Skocz do zawartości

Kicker baric l7 & jbl 14001 przygasanie swiatel... pomocy...


timek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem jak w topicu przy wiekszej pompie przygasaja swiatla...

aku to 72ah altek jest 120ah

kable 50mm2 minus jest ciagniety od budy

dodam ze jbl nie pomiescil 50mm2 wiec trzeba bylo je przypilowac zalutowac i jakos jest no ale gardlo sie zrobilo przy konektorach wzmaka czy to tez ma wplyw?

 

pytanie co teraz zrobic...

zakupic jakis kondensator jak tak to jakiej pojemnosci? czy wogole to nie pomoze i trzeba zastosowac dodatkowy aku.

Czekam na wasza pomoc i zgory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co mój kicker prawie wyzionął ducha ( jedna cewka sie spalila i jade na drugiej, która też już strasznie nie przyjemnie gra ).

Jak widać, te nasze JBLe 14001 mają chyba jednak 500 W za duzo jak na tego kickera.

Ja bym sprawdził na twoim miejscu czy ci się gdzieś kabel od zasilania nie przepala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie mieżyłeś te spadki przy akumulatorze i piecu?

daj dodatkowe kable od altka dodatkowa masa wiele czyników moze mieć wine.

A jak mówisz ze masz altek 120A to do tego pieca wystarczający

Moze juz po prostu nie jest tak wydajny dioda upalona np.

Poza tym 72ah aku a altek 120A nie troszke za duży?do tego akumulatora?

 

Póki co mój kicker prawie wyzionął ducha ( jedna cewka sie spalila i jade na drugiej, która też już strasznie nie przyjemnie gra ).

Jak widać, te nasze JBLe 14001 mają chyba jednak 500 W za duzo jak na tego kickera.

Ja bym sprawdził na twoim miejscu czy ci się gdzieś kabel od zasilania nie przepala.

no albo zabiłeś go przesterami :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzał kolega kable od altka? Według mnie to może być jedna z przyczyn słabego napięcia, cienkie kable od altka. Dochodzi słaby aku, źle oczyszczone miejsce pod masę w budzie (a musi być dobrze zrobione i oczyszczone do gołej blachy. 11V to naprawdę cieniutko.

Miernik w dłoń i sprawdzić napięcie na aku przy wyłączonym i włączonym zapłonie.

Jak widać, te nasze JBLe 14001 mają chyba jednak 500 W za duzo jak na tego kickera.

Nie ma za mocnych wzmacniaczy, są tylko źle ustawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za rady co do altka jest 120 bo silnik 2,7 a orginalnie tam byl aku 72 nie mam pojecia czemu taki...

aku nie ma nawet 2 lat jest to dokladnie exide premium (http://www.akumulatory24.com/ceneo/akumulator/akumulator-exide-premium-12v-72ah-720a-p-wymiary-278-x-175-x-175-ea722-.html)

klemy napewno nie sa zasniedziale. Na wskaznikach w aucie przed odpalniem wskazuje 12v po odpleniu 14,4v

 

11,2-11,5 takie bylo najnizsze napiecie przy wzmaku mierzone moze dodac kondensator jakis 2f zeby wspomogl caly uklad czy lepiej jakis aku 20ah?

czy po prostu najpierw posprawdzac altek i wszystkie kable

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec aktualnie sprawdzam wszystkie poloczenia dam znac jak z efektem

pytanie jeszcze jak orietacyjnie ustawic wzmacniacz zeby nie przesadzic bym nie spalil glosnika jak kolega

jeszcze raz dzieki za informacje

 

dodam jeszcze ze

po dokladnej weryfikacji okazalo sie ze alternator jest 95 a akumulator 72

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kicker baric l7 15" 4ohm zmostkowane cewki i podlaczony na 2ohm pod

jbl 14001

 

na sluch? ale jakie parametry srednio ustawic level input to juz na sluch a reszta?

 

no wlasnie nie wiem aktualnie brak czasu pod koniec przyszlego tyg wszysto zrobie i zobaczymy czy dalej bedzie to samo... jak nie to dopiero bede sie radzil was

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sie zastanawiam czy przypadkiem nie masz za słabego altka do tego pieca?

120A napisałeś że za duży, 95A że za mały - to jaki proponujesz byłby idealny? 107A? Nie ma czegoś takiego jak za duży alternator. Nie da się przeładować akumulatora. Nad tym czuwa regulator napięcia.

 

no wlasnie nie wiem aktualnie brak czasu pod koniec przyszlego tyg wszysto zrobie i zobaczymy czy dalej bedzie to samo... jak nie to dopiero bede sie radzil was

Zacznij od zmierzenia napięcia na zaciskach akumulatora oraz na zaciskach alternator-masa. Przy rozkręconym sprzęcie. Jeśli tam napięcie jest tak samo niskie jak na wzmaku (różnica najwyżej dziesiątych części wolta) to masz dobre kable, dobrze podłączone, a przyczyną jest za mały alternator. Zwiększenie aku nic nie da. Jeśli często tak doisz instalację to szybko zasiarczysz aku przez niedoładowanie. Kondensator tym bardziej nic nie wniesie. Natomiast jeśli słuchasz takich ciśnień rzadko i robisz dłuższe trasy (aku będzie miał czas się naładować), to wymiana akumulatora częściowo może rozwiązać problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...