL wyciągają optyki z radyjek??Ale za to idzie go "przemontować" w miejsce własciwe A robiłeś taki zabieg?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol_M6 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Jestem wlasnie przed taka misja( tjuningowania ) radia wlasnie w mazdzie6 i pytanie do expertow czy jest sens to robic czy lepiej kabinowac z innym radiem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Mówiąc o tjuningu fabrycznego radia nie miałem na myśli robienie z niego pełnego kombajnu z aktywką, czasami itp. Od tego są procesory. Chodziło mi np. o zmianę Oampów, przetworników D/A i co tam jeszcze po drodze do dorobionego RCA czy optyka jest. Na forum na pewno robią to : Passat_EQ i nakamichi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.