Skocz do zawartości

Kicker baric l7 & jbl 14001 przygasanie swiatel... pomocy...


timek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To chyba tylko ja miewam takie przypadki i fifma CENTRA pisze mi ze akumulator został uszkodzony przez przeladowanie... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Nie tylko Ty. Takie przypadki miewają też inni, którym uszkodzeniu uległ regulator napięcia w altku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu borykałem się z podobnym problemem więc kombinowałem radziłem się kolegów z forum. wzmak vrx 1.500 AB 2KW /1 ohm

1etap altek 150A , aku 74 kwasiak = choinka, aku padał po kilku minutach na zapalonym oczywiście

2 etap dołożenie drugiego takiego samego altka czyli 300A w sumie + grube przewody od obu altków - efekt hmm była znaczna poprawa ale co chodzi o dłuższe granie. Przy czarnej muzie (długim basie) zdawało egzamin ale podczas łupnięcia spadki były na 11,5V zanim altki podały prąd później było już 13V. (minus spore obciążenie na silnik)

Altki nie dadzą prądu błyskawicznie

3.etap zastanawiałem się nad aku myślałem o drugiej kwasówce , jakimś AGM 20Ah ale zdecydowałem się na Kinetica 100Ah i po problemie

małe aku pod wzmakiem nie da rady moim skromnym zdaniem

Można zniwelować na kablach częściowe klękanie napięcia lecz tak jak mi radzili db dragowcy aku pod wzmakiem to podstawa.

Pewnych spraw nie da się ominąć. powodzenia

 

Na jednym aku pobór mocy około 150-180A na 300A zasilaniu

 

podczas dołożenia drugiego od razu 270A pobrał wzmak

 

wyraźnie dużo więcej mocy i kontrola nad subami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak... i po dołożeniu kolejnego alternatora, okazało by się że problemem jest np. utlenione połaczenie minus do masy auta.

Mina Timka była by wtedy bezcenna ;)

Na poważnie: trzeba ustalić źródło problemu, zanim zacznie się szukać rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głosnikowym

 

Mianowicie im dluzszy kabel zasilajacy moj ma 5m tym wieksze straty(choc u mnie pomiar wykazal na zgaszonym silniku i wlaczonym tyle samo co przy na koncowkach kabli zasilajacych)

Wiec nie wiem co jest nie tak:/ wylaczony 12,5v wlaczony 14,6v i tak samo bylo na kablach... Tyle ze wzmak byl nie podpiety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głosnikowym

Straty będą mniejsze, bo napięcie wyższe (mniejszy prąd przy tej samej mocy), ale dla suba będzie potrzebny gruby kabel i nie załatwisz tego kablem od spawarki tylko jakimś dobrym glośńikowym. Cenowo pewnie wyjdzie to samo, tym bardziej że do wzmaka juz masz gruby kabel.

 

Mianowicie im dluzszy kabel zasilajacy moj ma 5m tym wieksze straty(choc u mnie pomiar wykazal na zgaszonym silniku i wlaczonym tyle samo co przy na koncowkach kabli zasilajacych)

Wiec nie wiem co jest nie tak:/ wylaczony 12,5v wlaczony 14,6v i tak samo bylo na kablach... Tyle ze wzmak byl nie podpiety

Nic nie zrozumiałem. 12,5 jest na wyłączonym silniku na klemach aku i na zaciskach wzmaka (ale bez wzmaka). Czyli to samo napięcie - brak spadku. W sumie skąd miałby być spadek skoro nie ma przepływu prądu. Pomiar bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjscie przy alternatoze przy zaciskach klem dalej przy piecu.

Zrobisz pomiary na włączonej muzyce tak jak sluchasz czyli pewnie na "pałe"

i Pomiar na wyłączonej muzyce w tych miejscach co napisałem wyżej....

Wszystko na odpalonym aucie.

I wtedy napisz co Ci wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...